Xωρίς δημόσιες σχέσεις δουλειά δεν γίνεται!

Οι ελληνικές κυβερνήσεις δίνουν μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και λιγότερη στην άσκηση πολιτικής στο εσωτερικό. Αν έκαναν το ίδιο στο εξωτερικό θα ήμασταν σε καλύτερη μοίρα.

Xωρίς δημόσιες σχέσεις δουλειά δεν γίνεται!
Δυστυχώς, η εικόνα που υπάρχει σε πολλές χώρες του εξωτερικού, κυρίως δυτικές, για την Ελλάδα και τους Έλληνες είναι πολύ αρνητική.

Τόσο αρνητική όσο δεν μπορούν να θυμηθούν οι παλαιότεροι.

Ίσως να προσομοιάζει στην εποχή όπου η Ελλάδα θεωρούνταν το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης τη δεκαετία του 1980.

Ακόμη και τότε όμως υπήρχαν λόγοι που μας έκαναν αντιπαθείς σε κάποια κέντρα αποφάσεων, όπως π.χ. στις ΗΠΑ, λόγω κάποιων δηλώσεων ή πρωτοβουλιών του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, που έρχονταν σε αντίθεση με τα συμφέροντα της ατλαντικής υπερδύναμης.

Τέτοιας όμως έκτασης δυσφήμιση για τη χώρα και για οτιδήποτε ελληνικό δεν φαίνεται να έχουν ξαναζήσει πολλοί κοσμοπολίτες συμπατριώτες μας.

Στην καλύτερη περίπτωση, ο απλός πολίτης της όποιας δυτικής χώρας έχει ακούσει για τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας από τα ΜΜΕ της πατρίδας του και νομίζει ότι έχουμε κλατάρει.

Στη χειρότερη περίπτωση, ακούει Ελλάδα και Έλληνες και τους θεωρεί συνώνυμο της απάτης και της διαφθοράς.

Δυστυχώς, τίποτε απ' όλα αυτά δεν εκπλήσσει.

Όταν κανείς βομβαρδίζεται με αρνητικά δημοσιεύματα για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας από τα ΜΜΕ της χώρας του, για τη μεγάλη διαφθορά που μερικοί από τους κυβερνώντες προβάλλουν ως επιχείρημα σε ξένους συναδέλφους τους για να δικαιολογηθούν, το αποτέλεσμα είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο.

Πρόκειται για μια ζοφερή πραγματικότητα η οποία δεν θίγει μόνο τους Έλληνες που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Πλήττει επίσης τους Έλληνες που ζουν εδώ.

Πουθενά αλλού αυτό δεν είναι τόσο ξεκάθαρο όσο στη Γερμανία.

Ο μέσος Γερμανός, που έχει ίσως μία δεκαετία να πάρει αύξηση, που δουλεύει σκληρά κάθε μέρα και βγαίνει στη σύνταξη στα 65 του, εκνευρίζεται όταν πληροφορείται τι γίνεται στην Ελλάδα, που ζητά χρηματοδότηση από τη χώρα του για να σταθεί στα πόδια της.

Σ’ αυτόν το επιχείρημα ότι οι Έλληνες επιστρέφουν εμμέσως τα χρήματα πίσω αγοράζοντας γερμανικό πολεμικό υλικό ή καταναλωτικά προϊόντα όπως αυτοκίνητα Opel κ.λπ. είναι άγνωστο.

Είναι επόμενο, λοιπόν, να έχει μήνιν εναντίον εκείνων που θεωρεί ότι δουλεύουν λίγο, βγαίνουν στη σύνταξη στα 40 τους ή στα 50 τους και γενικότερα θεωρεί ότι ζουν καλά με δικά του χρήματα.

Είναι επίσης φυσιολογικό η πολιτική ηγεσία της Γερμανίας να γίνεται κοινωνός αυτής της δυσαρέσκειας και να αντιδρά αναλόγως.

Είναι σαφές ότι ο μεγάλος χαμένος αυτών των προκαταλήψεων είναι η Ελλάδα και οι Έλληνες που δυστυχώς τους έχουν ανάγκη.

Τι κάνει όμως η Ελλάδα για να αντικρούσει τα ανωτέρω επιχειρήματα και να αντιστρέψει σταδιακά το κλίμα υπέρ της στη Γερμανία, κυρίως, κι αλλού;

Ακόμη και αν έχει κάνει κάτι, σίγουρα δεν είναι αρκετό.

Είναι όμως επιτακτική ανάγκη εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα να αλλάξει τακτική και να προσεγγίσει το θέμα της επικοινωνίας των θέσεών της στη Γερμανία και σ’ άλλες χώρες με επαγγελματικό και συστηματικό τρόπο.

Αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προσλάβει γερμανική ή γερμανικές εταιρίες που κάνουν αυτήν τη δουλειά, ας το κάνει μια ώρα αρχύτερα.

Ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος κι αυτό φαίνεται στην αντιμετώπιση που έχει η χώρα και η ηγεσία της από την κ. Μέρκελ.

Η τελευταία δεν συνομιλεί ούτε με τον αρχηγό του ομογάλακτου κόμματος στην Ελλάδα, ενώ δεν έχει χάσει την ευκαιρία στο παρελθόν να κάνει λεκτική επίδειξη ισχύος στον πρωθυπουργό.

Είναι καιρός λοιπόν η κυβέρνηση να ασχοληθεί πιο σοβαρά με το θέμα της γνωστοποίησης των θέσεων της χώρας στο εξωτερικό, αν θέλει να υιοθετήσουν πιο εποικοδομητική στάση η κ. Μέρκελ και άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες στο μέλλον.

Κοινώς, θα πρέπει να περάσει η άποψη στη Γερμανία κι αλλού ότι ο μέσος Έλληνας υποφέρει κι όχι ότι είναι διεφθαρμένος, τεμπέλης και φοροφυγάς.

Dr. Money

[email protected]  

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v