Στην Ελλάδα στηρίζουμε τον τουρισμό, και συμβάλλουμε στην προώθηση της χώρας στο εξωτερικό υπογράμμισε ο Νίκος Καμπανόπουλος, Regional Manager Visa Europe, Greece, Cyprus, Bulgaria, σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr στην οποία παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του ομίλου στη χώρα.
Ο ίδιος σημείωσε ότι οι Έλληνες πλέον χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις χρεωστικές κυρίως αλλά και τις πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες τους, ενώ δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στις ανέπαφες συναλλαγές.
Τόνισε ότι οι ηλεκτρονικές πληρωμές και οι συναλλαγές με κάρτες ανοίγουν νέες αγορές στους επιχειρηματίες ενώ σημείωσε ότι η Visa αναμένει πλέον στην Ελλάδα την αύξηση χρήσης του smartphone για πληρωμές.
Με αφορμή το 2o Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και στο οποίο συμμετείχατε ως ομιλητής, πόσο σημαντικές θεωρείτε τέτοιες πρωτοβουλίες για τη χάραξη πολιτικής και ειδικά στον τουρισμό και πως μπορεί να συνεισφέρει η Visa;
Η Visa είναι μία παγκόσμια εταιρεία πληρωμών που συνδέει καταναλωτές σε όλον τον κόσμο και ως εκ τούτου έχει άμεση σχέση με τον τουρισμό. Στην Ελλάδα στηρίζουμε τον τουρισμό και συμβάλλουμε στην προώθηση της χώρας μας στο εξωτερικό. Τον περασμένο χρόνο, μέσα από στοχευμένη τουριστική καμπάνια όπου παρουσιάζονταν όμορφες εικόνες του τόπου μας, προσεγγίσαμε περίπου 21 εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Παράλληλα, είχαμε αποκλειστικές προσφορές για τους κατόχους καρτών Visa στο pamediakopes.gr, στα καταστήματα Duty Free στην Ελλάδα και στα τουριστικά λεωφορεία στην Αθήνα. Επιπλέον, καταφέραμε να προσεγγίσουμε ακόμα περισσότερους τουρίστες μέσω των γραφείων της Visa σε Ιταλία, Ρωσία, Σλοβενία, Τουρκία, Βουλγαρία και Κροατία, τα οποία επικοινώνησαν τα μηνύματά μας και συνέβαλαν στην προώθηση του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Ήμασταν επίσης παρόντες σε στρατηγικά σημεία υποδοχής τουριστών στη χώρα μας, όπως είναι το αεροδρόμιο της Αθήνας, όπου υπενθυμίζαμε στους ταξιδιώτες τα οφέλη που θα έχουν όταν θα χρησιμοποιούν τη Visa κάρτα τους, ενώ τους παρείχαμε πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία Visa Travel Tools, εφαρμογή η οποία παρέχει στους ταξιδιώτες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την διαμονή τους στην Ελλάδα.
Ο τουρισμός καθοδηγεί την προσπάθεια για την ανάκαμψη της χώρας μας και η ενίσχυση της Θεσσαλονίκης ως προορισμού θα συμβάλλει σε αυτήν την προσπάθεια. Η Θεσσαλονίκη έχει ιστορικά μνημεία, αλλά και σύγχρονη ζωή που μπορεί να ικανοποιήσει τους πιο απαιτητικούς ταξιδιώτες. Ο καθένας μας - και ειδικά οι μεγάλες εταιρείες - μπορούμε να συνεισφέρουμε ενημερώνοντας τα διεθνή κοινά που απευθυνόμαστε, ότι η Ελλάδα και δη η Θεσσαλονίκη, δεν έχουν πλέον σχέση με τις εικόνες που βλέπαμε στα διεθνή μέσα τα προηγούμενα χρόνια. Η Θεσσαλονίκη είναι μια φιλόξενη και ζεστή πόλη, που διαθέτει μεγάλη ποικιλία εμπειριών για τον ταξιδιώτη κάθε ηλικίας και γούστου. Εμείς θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στη στήριξη των φορέων τουρισμού βοηθώντας τους να αναπτύξουν περαιτέρω τις επιχειρήσεις τους και βέβαια στην υποστήριξη των κατόχων καρτών Visa ώστε να απολαύσουν τις διακοπές τους στη χώρα μας.
