ΕΨΑ: Πώς μπαίνει «σφήνα» στις πολυεθνικές

Τον διπλασιασμό των εξαγωγών της έχει θέσει στους άμεσους στόχους της η ΕΨΑ, η διοίκηση της οποίας βλέπει ευκαιρίες επέκτασης στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Τα ανθεκτικά μεγέθη και τα νέα προϊόντα της εταιρίας.

ΕΨΑ: Πώς μπαίνει «σφήνα» στις πολυεθνικές

Τον διπλασιασμό των εξαγωγών της έχει θέσει στους άμεσους στόχους της η ΕΨΑ η διοίκηση της οποίας βλέπει ευκαιρίες επέκτασης στις ΗΠΑ, στην Κίνα, όπου δραστηριοποιείται τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και στη Ρωσία όπου επιδιώκει να κατοχυρώσει τα σήματά της.

Αυτό αναφέρει μεταξύ των άλλων στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Euro2day.gr ο γενικός διευθυντής της 90χρονης ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος, που εκπροσωπεί την τρίτη γενιά επιχειρηματιών της οικογένειάς του.

Είστε μία εταιρεία που επενδύει στην καινοτομία. Η οικονομική κρίση φρέναρε τις επενδύσεις σας στον τομέα αυτόν;

Καθόλου αν σκεφτείτε ότι φέτος παρουσιάσαμε ήδη, όπως προανέφερα, νέα προϊόντα. Πιστεύουμε ότι έχουμε ακόμη μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και σχεδιάζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Όλες οι οικονομικές κρίσεις κάποτε τελειώνουν. Ως ΕΨΑ θα παλέψουμε να βγούμε από αυτή ακόμη πιο δυνατοί.

Γενικότερα, πόσο επηρέασε η οικονομική κρίση την αγορά αναψυκτικών; Παρατηρούνται σημάδια ανάκαμψης;

Παρά τις συνεχείς πτώσεις των μεριδίων και του όγκου της αγοράς λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, η εισαγωγή των νέων κωδικών έφερε σημαντική άνοδο των πωλήσεων στην ΕΨΑ. Στην υπόλοιπη αγορά είναι χαρακτηριστική η αύξηση στα private label και στα σημεία λιανικής hard discount. Αυτό είναι φαινόμενο που θα κρατήσει μερικά χρόνια ακόμα δίνοντας σαφές προβάδισμα στα προϊόντα χαμηλής τιμής και στις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας των λιανοπωλητών.

Ποιοι είναι οι νέοι εξαγωγικοί σας στόχοι; Σε πόσες χώρες εξάγετε σήμερα και ποιες οι προσδοκίες σας από την αγορά της Κίνας;

Αυτή τη στιγμή εξάγουμε σε 15 χώρες και στόχος μας είναι να τις αυξήσουμε γι' αυτό κι εντείναμε την παρουσία μας σε μεγάλες εκθέσεις τροφίμων και ποτών στο εξωτερικό, όπως η Anuga στη Γερμανία και η SIAL στη Γαλλία. Σκέψη μας είναι να επεκταθούμε στις ΗΠΑ, ενώ εδώ και δύο χρόνια τοποθετηθήκαμε και στην Κίνα. Παράλληλα αυτή την περίοδο επιδιώκουμε στη Ρωσία την κατοχύρωση των σημάτων μας.

Τι ποσοστό αποτελούν οι εξαγωγές στον τζίρο σας και ποιος ο στόχος σας για τα επόμενα χρόνια;

Οι εξαγωγές αποτελούν το 5% του τζίρου της ΕΨΑ. Σε τρία χρόνια στόχος μας είναι οι εξαγωγές να δίνουν το 10% των συνολικών μας ετήσιων πωλήσεων.

Πώς διαμορφώνονται τα οικονομικά σας μεγέθη, πώς θα κλείσει το 2014 και τι προβλέπετε για το 2015;

Για το 2014 ο στόχος μας είναι να επιτύχουμε αύξηση όγκου πωλήσεων της τάξης του 15%, διατηρώντας την κερδοφορία του 2013 (αφού πέρυσι κατορθώσαμε να αυξήσουμε τον όγκο των πωλήσεων κατά 10%) με προσήλωση στο άνοιγμα νέων αγορών.

Φέτος η ΕΨΑ συμπλήρωσε 90 χρόνια δραστηριοποίησης στην αγορά. Ποια είναι τα σχέδιά σας για την προσεχή δεκαετία;

Η ΕΨΑ κλείνει φέτος τα 90 της χρόνια. Είμαστε εταιρία που αναπτύσσεται, διατηρώντας σταθερά τη μοναδική ποιότητα των προϊόντων της. Από το 1924 η ΕΨΑ συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία την πορεία της στην ελληνική αγορά, διατηρώντας αναλλοίωτη τη συνταγή της λεμονάδας, που πρόκειται για το πιο επιτυχημένο και διαχρονικό προϊόν μας. Το κλασικό γυάλινο μπουκάλι παραμένει ίδιο από το 1940! Όραμά μας είναι να συνδυάζουμε τη διαχρονική παράδοση με την εξέλιξη και την καινοτομία και έτσι παραμένουμε ανταγωνιστικοί στα σύγχρονα δεδομένα. Από το 1969 που η εταιρία πέρασε στα χέρια της οικογένειάς μας, ακολούθησε μια σταθερά ανοδική πορεία.

Επενδύουμε διαρκώς στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης - ένα δείγμα της δουλειάς του φάνηκε με τα προϊόντα ΕΨΑ λάιτ με γλυκαντικό από το φυτό στέβια και παλαιότερα με τα πρώτα ελληνικά βιολογικά αναψυκτικά. Στα μελλοντικά σχέδιά μας είναι η περαιτέρω επέκταση και  ανάπτυξη της εταιρίας μας όχι μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά και σε πολλές χώρες στο εξωτερικό. Στη συνέχεια της καινοτομίας των bio και της στέβιας, ετοιμάζουμε και άλλες εκπλήξεις για το μέλλον.

Θα προχωρήσετε σε νέα λανσαρίσματα προϊόντων; Αν ναι, σε ποιες κατηγορίες και με πόσους κωδικούς;

Φέτος παρουσιάσαμε ήδη νέα προϊόντα, όπως το επετειακό σαγκουίνι, το επετειακό κόκκινο τσάι με κράνμπερι, αρώνια και γκότζι μπέρι και την πορτοκαλάδα λάιτ χωρίς ανθρακικό, ενώ έπονται νέες εκπλήξεις έως το τέλος της χρονιάς λόγω του εορτασμού των 90 ετών μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v