Δομαζάκης: Τα σχέδια για μετεξέλιξη της Creta σε βιομηχανία τροφίμων

Έτοιμη να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργούνται στην αγορά, με στόχο τη μετεξέλιξή της σε έναν βιομηχανικό όμιλο τροφίμων, δηλώνει η Creta Farms. Τα σχέδια, τα νέα προϊόντα και η αλλαγή στρατηγικής διεθνοποίησης.

Δομαζάκης: Τα σχέδια για μετεξέλιξη της Creta σε βιομηχανία τροφίμων

Τη μετεξέλιξή της από αμιγώς αλλαντοβιομηχανία σε έναν βιομηχανικό όμιλο τροφίμων επιχειρεί η Creta Farms των αδελφών Δομαζάκη. Εγχείρημα φιλόδοξο, το οποίο ουκ ολίγοι όμιλοι κατά το παρελθόν είχαν επιχειρήσει να κάνουν πράξη αλλά δεν το κατάφεραν.

Όμως ο κ. Κωνσταντίνος Δομαζάκης, αντιπρόεδρος του ομίλου, μιλώντας στο Euro2day.gr υποστηρίζει πως ο όμιλος της Creta Farms μπορεί να κάνει τη διαφορά. Όπως λέει, «είμαστε καθ' όλα έτοιμοι να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που δημιουργούνται στην αγορά και να καλύψουμε τα κενά που υπάρχουν».

Πώς θα γίνει αυτό; «Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα παρουσιάσουμε στην αγορά πέντε νέους κωδικούς προϊόντων τα οποία μας εντάσσουν σε δύο νέους υποκλάδους της αγοράς τροφίμων, αυτούς των υγιεινών σνακ και της πίτσας.

Τα προϊόντα θα τοποθετηθούν όχι μόνο στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά και σε 20.000 μικρά σημεία πώλησης ανά την επικράτεια». Και συμπληρώνει ότι στα σχέδια είναι μέσα στην επόμενη διετία να εμπλουτιστεί το «καλάθι» προϊόντων του ομίλου Creta Farms και με άλλα καινοτόμα προϊόντα.

Βέβαια το core business της Creta Farms παραμένει το αλλαντικό, όπου η εταιρεία διαθέτει 17 παγκόσμιες πατέντες, όπως σημειώνει ο κ. Δομαζάκης. Μπορεί η αγορά του αλλαντικού στην εσωτερική αγορά τα τελευταία χρόνια να έχει επηρεαστεί όχι μόνο από την οικονομική κρίση αλλά και από το διατροφικό σκάνδαλο που «κτύπησε» πριν από λίγα χρόνια δύο ανταγωνιστές της κρητικής αλλαντοβιομηχανίας, ωστόσο οι κλυδωνισμοί αυτοί, όπως υποστηρίζει ο κ. Δομαζάκης, δεν επηρέασαν την εταιρεία.

Αντιθέτως, όπως λέει, «η εταιρεία βγήκε περισσότερο ενισχυμένη λόγω των προϊόντων της». Σύμφωνα με τον ίδιο, το μερίδιό της αυξήθηκε στο 29,7% (στοιχεία Οκτώβριος 2015) από 23% που ήταν πριν από λίγα χρόνια, με βασικό μοχλό ανάπτυξης τη σειρά προϊόντων «Εν Ελλάδι», το μερίδιο της οποίας ανήλθε για πρώτη φορά στο 17,5% τον περασμένο Οκτώβριο.

Επίσης, όπως αναφέρει, «η σειρά "Εν Ελλάδι Mini", το μοναδικό "Meat snack" που μετατρέπει το αλλαντικό σε snack, επέτρεψε την είσοδο της εταιρείας μας σε μία νέα αγορά, βασισμένο σε παγκόσμια πατενταρισμένη τεχνολογία, η οποία συνεισέφερε στο συνολικό μερίδιο της σειράς "Εν Ελλάδι"». Παράλληλα, με τη δημιουργία νέων προϊόντων η εταιρεία, όπως λέει ο κ. Δομαζάκης, «έχει ρίξει βάρος και στην τιμή, προσφέροντας στον Έλληνα καταναλωτή προϊόντα με 1 ευρώ, τα οποία όχι μόνο είναι οικονομικά αλλά καλύπτουν και τις ανάγκες του καταναλωτή για ένα υγιεινό σνακ αφού συνδυάζουν το αλλαντικό, το τυρί και το κριτσίνι».

