Άνοδο τουλάχιστον 40% αναμένει φέτος η Revoil

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Revoil, κ. Ευάγγελος Ρούσσος, μιλά για τη στρατηγική της εταιρείας του, προβλέπει ανοδικές επιδόσεις και συνέχιση της ”γενναίας” μερισματικής πολιτικής, ενώ ερμηνεύει την άνοδο της μετοχής από το γεγονός ότι το επενδυτικό κοινό πείστηκε για την εταιρεία ”ότι οι δηλώσεις της γίνονται πράξεις”.

Άνοδο τουλάχιστον 40% αναμένει φέτος η Revoil


Συνέντευξη στον Στέφανο Κοτζαμάνη

Κύριε Ρούσσο, πώς αξιολογείτε την περσινή χρονιά για την εταιρεία σας; Πού περίπου κυμάνθηκαν οι οικονομικές της επιδόσεις;

Το 2006 ήταν μία σημαντική χρονιά στην ανάπτυξη του δικτύου της Revoil, 67 νέοι συνεργάτες μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους. Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του δικτύου πρατηρίων τα τελευταία δύο χρόνια ήταν της τάξεως του 20% περίπου, ενώ η αύξηση των πωλήσεων σε λίτρα υπερβαίνει το 25% ετησίως. Η Revoil κατέχει πλέον μερίδιο αγοράς άνω του 5%.

Με όλες αυτές τις έντονες αυξομειώσεις στην τιμή της βενζίνης, πώς επηρεάζεται η εταιρεία σας; Το γεγονός ότι η βενζίνη υποχώρησε λιγότερο από την τιμή του πετρελαίου επηρεάζει τη ζήτηση και το μικτό περιθώριο κέρδους σας;

Με τις αυξομειώσεις της τιμής η Revoil δεν επηρεάζεται. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω στους αναγνώστες σας ότι στην εταιρεία μας το περιθώριο κέρδους είναι σταθερό και όχι ποσοστιαίο. Σίγουρα όταν τα προϊόντα είναι ακριβά επηρεάζεται το σύνολο της αγοράς, σε αυτή την περίπτωση φυσικά δεν μπορούμε να αποτελέσουμε εμείς την εξαίρεση. Πρέπει όμως να γνωρίζετε ότι λόγω των χαμηλών τιμών μας, σε μία περίοδο που η πορεία της τιμής είναι ιδιαίτερα ανοδική, επηρεαζόμαστε λιγότερο από εταιρείες που τοποθετούνται με υψηλότερες τιμές στην αγορά.

Τα τελευταία χρόνια έχετε επιδοθεί σε μια εμφανή προσπάθεια για αύξηση του αριθμού των συνεργαζόμενων πρατηρίων και τη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς. Τι απέδωσε αυτό μέχρι σήμερα ως προς το μερίδιο αγοράς και πόσο κερδοφόρα είναι αυτή η επέκταση; Μήπως προσφέρετε ευνοϊκότερους όρους στους πρατηριούχους και τελικά δεν κάνετε τίποτε άλλο από το να ”αγοράζετε τζίρο”;

Το 1995 η διοίκηση της Revoil έθεσε σε εφαρμογή δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης της εταιρείας. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση είδαμε να πραγματοποιούνται όλοι οι στόχοι, ένας εκ των οποίων ήταν η ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου 300 πρατηρίων. Δεν μείναμε όμως εκεί, ξεπεράσαμε τους στόχους μας και αρχές του 2007 έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο κοντά στα 400 πρατήρια.

Σας το αναφέρω γιατί η ανάπτυξή μας δεν είναι μία τυχαία συγκυρία, αλλά στρατηγικός προγραμματισμός, με στοχευόμενη και ουσιαστική δουλειά.

Το μερίδιο που κατείχε η εταιρεία το 2005 ήταν το 4% της αγοράς, το οποίο το 2006 ανήλθε στο 5%. Αυτό επετεύχθη με την αύξηση του όγκου πωλήσεων της τάξης περίπου του 20%, του μικτού περιθωρίου κέρδους κατά 27%, με το καθαρό κέρδος προ φόρων να διαμορφώνεται άνω του 13,5% έναντι του 2005. Η διαφορά αυτή διαμορφώνεται γιατί κατά την περίοδο της ανάπτυξης που διανύουμε προκύπτει και αναλογική αύξηση των οργανωτικών εξόδων της εταιρείας.

