Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καραφυλλίδης: Ο γάμος Μύθος-Fix και η «προίκα» για διεθνή καριέρα

Πού βάζει τον πήχη από τη συμπόρευση Μύθου και Fix ο CEO της Μύθος Ζυθοποιία. Ο στόχος για «κερδοφόρα» αύξηση μεριδίου και ο ανταγωνισμός με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Η ψήφος εμπιστοσύνης της Carlsberg στην ελληνική αγορά.

Καραφυλλίδης: Ο γάμος Μύθος-Fix και η «προίκα» για διεθνή καριέρα

Όταν στα 17 του, τη δεκαετία του '80, τότε που η Ελλάδα ζούσε τον «Μύθο» της στην ΕΟΚ, έφευγε από τη χώρα για να εργαστεί και μετέπειτα να σπουδάσει στη Γηραιά Αλβιώνα, ίσως δεν θα φανταζόταν ότι χρόνια μετά θα πετύχαινε να υλοποιήσει, ύστερα από επίπονες διαπραγματεύσεις που διήρκεσαν πάνω από ένα χρόνο, ένα από τα μεγαλύτερα deals επί ελληνικού εδάφους.

Κι όμως, είκοσι πέντε χρόνια μετά, ο Αλέξανδρος Καραφυλλίδης, όχι μόνο ζει τον δικό του «Μύθο» όντας CEO του ελληνικού βραχίονα της δανέζικης Carlsberg, της Μύθος Ζυθοποιία, άλλα έχει βαλθεί μαζί με την ομάδα του και να αλλάξει τον χάρτη της μπίρας στην Ελλάδα, σε κοινή πορεία με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία (Fix), όπως λέει.

Στοίχημα ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, ένα προσωπικό όραμα, το οποίο συμμερίζεται, όπως σημειώνει, και η ομάδα που έχει χτίσει στη Μύθος Ζυθοποιία όπου βρίσκεται τα τελευταία πέντε χρόνια, αρχικά ως εμπορικός διευθυντής και σήμερα ως διευθύνων σύμβουλος. Το όραμα αυτό άλλωστε είναι και ο συνδετικός κρίκος που ενώνει την ομάδα του στη Μύθος Ζυθοποιία μέσα από μια κουλτούρα, το πιο ισχυρό περιουσιακό στοιχείο για έναν οργανισμό, όπως υποστηρίζει, που θέλει να μπολιάσει πλέον στη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί με τη συγχώνευση της Μύθος με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, Επιτροπής Ανταγωνισμού επιτρέποντος φυσικά.

Για κάποιους, ο πήχης που έχει βάλει ο κ. Καραφυλλίδης, δηλαδή η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί από τη συγχώνευση της Μύθος με τη Fix να αλλάξει τον χάρτη της μπίρας στην Ελλάδα, έχει τεθεί πολύ ψηλά, όταν απέναντι υπάρχει ένας από τους ισχυρότερους παίκτες της ελληνικής αγοράς, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Όχι όμως για τον ίδιο, καθώς είναι πεπεισμένος ότι σε μία πενταετία από τώρα η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση της Μύθος Ζυθοποιία και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας θα ελέγχει ένα κερδοφόρο μερίδιο 32-33% στην εγχώρια αγορά.

«Το βασικό είναι να πιστεύεις ότι είσαι νικητής ή για να είμαι ακριβής να πιστέψεις ότι μπορείς να νικήσεις», λέει χαρακτηριστικά. «Σίγουρα είμαστε μικρότεροι από τον market leader, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν είμαστε ισχυροί», συμπληρώνει και προσθέτει «we deserve more. Αρκεί να το αποδείξουμε... Και θα το αποδείξουμε».

Βέβαια, η αντεπίθεση της Μύθος στην αγορά έρχεται σε μια περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για τον «αντίπαλό» της. Ο market leader του κλάδου, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, το μερίδιο της οποίας τα τελευταία χρόνια έχει πιεστεί «υποχωρώντας» πλέον στο 53%, αναμένει, όπως άλλωστε και ολόκληρη η αγορά, την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το εάν συντρέχει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά του ζύθου.

Οπότε και λόγω της συγκυρίας η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία, όπως υποστηρίζουν αρκετοί από την αγορά, έρχεται σε μια περίοδο όπου ο αντίπαλος βρίσκεται σε δυσχερή θέση απ' ό,τι κάποια χρόνια πριν και έτσι τα πράγματα ίσως να είναι πιο εύκολα για τους Δανούς, αλλά και για το ίδιο τον κ. Καραφυλλίδη.

