Σταματήστε να επιδοτείτε τα καύσιμα 

Όταν η τιμή της βενζίνης ανεβαίνει πολύ και η ζήτηση αυξάνεται αντί να μειώνεται, η επιδότηση είναι λάθος. Ας σταματήσει λοιπόν η επιδότηση των ξένων πετρελαιοπαραγωγών με δανεικά και ας χτυπηθεί η εγχώρια παραβατικότητα στον κλάδο, για να κερδίσει κάτι και η χώρα.

Σταματήστε να επιδοτείτε τα καύσιμα

Οι υποψίες όσων αναρωτιούνταν πώς είναι δυνατόν να υπάρχει τόση κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους της Αθήνας κι άλλων πόλεων με τις τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου στα ύψη επιβεβαιώθηκαν. Η κατανάλωση βενζίνης αυξήθηκε κατά 23,5% σε όγκο και του ντίζελ κίνησης κατά 14% το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ). Ακόμη κι αν ληφθούν υπόψη τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των δύο περιόδων, η αύξηση είναι πολύ μεγάλη, με δεδομένη την έκρηξη των τιμών των καυσίμων.

Την ίδια στιγμή που ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο για επέκταση της κρατικής επιδότησης τον Ιούλιο, η οικονομική λογική επιβάλλει την κατάργηση της επιδότησης. Κι αυτό γιατί αυξάνει το χρέος, ωφελεί τους ξένους πετρελαιοπαραγωγούς και το εγχώριο κύκλωμα που λυμαίνεται τον κλάδο, ενώ επιβαρύνει το περιβάλλον.   

Φυσικά, οι Έλληνες πολιτικοί και η οικονομική λογική βρίσκονται συχνά σε διάσταση και γι’ αυτό άλλωστε η Ελλάδα χρεοκοπεί συχνά. Από την άλλη πλευρά, τους πολιτικούς εκλέγει, πολλές φορές επανειλημμένα, ο αυτοαπακαλούμενος εξυπνότερος λαός του κόσμου. Αν πραγματικά οι πολιτικοί ήθελαν να κάνουν κάτι για να ανακουφίσουν τον κόσμο, αυτό θα ήταν να χτυπήσουν το λαθρεμπόριο καυσίμων. 

Πώς όμως θα γίνει κάτι τέτοιο, όταν έρχεται σχέδιο νόμου στη Βουλή που προβλέπει την ογκομέτρηση των δεξαμενών των βυτιοφόρων σε 18 ή 24 μήνες από την ισχύ του νόμου και τελευταία στιγμή στην ολομέλεια της Βουλής προστίθεται εδάφιο σε καίριο άρθρο που μεταθέτει την ογκομέτρηση για το μέλλον; Θυμίζουμε ότι οι εκτιμήσεις για την απώλεια κρατικών εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων ξεκινάνε από τα 300 εκατ. ευρώ και φθάνουν το 1 δισ. ευρώ ετησίως, ανάλογα με ποιον μιλάς. Κι αυτά τα ποσά μόνο από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καθώς η παραβατικότητα παίρνει κι άλλες μορφές, με τη νοθεία καυσίμων, τις πειραγμένες αντλίες κ.λπ. Σημειώνεται ότι η κρατική επιδότηση στα καύσιμα από τον προϋπολογισμό για 3 εκατ. και πλέον οδηγούς που πληρούν τις προϋποθέσεις ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ περίπου το 2ο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις.

Για να επανέλθουμε όμως στο θέμα μας, τα στοιχεία, η οικονομική λογική και η περιβαλλοντική ευαισθησία δεν δικαιολογούν την επιδότηση των καυσίμων παρά τις τσουχτερές τιμές. 


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v