Θεωρείτε ότι η χρήση του πλαστικού χρήματος διευκολύνει την τουριστική δραστηριότητα;
Αναμφισβήτητα. Οι τουρίστες πλέον δεν έχουν να ανησυχούν για συνάλλαγμα. Οι ταξιδιώτες σήμερα αναζητούν το αυθεντικό και θέλουν να αποκτούν εμπειρίες που θα θυμούνται για πάντα. Επιδιώκουν επίσης σπιτικές ανέσεις και το αίσθημα της ασφάλειας. Η Visa τους κάνει να νιώθουν σαν στο σπίτι τους αφού μπορούν να πληρώνουν στο εξωτερικό με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως στη χώρα τους. Η Visa είναι η σταθερά που δίνει την ελευθερία να εξερευνήσουν νέους προορισμούς, χάρη στην ευκολία και την ασφάλεια που προσφέρει. Ταυτόχρονα οι τουρίστες έχουν πρόσβαση σε μετρητά σε τοπικό νόμισμα σε πάνω από 2 εκατομμύρια ΑΤΜ ανά τον κόσμο ενώ οι πληρωμές με κάρτες Visa είναι αποδεκτές σε περίπου 40 εκατομμύρια εμπορικά σημεία σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές.
Ποιες είναι οι νέες τάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη χρήση καρτών και ποιες εκτιμάτε ότι είναι πιο κοντά στην υιοθέτησή τους στην ελληνική αγορά
Η πληρωμή είναι αναπόσπαστο μέρος του εμπορίου και στη Visa έχουμε δημιουργήσει την κατάλληλη υποδομή για αυτό που ονομάζουμε everywhere commerce. Παρέχουμε επιλογές στους καταναλωτές και στις επιχειρήσεις, με τη χρήση των παραδοσιακών μέσων – τις κάρτες – αλλά και των νέων τεχνολογιών και τάσεων, με τη χρήση έξυπνων κινητών και ψηφιακών πορτοφολιών, για συναλλαγές οποιαδήποτε στιγμή, από οπουδήποτε και για οτιδήποτε.
Αυτό ισχύει και για την ελληνική αγορά. Η ζήτηση για νέες τεχνολογίες και νέους τρόπους πληρωμών από τους καταναλωτές αυξάνεται συνεχώς. Έχουμε πλέον εξοικειωθεί με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως πρόσφατα διαβάσαμε σε έρευνα της ΕΣΕΕ όπου αναφέρεται ότι επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πλαστικό χρήμα για τις συναλλαγές τους. Και βέβαια λόγω της αυξημένης χρήσης των καρτών, η έρευνα ανέδειξε και την σημαντική μείωση της φοροδιαφυγής.
Περιγράψτε μας το όφελος που υπάρχει για τις επιχειρήσεις και γενικά την ανάπτυξη της οικονομίας από τη χρήση καρτών
Οι ηλεκτρονικές πληρωμές και οι συναλλαγές με κάρτες ανοίγουν νέες αγορές στους επιχειρηματίες και παρέχουν ευκολία και ασφάλεια στις συναλλαγές των καταναλωτών. Βλέπουμε ήδη έξυπνα σπίτια και συσκευές, έξυπνα μέσα μετακίνησης, έξυπνα κινητά. To εμπόριο εξελίσσεται και μεταβάλλεται και αυτό, καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία. Τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση καρτών Visa έναντι των μετρητών είναι ποικίλα, ξεκινώντας από την ασφάλεια, την ευκολία και την απλότητα που προσφέρουν οι κάρτες. Επιπλέον, με την επιβολή περιοριστικών μέτρων στην κίνηση κεφαλαίων από το καλοκαίρι του 2015 και τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για την περεταίρω προώθηση των ηλεκτρονικών πληρωμών, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση των φορολογικών εσόδων, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της χρήσης μετρητών και της παραοικονομίας.
