”Στόχος της Mediterra οι στρατηγικές συνεργασίες”

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Γιάννης Μανδάλας μιλά στο euro2day.gr για τα μέχρι τώρα βήματα και τις προοπτικές της Mediterra, για τη δρομολογούμενη συνεργασία με τον όμιλο Alapis, τις καλές σχέσεις με την εισηγμένη Κορρές κι επίσης για το πώς η εταιρία του θα μπορούσε να… ”κερδίσει το λαχείο”.

”Στόχος της Mediterra οι στρατηγικές συνεργασίες”
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Γιάννης Μανδάλας μιλά στο euro2day.gr για τα μέχρι τώρα βήματα και τις προοπτικές της Mediterra, για τη δρομολογούμενη συνεργασία με τον όμιλο Alapis, τις καλές σχέσεις με την εισηγμένη Κορρές και επίσης για το πώς η εταιρία του θα μπορούσε να… ”κερδίσει το λαχείο”.

Συνέντευξη στον Στέφανο Κοτζαμάνη

ΕΡ: Κύριε Μανδάλα, στη σχετικά σύντομη ιστορία της Mediterra, λέγεται ότι υπήρχαν αρκετοί επιχειρηματίες που σας πρότειναν να συμμετάσχουν μέσω αύξησης κεφαλαίου στην εταιρία. Εσείς γιατί αρνηθήκατε; Είσαστε ”αλλεργικοί” στις συνεργασίες;

ΑΠ: Κάθε άλλο θα έλεγα. Πράγματι, είναι τιμή για τη Mediterra, μία εταιρία με ιστορία λίγων ετών, ότι πολλοί γνωστοί επιχειρηματικοί όμιλοι θέλησαν να αποκτήσουν ποσοστό σε αυτή. Ο λόγος που τελικά δεν ολοκληρώθηκε τότε κάποιο deal ήταν είτε ότι κάποιοι ζητούσαν την πλειοψηφία και ο βασικός μας μέτοχος δεν συζητούσε κάτι τέτοιο, είτε ότι οι προτάσεις είχαν έρθει όταν η Mediterra βρισκόταν σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, άρα δεν θα μπορούσε να ”πιάσει” τους επιθυμητούς όρους ανταλλαγής.

Επιλέχτηκε τελικά να αποκτήσουν μειοψηφικά ποσοστά στην εταιρία μέσω συμμετοχής τους σε αύξηση κεφαλαίου ο εφοπλιστής κ. Τσάκος και το Zaitech Fund ΑΚΕΣ, ένα venture capital που διαχειρίζεται η Τράπεζα Αττικής.

ΕΡ: Σήμερα, ξεκινά η διαπραγμάτευση της μετοχής στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας. Γιατί επιλέξατε την είσοδό σας στη Σοφοκλέους και δεν αντλήσατε το ποσό αυτό από άλλες πηγές, που άλλωστε δεν ήταν και μεγάλο (2,11 εκατ. ευρώ);

ΑΠ: Πράγματι, το ποσό που αντλήσαμε δεν ήταν μεγάλο. Επιπλέον, θα μπορούσαμε να δανειστούμε, αφού σήμερα οι τραπεζικές μας υποχρεώσεις είναι μηδενικές. Επιλέξαμε ωστόσο να μπούμε στο χρηματιστήριο γιατί αυτό θα ωφελήσει την προσπάθειά μας για στρατηγικές συνεργασίες και θα ενισχύσει την εξωστρέφεια του βασικού μας μετόχου, της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν μπήκαμε στο χρηματιστήριο προκειμένου ο βασικός μέτοχος να πουλήσει μετοχές. Είναι αποφασισμένος να διατηρήσει την πλειοψηφία.

ΕΡ: Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι μέτοχοι της Mediterra, μετά την πρόσφατη ιδιωτική τοποθέτηση;

ΑΠ: Η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου κατέχει το 51,04%, το Zaitech Fund ΑΚΕΣ το 28,1%, ο κ. Τσάκος ελέγχει το 5,61%, ενώ αξιοσημείωτα ποσοστά κατέχουν η εισηγμένη εταιρία Κορρές (λίγο χαμηλότερα του 5%) και γνωστά επιχειρηματικά ονόματα, όπως οι οικογένειες Βενιάμη και Σαρόγλου.

ΕΡ: Για ποιο λόγο δώσατε στην εταιρία Κορρές ένα τόσο σημαντικό ποσοστό στην ιδιωτική τοποθέτηση; Προσβλέπετε σε ευρύτερη συνεργασία;

ΑΠ: Με την Κορρές, την πολύ σημαντική αυτή εταιρία, ήδη συνεργαζόμαστε από το 2003, καθώς παράγει καλλυντικά προϊόντα με βάση τη μαστίχα. Και φυσικά υπάρχουν πάντα περιθώρια για ευρύτερη συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών.

Αυτό όμως που θέλω να τονίσω είναι ότι η Mediterra έχει την τιμή σήμερα να συνεργάζεται με πολλά και ιδιαίτερα γνωστά ονόματα στον επιχειρηματικό τομέα, όπως με την Coca Cola Τρία Έψιλον, την Elbisco, την Apivita, την ΕΛΑΪΣ, τη Vivartia, την Χαΐτογλου κ.ά., καθώς οι μεγάλοι αυτοί όμιλοι έχουν ξεκινήσει να παράγουν προϊόντα με βάση τη μαστίχα.