Βέβαια εκτός από την ελληνική αγορά, όπου η εταιρεία παίζει στο γήπεδό της, το μεγάλο στοίχημα παραμένει το εξωτερικό, όπου μετά από κάποιες συμφωνίες κατά το παρελθόν, οι οποίες δεν πήγαν όπως είχε προγραμματίσει, η διοίκησή της, από το Φθινόπωρο του 2014, έχει αλλάξει το μοντέλο διεθνοποίησής της, «σε συνεργασία με παίκτες που γνωρίζουν το αντικείμενο όχι μόνο ως προϊόν αλλά και μπορούν να το στηρίξουν ως brand στο ράφι», αναφέρει ο κ. Δομαζάκης.

«Πλέον ξέρουμε τι θέλουμε και πώς θα πετύχουμε τον στόχο μας, που είναι η διεθνοποίηση των καινοτομιών μας», λέει ο ίδιος. Ως παράδειγμα φέρνει τη σύναψη της στρατηγικής συμμαχίας με την Primo Μeats που υπέγραψε η εταιρεία το τρίτο τρίμηνο του 2014. Η συνεργασία αφορά στην εξαγωγή τεχνογνωσίας μέσω licensing agreement, δηλαδή της αδειοδότησης χρήσης της πνευματικής ιδιοκτησίας της Creta Farms (know-how, πατέντες, εμπορική επωνυμία αντίστοιχη με το «Εν Ελλάδι»).

Ποια όμως είναι τα αποτελέσματα από αυτή τη συμφωνία ενάμιση χρόνο μετά την έναρξη υλοποίησής της; Όπως λέει στο Euro2day.gr ο κ. Δομαζάκης, «απέφερε για τη 12μήνη χρήση, πωλήσεις της τάξης των AUD 30 εκατ., ενώ η σειρά προϊόντων "Oliving by Hans" κατέκτησε τον πρώτο χρόνο λανσαρίσματος μερίδιο αγοράς ύψους 3%».

Εκτός από την Αυστραλία, την ίδια περίοδο, δηλαδή πριν από ενάμιση χρόνο, ο όμιλος επαναπροσδιόρισε την εξαγωγική στρατηγική του. Στην Ισπανία πραγματοποιήθηκε επαναλανσάρισμα της σειράς προϊόντων της θυγατρικής, υπό τη νέα επωνυμία «Oliving», ενώ όπως αναφέρει ο κ. Δομαζάκης, στην Ισπανία θα ακολουθηθεί το μοντέλο του licensing agreement στα πρότυπα της Αυστραλίας.

Εκτός από αυτές τις συγκεκριμένες αγορές, στα σχέδια του ομίλου είναι η διεύρυνση των διεθνών πωλήσεων προκειμένου σε βάθος τριετίας το 15% των συνολικών πωλήσεων να προέρχονται από τις εξαγωγές και συμφωνίες με διεθνείς παίκτες. Κινήσεις εντός και εκτός Ελλάδος οι οποίες απαιτούν κεφάλαια κάποιων εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία η εταιρεία έχει, όπως λέει ο ίδιος, εξασφαλίσει μέσω διεθνούς πιστωτικού ιδρύματος.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία έχει βάλει τις βάσεις, όπως σημειώνει ο κ. Δομαζάκης, «μέσα από την ενίσχυση της ομάδας μας με γνωστά στελέχη της αγοράς, μεταξύ των οποίων και ο κ. Φρουζής, ο οποίος είναι γενικός διευθυντής και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, δημιουργούμε μια διοικητική ομάδα που θα βοηθήσει στη μετεξέλιξη της εταιρείας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v