Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η κρίση θέλει κατενάτσιο!

Όταν η ενδεκάδα μιας ομάδας είναι καλή αλλά δεν μπορεί να πάρει αποτέλεσμα, μία λύση είναι να αλλάξει την τακτική της. Αυτή είναι λύση που θα μπορούσε να βρει εφαρμογή στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.

Η κρίση θέλει κατενάτσιο!
Όταν το πετρέλαιο πέφτει πολύ, οι ξένες αγορές ανεβαίνουν κι εσύ αν δεν μπορείς να ακολουθήσεις έχεις πρόβλημα.

Η Σοφοκλέους ανήκει δικαιωματικά σε αυτή την κατηγορία.

Άλλωστε, ο Γενικός Δείκτης μετρά μόνο δύο συνεδριάσεις με θετικό πρόσημο από την αρχή του μήνα.

Όμως, οι κινήσεις των χρηματιστηριακών δεικτών υπαγορεύονται από την άνοδο ή από την πτώση των μετοχών που τις αποτελούν και στη συγκεκριμένη περίπτωση η τάση των περισσότερων μετοχών είναι ξεκάθαρα πτωτική.

Κοινή είναι επίσης πλέον η διαπίστωση ότι η Σοφοκλέους και οι άλλες αγορές έχουν μπει σε πτωτική αγορά εδώ και πολλούς μήνες.

Ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πότε θα βγουν από αυτό.

Η κοινή επενδυτική λογική υπαγορεύει σε τέτοιες περιπτώσεις ότι η άμυνα είναι καλύτερη επιλογή από την επίθεση.

Πώς όμως να αμυνθείς αν ανήκεις σε μια αγορά όπως το Χρηματιστήριο Αθηνών, που ανήκει στην περιφέρεια και εξ ορισμού χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερο ρίσκο;

Ακόμη χειρότερα, πώς να "αμυνθεί" μία εταιρία που ανήκει σε έναν "κυκλικό" κλάδο και δραστηριοποιείται σε οικονομίες, των οποίων ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται;

Οι επιλογές της δεν είναι πολλές.

Το συμμάζεμα στα του οίκου της δεν αρκεί για να ικανοποιήσει την όντως πιο απαιτητική επενδυτική κοινότητα και τους μετόχους της.

Χρειάζεται να παίξει καλύτερη άμυνα μέχρις ότου έρθει χρηματιστηριακή ξαστεριά και τα αναπτυξιακά στόρι αρχίσουν και πάλι να πουλάνε.

Στην ουσία, της απομένει ένας μόνος τρόπος για να ικανοποιήσει τους μετόχους της χωρίς να διακινδυνεύσει τη χρηματοοικονομική υγεία και στρατηγική της.

Να κάνει κάτι αντίστοιχο με αυτό που έκανε χθες η Frigoglass, αλλά να μην πέσει στην παγίδα στην οποία έπεσε το μάνατζμεντ των New York Times Co. στις Ηνωμένες Πολιτείες την περασμένη άνοιξη.

Αντιμέτωπη με τη μεγάλη πτώση της μετοχή της και την αρνητική έκπληξη των αποτελεσμάτων του β΄ τριμήνου, η Frigoglass ανακοίνωσε χθες ότι προτίθεται να ζητήσει από τους μετόχους της να εγκρίνουν την επιστροφή κεφαλαίου και τη διανομή προμερίσματος που ανέρχονται συνολικά σε 1,50 ευρώ ανά μετοχή.

Το γεγονός ότι αντιστοιχεί σε απόδοση 11,9% περίπου με βάση το χθεσινό κλείσιμο καθιστά τη μετοχή ενδιαφέρουσα και δίνει μια ανάσα σε όσους εκ των μετόχων της δεν είχαν αντιληφθεί εγκαίρως ότι το β΄ τρίμηνο δεν ήταν καλό.

Όμως, η Frigoglass έχει τη δυνατότητα να δανειστεί το ποσό που χρειάζεται και να βελτιώσει την κεφαλαιακή της διάρθρωση, ώστε να δικαιολογήσει υψηλότερη τιμή-στόχο, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση της στρατηγικής της.

Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση της εταιρίας που εκδίδει την εφημερίδα "New York Times" επέλεξε πριν από μερικούς μήνες να αυξήσει αρκετά το μέρισμα που διανέμει στους μετόχους της με σκοπό να τους ικανοποιήσει.

Όμως, σήμερα βρίσκεται στη δυσχερή θέση να πρέπει να το περικόψει γιατί τα διαφημιστικά έσοδα έπαθαν καθίζηση. Προφανώς, η προηγούμενη κίνησή της έχει γυρίσει μπούμερανγκ.

Η επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους, η διανομή προμερίσματος ή/και αυξημένου μερίσματος μαζί με την ενεργοποίηση προγραμμάτων απόκτησης ιδίων μετοχών αποτελούν καλά αμυντικά χαρτιά για μια δύσκολη εποχή όπως η σημερινή.

Όμως, το κατενάτσιο μπορεί να αποδειχτεί παγίδα αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και "καύσιμα".

Dr. Money

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v