Ενα σημαντικό ερώτημα γεννάται όταν προσπαθείς να σκεφτείς πως θα είναι ο κόσμος μετά από τριάντα χρόνια: θα υπάρχουν τόσες πολλές μεταφορές αγαθών και θα καλύπτονται όσες αποστάσεις και σήμερα;
Στο παραπάνω βίντεο εξηγείται ότι τις τελευταίες τρεις δεκαετίες τα πλοία γίνονται όλο και μεγαλύτερα, προκειμένου να επιτευχθεί η μεταφορά εκατομμυρίων κοντέινερ από την Ασία στον υπόλοιπο κόσμο.
Τα δεδομένα ωστόσο αλλάζουν: η τεχνολογία μπορεί να μειώσει την σημασία της φθηνής εργασίας που προσφέρεται άφθονη στην Ασία. Η παραγωγή μπορεί να μεταφερθεί σε σημεία που βρίσκονται πιο κοντά στην κατανάλωση, ενώ είδη που σήμερα μεταφέρονται σε κιβώτια (όπως τα Cds) θα μπορούν απλά να ταξιδεύουν μέσω οπτικών ινών.
Οι τάσεις αυτές μπορεί να κάνουν λιγότερο χρήσιμα τα τεράστια πλοία και να στρέψουν την ναυτιλία σε μικρότερα, τα οποία μπορούν γρήγορα να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν.
Ένα από τα όπλα της ναυτιλίας, πάντως, είναι ότι καταναλώνει πολύ λιγότερη ενέργεια, απ’ όσο, για παράδειγμα, οι οδικές μεταφορές και γι’ αυτό αναμένεται να παραμείνει ελκυστική. Παράλληλα, η τεχνολογία καθιστά όλο και πιο αποτελεσματικά τα λιμάνια και τα συστήματα μεταφοράς.
© The Financial Times Limited 2019. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation