Endeavor: Δημιουργεί τη «μαγιά» του νέου επιχειρείν

«Έχουμε συνηθίσει το εύκολο», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ελληνικού παραρτήματος Χάρης Μακρυνιώτης. Μιλά για τις υπηρεσίες που παρέχει η οργάνωση, για τα τρία κριτήρια επιλογής δυναμικών εταιρειών και τις αδυναμίες της ελληνικής πραγματικότητας.

Υπάρχει μια μικρή, αλλά δυναμική μειοψηφία επιχειρηματιών που βασίζεται στην καινοτομία, στρέφεται στη διεθνή αγορά και έχει αναπτυξιακό όραμα, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ελληνικού παραρτήματος της Endeavor Χάρης Μακρυνιώτης. Την ίδια στιγμή, όμως, διαπιστώνει ότι η συντριπτική πλειονότητα αναζητά το εύκολο και το προφανές, στήνοντας, όπως έδειξε και σχετική έρευνα, επιχειρήσεις που βασίζονται στο "παλαιό μοντέλο" (λιανεμπόριο, εστίαση κ.ά.).

Η Endeavor είναι μια διεθνής μη κερδοσκοπική οργάνωση η οποία δραστηριοποιείται παγκοσμίως σε 18 -ως επί το πλείστον αναδυόμενες- αγορές και επέλεξε την Ελλάδα για να δημιουργήσει το πρώτο ευρωπαϊκό παράρτημα.

Στόχος η στήριξη ελπιδοφόρων επιχειρήσεων. Εταιρειών οι οποίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά στον κλάδο τους και να προσφέρουν θέσεις εργασίας.

Με κορυφαία ονόματα στο διοικητικό της συμβούλιο και ομάδα 40 έμπειρων συμβούλων, η οργάνωση που έχει χαρακτηριστεί το "καλύτερο αντίδοτο κατά της φτώχειας" δεν προσφέρει άμεση χρηματοδότηση, αλλά συμβουλευτική στήριξη. Αυτό που κατά κύριο λόγο έχει ως αποστολή είναι η υποστήριξη στον τομέα της στρατηγικής καθοδήγησης, η διευκόλυνση της πρόσβασης σε ξένες αγορές αλλά και η διασύνδεση των επιχειρήσεων με επενδυτές που θα μπορούσαν να τις υποστηρίξουν χρηματοδοτικά.

Φαίνεται πως στην Ελλάδα τα παραπάνω αποτελούν ζητούμενο. Σύμφωνα με τον κ. Μακρυνιώτη, η νοοτροπία και η απουσία θεσμών και μηχανισμών στήριξης από την πλευρά του κράτους ευθύνονται για την έλλειψη ενός ευρύτερου αναπτυξιακού επιχειρηματικού μοντέλου. Καταγράφεται αδυναμία της πολιτείας να στηρίξει κρίσιμους κλάδους και στοχευμένα επιχειρήσεις και γι' αυτό στους στόχους της Endeavor είναι και η παρέμβαση σε θεσμικό επίπεδο.

H διαδικασία επιλογής των μελών του δικτύου της Endeavor είναι πολυεπίπεδη και εξαρτάται από τις κρίσεις τόσο των τοπικών όσο και των διεθνών επιτροπών. Τίθεται έτσι κάθε υποψήφιο μέλος σε μια αξιοκρατική, αλλά και εξόχως ανταγωνιστική διαδικασία.

Μετά από έναν χρόνο παρουσίας στην Ελλάδα, η Endeavor έχει ήδη εντάξει στο δίκτυό της έξι ελληνικές επιχειρήσεις (Daily Secret, Hellas Direct, Out There Media, Obrela Securities Industries, Παπαδημητρίου Χ.Κ. ΑΒΕΤ και Fereikos Helix).

Οι παραπάνω εταιρείες έχουν επιτύχει σε ετήσια βάση μέσο όρο αύξησης προσωπικού κατά 88% και κύκλου εργασιών πάνω από 100%.

Έως το τέλος του 2013 αναμένεται να προστεθούν ακόμη δύο επιχειρήσεις, ενώ ο στόχος της οργάνωσης είναι η ένταξη 6 έως 10 μελών ετησίως.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v