Το δίδαγμα από το καλοκαίρι του 2015 είναι ότι μία κοινωνία δεν χρειάζεται να βασίζεται στα μετρητά για να λειτουργήσει και η μετάβαση στις ηλεκτρονικές πληρωμές δεν είναι μία επώδυνη αλλαγή! Οι καταναλωτές μπορούν να βασίζονται στις κάρτες, ενώ οι έμποροι – λόγω της αυξανόμενης ζήτησης – είναι πρόθυμοι να δέχονται κάρτες ή να εγκαταστήσουν τερματικά πληρωμών (POS) ακόμη και σε μη “παραδοσιακά” περιβάλλοντα (π.χ courier, οδηγοί ταξί, ασφαλιστές, fast food/καφέ, κ.α)
Κατά καιρούς η Visa έχει επιδείξει εντυπωσιακές λύσεις πληρωμών σε εκθέσεις τεχνολογίας. Μπορείτε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας κάποιες από αυτές;
Σε επίπεδο τεχνολογίας αυτό που αναμένουμε στην Ελλάδα είναι η αύξηση χρήσης του smartphone για πληρωμές. Επίσης αναμένουμε λύσεις πληρωμών που τοποθετούνται στην ευρύτερη κατηγορία των wearables, όπως δαχτυλίδια, περικάρπια, ρολόγια και άλλα αξεσουάρ, τα οποία από τη στιγμή που φοριούνται τα έχουμε πάντα επάνω μας και διευκολύνουν τις συναλλαγές μας. Καθώς η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει, οι νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες πληρωμών θα προωθήσουν ακόμη πιο πολύ τις ψηφιακές συναλλαγές με οφέλη για όλους – τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και την ελληνική οικονομία.
Οι διασυνδεδεμένες συσκευές θα κάνουν στο άμεσο μέλλον τη διαφορά στον χώρο των πληρωμών. Η μεγάλη αλλαγή θα φανεί με την ανάπτυξη του Internet of Things και την διασύνδεση δισεκατομμυρίων συσκευών, όταν μέσω αυτών θα μπορούμε να κάνουμε και πληρωμές. Όπως για παράδειγμα η διασύνδεση του αυτοκινήτου και η δυνατότητα να πληρώνουμε μέσα από αυτό για βενζίνη, parking, ασφαλιστικές καλύψεις, κλπ. χωρίς να χρειάζεται να βγούμε έξω. Ή το έξυπνο σπίτι όπου οι διάφορες διασυνδεδεμένες συσκευές θα διευκολύνουν την ζωή μας σε πολλούς τομείς.
Οι καταναλωτές σήμερα είναι περισσότερο πρόθυμοι να πειραματιστούν με αυτές τις μεθόδους πληρωμών γι΄αυτό και εμείς επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία τεχνολογίας που επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν πληρωμές οποιαδήποτε χρονική στιγμή, από οποιοδήποτε μέρος και με όποιο τρόπο εκείνοι επιλέξουν, απολαμβάνοντας την ασφάλεια, την άνεση και την παγκόσμια αποδοχή της Visa.
Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά; Ποια είναι η αίσθησή σας;
Η ελληνική αγορά έχει μεγάλη προοπτική για περαιτέρω ανάπτυξη. Μετά την επιβολή των περιοριστικών μέτρων στην κίνηση κεφαλαίων η συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή και η εξέλιξη των ηλεκτρονικών πληρωμών έχουν αποκτήσει τολμώ να πω διεθνές ενδιαφέρον. Οι Έλληνες πλέον χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις χρεωστικές κυρίως αλλά και τις πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες τους, ενώ δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στις ανέπαφες συναλλαγές καθώς πάνω από το 50% των τερματικών αποδοχής καρτών στην Ελλάδα παρέχουν αυτή τη δυνατότητα.
Oι κάρτες πληρωμών εξυπηρετούν τους καταναλωτές στις καθημερινές τους συναλλαγές, είτε πρόκειται για μικρότερα ποσά, όπως η αγορά εισιτηρίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εφημερίδων, καφέδων, πρόχειρου φαγητού, είτε για μεγαλύτερες αγορές. Επιπλέον, μέσω των φορητών τερματικών (mobile POS) παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής των ελεύθερων επαγγελματιών για επισκέψεις στο σπίτι ή στο γραφείο για πάσης φύσεως εργασίες, ακόμη και για πληρωμή ιατρικών ή νομικών υπηρεσιών, καθώς και για πληρωμή προϊόντων κατά την παράδοση στο χώρο του καταναλωτή.
Παρά το γεγονός ότι τα μετρητά παραμένουν η πρώτη επιλογή, η επιβολή των capital controls άλλαξε τη σχέση των καταναλωτών με τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Πιστεύουμε ότι η σχέση αυτή θα εξελιχθεί με τις νέες τεχνολογίες και θα οδηγήσει τις ηλεκτρονικές πληρωμές σε υψηλότερα επίπεδα με καθαρά οφέλη για τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και την Ελληνική οικονομία.