Μετά από διψήφια ποσοστιαία άνοδο των πωλήσεών της μέσα στο 2017, η Κρητών Άρτος προσδοκά και φέτος μια ανάλογη αύξηση εργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η παρουσία της σε περισσότερα σημεία πώλησης μαζί με τις προωθητικές κινήσεις που υλοποιούνται αποδίδουν, ωστόσο συμπληρωματική ενίσχυση έρχεται από τη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας. Έτσι, μετά το περυσινό λανσάρισμα νέων πετυχημένων κωδικών, τον επόμενο μήνα η Κρητών Άρτος θα μπει δυναμικότερα στην αγορά των snacks, προωθώντας τέσσερις μπάρες δημητριακών και τρία είδη παστελιών με το εμπορικό σήμα «Μικιό».
Για όλα αυτά μιλά στο Euro2day.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της κρητικής εταιρείας κ. Μανόλης Δαμιανάκης, ο οποίος παράλληλα σχολιάζει και ευρύτερα θέματα της αγοράς όπως οι εξελίξεις στον χώρο των super markets και η προβλεπόμενη πορεία της εγχώριας κατανάλωσης.
Κύριε Δαμιανάκη, πώς εξελίχθηκε το 2017 για την Κρητών Αρτος;
Η Κρητών Άρτος κατάφερε πέρυσι να σημειώσει μια διψήφια ποσοστιαία αύξηση στον κύκλο εργασιών της. Αυτό οφείλεται τόσο στην πορεία των εγχώριων πωλήσεών της όσο και στις εξαγωγές. Οι τελευταίες αποτελούν περίπου το 22% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.
Πού αποδίδεται η αύξηση των πωλήσεων σε μια εγχώρια κατανάλωση που, αν δεν μειώθηκε, τουλάχιστον δεν ανέβηκε;
Δύο είναι οι βασικότεροι λόγοι. Πρώτον, το ότι λανσάραμε μερικούς καινοτόμους κωδικούς που έτυχαν πολύ θετικής ανταπόκρισης από το καταναλωτικό κοινό. Και δεύτερον, σε κινήσεις που κάναμε στο πεδίο του marketing, με αποτέλεσμα να μας γνωρίσουν περισσότεροι καταναλωτές. Δηλαδή, καταφέραμε το 2017 να μας γνωρίσουν περισσότεροι καταναλωτές, να μείνουν ικανοποιημένοι από εμάς και να συνεχίζουν να ψωνίζουν τα προϊόντα μας.
Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι σχέσεις της εταιρείας με τις τράπεζες;
Είναι πολύ καλές. Ο τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας έχει μειωθεί κατά πολύ και φυσικά εξυπηρετείται κανονικά. Βέβαια, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις διαμαρτύρονται γιατί τα επιτόκια είναι υψηλότερα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Ποιοι είναι οι φετινοί στόχοι της εταιρείας;
Ο στόχος είναι και πάλι μια διψήφια ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεών μας, στο πλαίσιο του 15%.
Στην εσωτερική αγορά, αυτό θα επιδιωχθεί με τρεις τρόπους. Πρώτον, μέσα από μια επέκταση της παρουσίας μας σε μεγαλύτερο αριθμό καταστημάτων στις αλυσίδες με τις οποίες ήδη συνεργαζόμαστε. Δεύτερον, με διεύρυνση της παρουσίας μας εκτός των μεγάλων αλυσίδων (μικρές και μεσαίες αλυσίδες, hypermarkets, μικρά σημεία πώλησης), όπου οι μέχρι σήμερα θέσεις μας είναι περιορισμένες. Τρίτον, μέσα από το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Στις εξαγωγές θα επιδιώξουμε μια αύξηση πωλήσεων αντίστοιχη με αυτή της εγχώριας αγοράς.
Μιλήσατε για προϊοντική επέκταση. Πού θα εστιαστεί αυτή μέσα στη φετινή χρονιά;
Από τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει η τοποθέτηση νέων προϊόντων μας στην αγορά και συγκεκριμένα θα λανσάρουμε τέσσερις μπάρες δημητριακών και τρία είδη παστελιών με το εμπορικό σήμα «Μικιό». Αυτό αποτελεί μέρος της πολιτικής μας να διεισδύσουμε δυναμικότερα στην αγορά των snacks με την μπράντα «Μικιό», που στην Κρήτη σημαίνει κάτι το ταυτόχρονα μικρό, χαριτωμένο, όμορφο και ποιοτικό.
Μιλάμε βέβαια για κρητικές μπάρες δημητριακών, καθώς η σύνθεση των συστατικών σχετίζεται με την κρητική διατροφή (σύκο, σταφίδα, θυμαρίσιο μέλι, χαρουπόμελο, πορτοκάλι). Και όλα αυτά με πολύ υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες και φυσικά χωρίς συντηρητικά. Η αγορά των snacks είναι μεγάλη και η στρατηγική περαιτέρω διείσδυσής μας δεδομένη.
Πώς αναμένετε να εξελιχθεί η εγχώρια αγορά μέσα στο 2018;
Θα έλεγα ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των πέντε μεγάλων αλυσίδων λιανικής θα ενταθεί περαιτέρω και μέσα στα σενάρια είναι να δούμε και μια μεγαλύτερη συγκέντρωση δυνάμεων κατά τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα τώρα σε ό,τι αφορά τη ζήτηση, εκτιμώ ότι όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος η κατανάλωση θα εμφανίσει μια μικρή μονοψήφια πτώση και αυτό γιατί πολύς κόσμος βλέπει το διαθέσιμο εισόδημά του να μειώνεται. Ωστόσο, το γεγονός ότι η οικονομία της χώρας έχει μπει σε μια κανονικότητα, αφήνει σαφή περιθώρια αισιοδοξίας ότι από το 2019 θα μπούμε σε μια ανοδική περίοδο και στην κατανάλωση.