Logicom: Μια κυπριακή πολυεθνική εισηγμένη σε ΧΑΚ

Για τη ”συνταγή της επιτυχίας” της κυπριακής Logicom, για τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι το growth story θα συνεχιστεί αλλά και για τη μετοχή που διαπραγματεύεται στο ταμπλό της Κοινής Πλατφόρμας μιλά ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Logicom, κ. Βαρνάβας Ειρήναρχος.

Logicom: Μια κυπριακή πολυεθνική εισηγμένη σε ΧΑΚ
Μπορεί να ηχεί παράξενα, αλλά είναι αληθινό. Υπάρχει κυπριακός όμιλος πληροφορικής με ισχυρότατη παρουσία σε 20 χώρες, στις οποίες εξυπηρετεί γύρω στους 4.000 πελάτες.

Πρόκειται για τη Logicom, η οποία σε μια δεκαετία έντονων ανακατατάξεων στον κλάδο όχι μόνο δεν ”βυθίστηκε”, όπως άλλοι πολύ μεγαλύτεροι όμιλοι της ευρύτερης περιοχής, αλλά αντίθετα αναπτύχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς, εκπλήσσοντας τους πάντες.

Σήμερα διαθέτει τα ”συστατικά” για μια πολύ καλύτερη πορεία στο μέλλον: Ισχυρά brand names, πολύ καλές και διευρυνόμενες σχέσεις με τους προμηθευτές, ευρύτατη παρουσία σε χώρες που υπόσχονται μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στον χώρο της πληροφορικής κ.λπ. Και, επιπλέον, σημαντικές προοπτικές μπορούν να προκύψουν από τον χώρο των υπηρεσιών.

Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Logicom, κ. Βαρνάβας Ειρήναρχος, μιλά στον ”Μ” για τη ”συνταγή της επιτυχίας”, για τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι το growth story θα συνεχιστεί αλλά και για τη μετοχή που διαπραγματεύεται στο ταμπλό της Κοινής Πλατφόρμας.

Συνέντευξη στον Στέφανο Κοτζαμάνη

Ποια είναι η ”συνταγή της επιτυχίας” έτσι ώστε μια μικρή κυπριακή εταιρεία πληροφορικής να αναπτυχθεί τόσο γρήγορα και σήμερα να έχει παρουσία σε τόσο πολλές χώρες;

Σήμερα η Logicom είναι μια εταιρεία με διεθνή παρουσία και κατέχει ηγετική θέση στις περισσότερες χώρες όπου δραστηριοποιείται. Το συγκρότημα εξυπηρετεί γύρω στους 4.000 πελάτες σε 20 χώρες και εργοδοτεί πέραν των 320 επαγγελματιών.

Θα έλεγα ότι η βάση της διεθνούς επιτυχίας της Logicom είναι το επιχειρηματικό της μοντέλο, το οποίο εφάρμοσε στην ανάπτυξη νέων αλλά και υφιστάμενων αγορών. Ένα μοντέλο που στηρίζεται στην προσήλωση στους στόχους και στη στρατηγική, στην καλύτερη διαχείριση των πόρων της εταιρείας και τέλος στην ανταγωνιστικότητα και στην ποιότητα υπηρεσιών.

Στην επιτυχία της Logicom συνέβαλε και συμβάλλει η ιδιαίτερη σχέση που διατηρεί η εταιρεία με τους προμηθευτές της. Μια σχέση η οποία θα έλεγα ότι συνεχώς ενδυναμώνεται και αναβαθμίζεται και δεν είναι ανεξάρτητη από τη συνέπεια που διατηρούμε στους σχεδιασμούς μας. Γι’ αυτό και οι προμηθευτές μας είναι σταθεροί σύμμαχοι και υποστηρικτές της στρατηγικής μας, για περαιτέρω επέκταση και εδραίωση της ηγετικής μας θέσης στις περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε.

Ποια είναι τα ισχυρότερα εμπορικά σας σήματα και ποιες οι κυριότερες χώρες του εξωτερικού στις οποίες δραστηριοποιείστε;

Η Logicom έχει καταφέρει να έχει στρατηγικές συμμαχίες με τις μεγαλύτερες και πιο ισχυρές εταιρείες κατασκευής προϊόντων τεχνολογίας. Στους επεξεργαστές έχει συμμαχήσει με την Intel, στο λειτουργικό λογισμικό με τη Microsoft, στις τηλεπικοινωνίες και στα δίκτυα με τις Cisco και Linksys, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και περιφερειακά με τη Hewlett Packard και τη Lennovo, στους σκληρούς δίσκους με τη Seagate και στις μνήμες με την Kingston.

Γεωγραφικά η Logicom καλύπτει την περιοχή της Μέσης Ανατολής, του Αραβικού Κόλπου και της νοτιοανατολικής Ευρώπης με παρουσία σε 17 χώρες, όπως είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία, ο Λίβανος, η Ιορδανία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Τουρκία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία.

Από πού θα έρθει η ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια;

Η διεισδυτικότητα της τεχνολογίας στις περισσότερες χώρες όπου έχουμε δραστηριότητες είναι ακόμη αρκετά χαμηλή. Χρόνο με χρόνο το μέγεθος της αγοράς της τεχνολογίας στις χώρες αυτές αυξάνεται, και μάλιστα με πολύ υψηλούς ρυθμούς.