ΕΡ: Επίκειται συνεργασία με την Alapis του Ομίλου Λαυρεντιάδη;

ΑΠ: Η Mediterra έχει επεκταθεί από πέρυσι, με επιτυχία, στα προϊόντα φαρμακείου, μέσω της σειρά προϊόντων mastihatherapy, τα οποία ως βάση έχουν τη μαστίχα. Φιλοδοξούμε να τοποθετήσουμε τη σειρά των προϊόντων αυτών και σε φαρμακεία του εξωτερικού.

Έτσι, λοιπόν, έχουμε συμφωνήσει την προώθηση αυτή να την αναλάβει σε 5 χώρες του εξωτερικού η εταιρία του ομίλου Alapis ΦΑΡΜΑΓΟΡΑ.

Προϋπόθεση βέβαια μιας τέτοιας κίνησης είναι η έγκριση της κυκλοφορίας των προϊόντων αυτών από τις αρμόδιες αρχές των χωρών αυτών.

ΕΡ: Τι έχει επιτύχει η Mediterra κατά την πενταετή περίπου παρουσία της στην αγορά; Γιατί η κερδοφορία της δεν είναι μέχρι σήμερα ιδιαίτερα μεγάλη;

ΑΠ: Πετύχαμε πάρα πολλά. Πρώτα απ’ όλα συμβάλαμε στο να αναδείξουμε το προϊόν της μαστίχας, με ό,τι αυτό σημαίνει για την οικονομία της Χίου. Και δεύτερον –και ίσως κυριότερο- δημιουργήσαμε ένα πολύ καλό case study για την ανάπτυξη των παραδοσιακών προϊόντων στην Ελλάδα.

Βλέπουμε με ευχαρίστηση ότι μετά από εμάς ακολούθησαν αρκετές άλλες ενδιαφέρουσες κινήσεις στον χώρο των παραδοσιακών προϊόντων, ενώ συχνά τοπικοί φορείς και συνεταιρισμοί ζητούν τη γνώμη μας για το πώς θα μπορούσαν να χειριστούν μια σειρά θεμάτων, προκειμένου και εκείνοι να επιτύχουν ανάλογους ρυθμούς ανάπτυξης.

Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, πράγματι αυτή δεν είναι εντυπωσιακή, ωστόσο θα πρέπει να τονίσω ότι μέσα στα λίγα αυτά χρόνια καταφέραμε να δημιουργήσουμε την υποδομή, προκειμένου οι προοπτικές της Mediterra να διαγράφονται πολύ ευνοϊκότερες για το μέλλον. Τώρα, ξεκινάμε να κεφαλαιοποιούμε τη δουλειά της προηγούμενης πενταετίας.

Για παράδειγμα, χρειάστηκαν κάποια χρόνια και πολλή προσπάθεια προκειμένου να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον τόσο μεγάλων βιομηχανικών ομίλων, έτσι ώστε αυτοί να γνωρίσουν τη μαστίχα και να δημιουργήσουν προϊόντα με βάση αυτή.

Χρειάστηκε χρόνος προκειμένου να βάλουμε τα προϊόντα μας στα ράφια των φαρμακείων, των super markets και των άλλων καταστημάτων τροφίμων.

Και ας μην ξεχνάμε ότι μέσα στο σχετικά μικρό αυτό χρονικό διάστημα επενδύσαμε φτιάχνοντας μονάδα παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων στη Χίο, ανοίγοντας καταστήματα λιανικής και κάνοντας προσπάθειες για ενίσχυση της παρουσίας μας στο εξωτερικό.

Το σημαντικότερο απ’ όλα είναι ότι από πέρυσι διαθέτουμε μια ευρεία προϊοντική γκάμα που σκοπεύουμε να την αναπτύξουμε με ταχείς ρυθμούς στο μέλλον.

Στα φαρμακεία, για παράδειγμα, λανσάραμε πέρυσι τη σειρά προϊόντων mastihatherapy. Σήμερα έχουμε επτά προϊόντα και σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε άλλους πέντε κωδικούς. Σήμερα, τα προϊόντα αυτά βρίσκονται σε 850 φαρμακεία και στο τέλος του 2009 σκοπεύουμε να έχουμε παρουσία σε τριπλάσιο αριθμό φαρμακείων.

Πέρυσι το καλοκαίρι, επίσης, λανσάραμε τη σειρά προϊόντων cultura mediterra, που βρήκε θερμή ανταπόκριση από super markets και από άλλα σημεία πώλησης. Περιμένουμε περισσότερα πράγματα στο μέλλον.

Και φυσικά, διαθέτουμε σήμερα 12 καταστήματα mastihashop (10 στην Ελλάδα και 2 στο εξωτερικό), η αναγνωρισιμότητα (awareness) των οποίων έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα. Φυσικά και θέλουμε να διευρύνουμε τον αριθμό των καταστημάτων αυτών, φυσικά και οι προοπτικές τους είναι θετικές.

ΕΡ: Θα μπορούσε η Mediterra να ”κερδίσει το λαχείο”;

ΑΠ: Θα έλεγα ναι. Αν κάποιος μεγάλος όμιλος ”υιοθετήσει” έστω και ένα από τα προϊόντα μας και το προωθήσει διεθνώς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v