Αυτήν την άποψη δεν τη συμμερίζεται ο ίδιος. Όπως λέει «προτεραιότητά μας είναι να κάνουμε εμείς καλύτερα τη δουλειά μας και όχι πόσο μεγαλώνει ή μικραίνει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Αν κάνεις σωστές κινήσεις μπορείς να μεγαλώσεις το business, να πάρεις μερίδιο από τον βασικό σου ανταγωνιστή και να κερδίσεις την αγορά».

Και συμπληρώνει: «Η Carlsberg -σ.σ. η παρουσία της τα τελευταία 46 χρόνια που βρίσκεται στην Ελλάδα σημαδεύτηκε περισσότερο από άστοχες προσπάθειες επικράτησης- πιστεύει στη χώρα, γιατί αν δεν πίστευε δεν θα έκανε μια τέτοια κίνηση μέσω της οποίας δεσμεύεται να προχωρήσει σε επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια». Αποτελεί δε κατά τον ίδιο ένα πολύ ηχηρό μήνυμα και ψήφος εμπιστοσύνης στη χώρα σε μια δύσκολη συγκυρία. Παράλληλα, όπως αναφέρει, το deal αυτό ανοίγει τον δρόμο σε ένα ελληνικό brand, αυτό της Fix, να απλωθεί σε περισσότερες χώρες μέσα από το δίκτυο της Carlsberg.

Ο σχεδιασμός για την επόμενη ημέρα

Για τον Αλέξανδρο Καραφυλλίδη η κατάκτηση της πρώτης θέσης στην εγχώρια αγοράς μπίρας δεν είναι αυτοσκοπός. Αυτό που προέχει, όπως επανέλαβε ουκ ολίγες φορές κατά τη διάρκεια της δίωρης συνάντησής μας, είναι η κερδοφόρα ανάπτυξη της νέας εταιρείας. Το μερίδιο από μόνο του δεν αρκεί, όπως λέει. «Στόχος μας είναι να φθάσουμε το μερίδιό μας στο 32-33% από 29% που είναι σήμερα, το σημαντικότερο όμως είναι η κερδοφόρα ανάπτυξη». «Το να αγοράζεις μερίδιο είναι μια συνταγή η οποία κάποια στιγμή θα σου "χτυπήσει". Το σημαντικό για εμάς είναι η κερδοφόρος ανάπτυξη και μέσα από αυτήν τη στρατηγική θα έρθει και η αύξηση του μεριδίου, που συνεπάγεται αύξηση του όγκου πωλήσεων, η οποία θα φέρει και οικονομίες κλίμακος», αναφέρει. Διευκρινίζει ότι «ο στόχος είναι να κτίσουμε τη δύναμη των brand μας ώστε να πετύχουμε σταθερή αύξηση χρόνο με τον χρόνο».

Στους σχεδιασμούς της νέας εταιρείας είναι η επέκταση της παραγωγικής της δυναμικότητας, με την εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής στα δύο εργοστάσια που διαθέτει, και η παραγωγή νέων κωδικών. Την ίδια ώρα ο κ. Καραφυλλίδης αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο της μεταφοράς της παραγωγής της μπίρας Carlsberg στην Ελλάδα αλλά και της Μύθος Radler, η παραγωγή της οποίας ξεκίνησε ήδη στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης.

Και η είσοδος στην αγορά των αναψυκτικών

Εκτός από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, το 2015 είναι μια σημαντική χρονιά για τη Μύθος Ζυθοποιία και για έναν άλλο λόγο. Η εταιρεία εισέρχεται και στην κατηγορία των soft drinks. Από την 1η Ιανουαρίου η Μύθος Ζυθοποιία αναλαμβάνει την παραγωγή, διανομή και διάθεση των σημάτων Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water στην ελληνική αγορά, ρόλο που είχε τα τελευταία 35 χρόνια η Coca Cola 3E, στην οποία ο κ. Καραφυλλίδης εργάστηκε για περισσότερα από 15 έτη.

Τα σήματα Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water κατέχουν μερίδιο της τάξης του 2,5% και, σύμφωνα με τον κ. Καραφυλλίδη, διαθέτουν ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης και περαιτέρω διείσδυσης στην ελληνική αγορά.

Η παραγωγή, διανομή και διάθεση των Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water υποστηρίζεται από την υλοποίηση επένδυσης ύψους 2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της μονάδας παραγωγής στη Σίνδο, ενώ ταυτόχρονα, η Μύθος Ζυθοποιία έχει προχωρήσει στη σύναψη συμφωνίας με την ΕΠΑΠ (Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών) για την παραγωγή μέρους των σημάτων Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v