Βραχυπρόθεσμα αναμένουμε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης από τις νέες μεγάλες αγορές όπου έχουμε δραστηριοποιηθεί, Ιταλία, Τουρκία και Σαουδική Αραβία. Η ανάπτυξή μας στις αγορές αυτές αναμένεται να προέλθει τόσο από την αύξηση του μεριδίου αγοράς των υφιστάμενων προϊόντων όσο και με την προσθήκη προϊόντων από προμηθευτές, προϊόντα των οποίων διανέμουμε ήδη σε άλλες χώρες.

Επίσης, η επέκτασή μας στην ανατολική Ευρώπη -ήδη η Cisco μας έχει εξουσιοδοτήσει να διανέμουμε τα προϊόντα της σε Ουγγαρία, Ρουμανία και Βουλγαρία- αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικά στη μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη του Συγκροτήματος.

Η δυναμική που παρουσιάζουν οι χώρες αυτές στον τομέα της τεχνολογίας είναι πολύ σημαντική και ήδη οι προμηθευτές μας επανεξετάζουν το μοντέλο λειτουργίας τους στις χώρες αυτές, με στόχο την ενδυνάμωση της παρουσίας τους στην περιοχή αυτή.

Μελετάτε το ενδεχόμενο, και αν ναι με ποιες προϋποθέσεις, να ενδυναμώσετε την παρουσία σας στον χώρο των υπηρεσιών;

Η Logicom μέσω των θυγατρικών της εταιρειών eNet και Noesis έχει δημιουργήσει μια πολύ ισχυρή τεχνογνωσία στον τομέα των υπηρεσιών και έχει εκτελέσει στην Κύπρο με απόλυτη επιτυχία έργα που πολύ λίγες εταιρείες διεθνώς έχουν την τεχνογνωσία να εκτελέσουν.

Έχουμε ήδη πάρει την απόφαση για επέκταση των υπηρεσιών που προσφέρουμε στο εξωτερικό και τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο των αναγκαίων μελετών και σχεδιασμών. Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η παρουσία των θυγατρικών σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησης.

Για το 2007 έχετε προχωρήσει σε σαφώς ανοδικές οικονομικές προβλέψεις. Σε ποιους παράγοντες βασίζετε αυτή σας την αισιοδοξία;

Το 2006 ήταν χωρίς αμφιβολία μια χρονιά σημαντικών οικονομικών επιτευγμάτων. Ο κύκλος εργασιών του Συγκροτήματος παρουσίασε αύξηση της τάξης του 24% και ανήλθε στις 145.772.788 ΛΚ.

Η καθαρή κερδοφορία του Συγκροτήματος μετά τη φορολογία παρουσίασε θεαματική αύξηση, 112%, και ανήλθε στις 3.204.017 ΛΚ, από τις 1.509.652 ΛΚ του 2005. Για το 2007 αναμένουμε 35% αύξηση στον κύκλο εργασιών και 65% αύξηση στο κέρδος από εργασίες. Λαμβάνοντας υπόψη τα θετικότατα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, πιστεύουμε ότι οι στόχοι αυτοί είναι εφικτοί.

Η δυναμική που παρουσιάζουν οι λεγόμενες αναδυόμενες αγορές στηρίζει τις εκτιμήσεις μας για συνεχή αύξηση της κερδοφορίας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα και για μακροπρόθεσμη υγιή ανάπτυξη και επέκταση του Συγκροτήματος.

Είστε ικανοποιημένος από την τιμή της μετοχής της Logicom στην Κοινή Πλατφόρμα; Σχεδιάζετε κινήσεις για την παρουσίαση της εταιρείας και εκτός Κύπρου;

Η Κοινή Πλατφόρμα ΧΑΚ - Χ.Α. είναι νομίζω ευκαιρία και πρόκληση για τις κυπριακές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν τώρα την ευκαιρία να παρακολουθούνται από μια πολύ μεγαλύτερη, πιο έμπειρη και κυρίως πιο απαιτητική επενδυτική κοινότητα. Αυτό σίγουρα θα επιδράσει θετικά στις κυπριακές εταιρείες που έχουν σωστά θεμελιώδη, καλή προϊστορία και διοίκηση και καλές προοπτικές ανάπτυξης.

Ήδη από το τέλος του 2006 έχουμε παρουσιάσει τη Logicom σε ημερίδες στην Κύπρο και στο εξωτερικό, που σκοπό είχαν να προωθήσουν διεθνώς τις εταιρείες της κύριας αγοράς και την κοινή πλατφόρμα Χ.Α. - ΧΑΚ.

Το ενδιαφέρον που είχαμε από ξένους θεσμικούς επενδυτές στις ημερίδες αυτές ήταν πολύ ενθαρρυντικό. Μέσα στο 2007 σκοπεύουμε να αναβαθμίσουμε την επικοινωνία μας με τους επενδυτές αυτούς, έτσι ώστε να μπορέσουν να γνωρίσουν καλύτερα την εταιρεία μας και να αξιολογήσουν σωστά τις προοπτικές της.

Η δυναμική ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας, οι προοπτικές που ανοίγονται με την παρουσία της Logicom σε έναν τόσο μεγάλο γεωγραφικό χώρο και κυρίως οι στρατηγικές της συμμαχίες με τις καλύτερες και μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής προϊόντων τεχνολογίας είναι σίγουρα παράγοντες που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 487 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 20-24/7/2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v