Οι οιωνοί δεν είναι καλοί για τις τιμές των καυσίμων και ιδιαίτερα τον μαύρο χρυσό. O Mike Muller, επικεφαλής της Vitol για τις ασιατικές αγορές, δήλωσε χθες στο Bloomberg ότι η ζήτηση για το αργό από τις νοτιοανατολικές ασιατικές χώρες είναι μεγαλύτερη των προσδοκιών. Αν λοιπόν η ζήτηση από την Κίνα επανέλθει μετά το τέλος των απαγορευτικών (lockdowns) σε μεγάλες πόλεις και η παραγωγή πετρελαίου από τη Ρωσία συνεχίσει να μειώνεται, η τιμή του μπρεντ μπορεί να ξαναδοκιμάσει το υψηλό των 133 δολαρίων το βαρέλι, όπως συνέβη νωρίτερα φέτος, σύμφωνα με ειδικούς όπως ο Matt Smith της Kpler.
Η τιμή του μπρεντ στη σποτ αγορά βρισκόταν χθες το βράδυ λίγο κάτω από τα 120 δολάρια το βαρέλι έναντι 77,24 δολαρίων στις 31 Δεκεμβρίου του 2021. Υπενθυμίζουμε ότι στις 8 Μαρτίου φέτος, η τιμή έπιασε τα 133,18 δολάρια, ακουμπώντας το ιστορικό υψηλό όλων των εποχών, που ήταν τα 133,31 δολάρια στις 16 Ιουλίου του 2008.
Δεν εκπλήσσει λοιπόν που η Σαουδική Αραβία, από την οποία η Ελλάδα προμηθεύεται αργό, ανακοίνωσε αύξηση της τιμής του πετρελαίου που πουλάει στην Ασία κατά 2,10 δολάρια το βαρέλι και κατά 2,20 προς την Ευρώπη αλλά όχι προς τις ΗΠΑ. Περιττό να πούμε ότι οι τιμές που πληρώνουμε όταν βάζουμε βενζίνη και ντίζελ στην Ελλάδα κι άλλες χώρες της ευρωζώνης είναι ακόμη υψηλότερες.
Εν τω μεταξύ χθες, η τιμή του συμβολαίου μελλοντικής εκπλήρωσης στις ΗΠΑ ανέβηκε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών, λόγω των εκτιμήσεων για ένα καυτό καλοκαίρι.
Αν και χώρες όπως η Ελλάδα είναι αποδέκτες των διεθνών τιμών των καυσίμων και των διακυμάνσεων της ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου, η αύξηση του κόστους διαβίωσης ακουμπά σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού και προκαλεί δυσαρέσκεια εναντίον των κυβερνώντων. Η τελευταία κλιμακώνεται συνήθως καθώς περνάει ο χρόνος. Στις ΗΠΑ έχει αποδειχθεί ότι οι εβδομαδιαίες μεταβολές της λιανικής τιμής της βενζίνης συνδέονται άμεσα με τη δημοφιλία των προέδρων. Όσο οι τιμές της βενζίνης ήταν χαμηλές, oι πρόεδροι Bill Clinton και George W. Bush ήταν αρκετά δημοφιλείς. Η εμπιστοσύνη στον Bush κατέρρευσε όταν οι τιμές εκτοξεύθηκαν. Το ίδιο συμβαίνει σήμερα με τον πρόεδρο Joe Biden. Η δημοφιλία του έχει πέσει αρκετά καθώς η τιμή της βενζίνης ξεπερνά τα 4,5 δολάρια το γαλόνι από 2 δολάρια ή χαμηλότερα το 2020. Αν αυτό δεν αλλάξει μέχρι τις κάλπες του Νοεμβρίου, οι Δημοκρατικοί κινδυνεύουν να χάσουν την πλειοψηφία στη Βουλή των Αντιπροσώπων και το πλεονέκτημα που έχουν στη Γερουσία.
Αυτή τη στιγμή, τα κόμματα που είναι στην εξουσία σε Δυτικές χώρες δείχνουν να κινδυνεύουν από κάτι που δεν ελέγχουν. Την τιμή του πετρελαίου, η οποία εξαρτάται από τους στρατηγικούς υπολογισμούς των μεγαλύτερων εξαγωγέων και εισαγωγέων στον κόσμο.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.