Εκ του αποτελέσματος διαπιστώνεται ότι δεν κάναμε εξαγορά τζίρου. Υπάρχει αύξηση των οικονομικών αποτελεσμάτων καθώς επίσης αύξηση της αξίας της εταιρείας, κάτι το οποίο αφορά άμεσα τους μετόχους.

Η περσινή διεύρυνση του αριθμού των πρατηρίων σας θα επιδράσει φέτος στα οικονομικά αποτελέσματα της Revoil. Ποιες είναι οι πρώτες εκτιμήσεις σας για τη χρονιά που έρχεται;

Η ανάπτυξη του δικτύου χρονικά ανήκει στο 2006, τα οικονομικά αποτελέσματα όμως θα είναι εμφανή μέσα στο 2007. Μια εκτίμηση για τη χρονιά, είναι μία αύξηση τουλάχιστον της τάξης του 40%.

Η Revoil τα τελευταία χρόνια διανέμει ως μέρισμα ένα πολύ υψηλό ποσοστό των κερδών της. Θα συνεχίσει και φέτος αυτή την τακτική;

Δεν θα αλλάξει κάτι σε αυτή την τακτική μας. Εξάλλου είναι πάγια πολιτική της εταιρείας.

Πότε αναμένετε να έχουμε νεότερα από τις νέες δραστηριότητες στις οποίες σχεδιάζετε να επεκταθείτε; Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η αγορά των βιοκαυσίμων; Είναι τόσο υποσχόμενη όπως λέγεται, και μάλιστα για όλους;

Η τακτική της εταιρείας μας είναι η επικέντρωση στο έργο. Αυτό μας καθιστά υπεύθυνους πρώτα να θέτουμε τους στόχους για την επίτευξη του οράματός μας και στη συνέχεια να εργαζόμαστε για την υλοποίησή του. Να είστε σίγουροι, μόλις έχουμε κάτι ουσιαστικό να ανακοινώσουμε, θα το μοιραστούμε μαζί σας.Τα βιοκαύσιμα δεν μπορούν να είναι η λύση στα προβλήματα περιβάλλοντος των οχημάτων.

Μπορούν όμως να είναι μέρος της λύσης, μαζί με άλλες καθαρές πηγές ενέργειας, κανονισμούς ενέργειας και νέες τεχνολογίες κίνησης των οχημάτων. Αυτό άλλωστε μας επιβεβαιώνει και το πόρισμα της διημερίδας ”Τα βιοκαύσιμα και ο αναπτυξιακός τους ρόλος για τη βιομηχανία και τον αγροτικό τομέα”, ΤΕΕ/ΤΚΜ Θεσ/νίκη, 3 και 4 Νοεμβρίου 2006.

Η τιμή της μετοχής κατά τα πρώτα χρόνια είχε πέσει κάτω από το επίπεδο της δημόσιας εγγραφής και εσείς τότε επισημαίνατε ότι είναι υποτιμημένη. Τώρα που η μετοχή της Revoil έχει αποφέρει μεγάλα κέρδη κατά τους τελευταίους μήνες, πώς σχολιάζετε την τιμή της;

Δικαιολογημένα ο επενδυτής μετά το 1999 είναι δύσπιστος και θέλει να δει στην πράξη εάν μία εταιρεία ”είναι αυτό που δηλώνει”. Από την πρώτη ημέρα εισαγωγής της Revoil στο χρηματιστήριο δείξαμε σοβαρότητα και σεβασμό και αποδείξαμε στον επενδυτή ότι οι δηλώσεις μας γίνονται πράξεις. Αυτό εξάλλου φαίνεται από την ανάπτυξη και την κερδοφορία της εταιρείας. Με τον καιρό και με τις πράξεις μας καλλιεργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης από το επενδυτικό κοινό και αυτό έχει αρχίσει να φαίνεται στη μετοχή μας.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 464 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 9-13/2/2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v