Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα χάλια των ΕΛΤΑ

Η αναδιοργάνωση του δικτύου καταστημάτων με στόχο τη μείωση του κόστους λειτουργίας μιας ελλειμματικής εταιρείας όπως τα ΕΛΤΑ δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη, όταν αυξάνει την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό των πελατών της.  

Τα χάλια των ΕΛΤΑ

Γύρω στα μέσα του προηγούμενου μήνα δεχθήκαμε ένα τηλεφώνημα από έναν καλό φίλο ο οποίος βρισκόταν στο κεντρικό ταχυδρομείο του Πειραιά και ήταν σε έξαλλη κατάσταση.

Όπως μας εξήγησε, κάπου 50 άτομα περίμεναν στην ουρά επί δύο ώρες για να εξυπηρετηθούν από τους τρεις υπαλλήλους του κεντρικού καταστήματος, συμπεριλαμβανομένου του διευθυντή, καθώς στα υπόλοιπα ταμεία δεν υπήρχε προσωπικό. Ο κόσμος έβραζε με τη μεγάλη καθυστέρηση και κάποιοι, συμπεριλαμβανομένου του φίλου (όπως παραδέχθηκε), άρχισαν να καταφέρονται εναντίον του διευθυντή και να απειλούν θεούς και δαίμονες. Ο τελευταίος αντιμετώπιζε στωικά τις επιθέσεις, λέγοντας ότι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν αλλά ο ίδιος δεν μπορεί να κάνει κάτι γιατί δεν είχε προσωπικό, αρκετά κλουβιά κ.λπ.

«Πρόκειται για τα χειρότερα ΕΛΤΑ των τελευταίων 30 χρόνων και σ’ αυτό συμφωνούν όλοι. Τόσο άλλοι παλιοί πελάτες όσο και οι υπάλληλοι», μας τόνισε. «Αύξησαν κατακόρυφα τα ταχυδρομικά τέλη μέσα στον Αύγουστο για να μην το πάρει κανείς είδηση και στο τέλος θα βγουν και θα πουν ότι έβγαλαν κέρδη για να πάρουν τα εύσημα. Να μου το θυμηθείς», κατέληξε.  Σημειωτέον ότι ο ίδιος είχε πάει στο ίδιο κεντρικό κατάστημα του Πειραιά ένα μήνα πριν για μια ομαδική αποστολή και δεν ήταν μεν καλά, αλλά είχε περισσότερους υπαλλήλους για να εξυπηρετούν τον κόσμο, όπως είπε.

Χθες, ήταν η σειρά μας να πάρουμε μια γεύση. Ξεκινήσαμε με το ταχυδρομείο της Παλαιάς Πεντέλης που ήταν στον δρόμο μας αλλά είχε κλείσει από το καλοκαίρι, όπως έγραφε ένα σημείωμα. Συνεχίσαμε στο ταχυδρομείο της Παλλήνης αλλά βρήκαμε ένα άλλο σημείωμα που έλεγε ότι είναι πλέον μονοπρόσωπο και κλείνει στις 13:00. Κατόπιν, πήγαμε στο κατάστημα του Κοντόπευκου στην Αγ. Παρασκευή αλλά το είχαν κλείσει. Ευτυχώς, ήταν ακόμη ανοικτό το ταχυδρομείο στη Πλατεία της Αγ. Παρασκευής στην Αττική. Εκεί μάθαμε ότι το κατάστημα όχι μόνο δεν ενισχύθηκε με προσωπικό, όπως θα ήταν φυσιολογικό μετά το κλείσιμο του Κοντόπευκου, αλλά ήταν ένας υπάλληλος μείον. 

Σ’ ερώτηση πόσο χρόνος χρειάζεται για να πάει ένα γράμμα εντός Ελλάδας, η απάντηση ήταν 5 με 7 μέρες, όταν παλιά χρειαζόταν ο μισός χρόνος όπως θυμόμασταν.       

Η στήλη δεν αμφισβητεί την ανάγκη εξορθολογισμού μιας επιχείρησης όπως τα ΕΛΤΑ, τα οποία υπάγονται στο Υπερταμείο και εμφανίζουν ζημιές επί σειρά ετών ενώ έχουν αρνητικά ίδια κεφάλαια. Αυτό αναμφίβολα θα επιφέρει μείωση του αριθμού των καταστημάτων και κυρίως των πιο ζημιογόνων, με παράλληλη μείωση του προσωπικού.         

Όμως, η βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης των ΕΛΤΑ θα πρέπει να συμβαδίζει με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και αυτό δεν δείχνει να συμβαίνει. Ακόμη και η γενναιόδωρη εθελουσία, κάπου 2.000 υπαλλήλων στους οποίους πληρώθηκαν μισθοί 4 ετών, συνολικού ύψους 134 εκατ. ευρώ το 2021, δεν μοιάζει σοφή απόφαση με βάση τις εναλλακτικές και το κόστος.   

Μερικοί ισχυρίζονται ότι αυτό γίνεται για να απαξιωθούν τα ΕΛΤΑ και να ιδιωτικοποιηθούν. Δεν ασπαζόμαστε αυτή την άποψη. Πιο πιθανό θεωρούμε να επιθυμεί κάποιος να εγγράψει στο βιογραφικό του ότι κατάφερε να μετατρέψει τα ΕΛΤΑ σε κερδοφόρα από ζημιογόνα ή χρησιμοποιούνται για να ανατίθενται ακριβοπληρωμένες μελέτες, όπως συμβαίνει συχνά στο Δημόσιο, παρά το πρώτο.  

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το επιστολικό ταχυδρομείο, όπως το ξέραμε, συρρικνώνεται και μαζί του τα συνδεόμενα έσοδα λόγω τεχνολογίας κ.λπ. Όταν όμως προσλαμβάνεις και πληρώνεις αδρά εταιρεία/ες για να μετράνε τα δέματα και τα κουτιά στα διάφορα ΕΛΤΑ Courier, ώστε να καταπολεμήσεις την απάτη και δεν αυτοματοποιείς τα κέντρα διαλογής ώστε να μετράς τον όγκο και το βάρος τους όπου βρίσκεται η διαφθορά τις περισσότερες φορές, κάτι δεν κάνεις  καλά. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε στα περιβόητα ρομποτάκια που χειρίζονται δέματα μέχρι 2,5 κιλά. 

Από το 1828, που ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας ίδρυσε το Ταχυδρομείο μέχρι σήμερα, έχουν περάσει κάπου 196 χρόνια. Οι εποχές και οι ανάγκες αλλάζουν, όμως τα ΕΛΤΑ δεν πάνε καλά, κρίνοντας από τα παράπονα των πελατών τους.      


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v