Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

O μαγνήτης της ακτοπλοΐας

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά παλικάρια ”σφάχτηκαν” στην ποδιά της Attica Group πριν, όπως όλα δείχνουν, καταλήξει στη MIG. Η ακτοπλοΐα είναι μαγνήτης, όπως φανερώνει η είσοδος του Ιταλού μεγαλοεφοπλιστή Γκριμάλντι στην ΑΝΕΚ και του ομίλου Λασκαρίδη στις Μινωικές. Για όλα αυτά υπάρχουν λόγοι.

O μαγνήτης της ακτοπλοΐας
Η TPG (Texas Pacific Group), η BC Partners και το μέτωπο Γκριμάλντι-ΑΝΕΚ ήταν ανάμεσα σ’ εκείνους που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την Αttica Group.

Όμως, όλα δείχνουν ότι το ποσοστό του κ. Περικλή Παναγόπουλου στην Attica Group καταλήγει σ’ ένα άλλο ισχυρό κεφαλαιακά σχήμα, τη MIG.

Δεν είναι ασφαλώς τυχαίο ότι ισχυροί όμιλοι, όπως των αδελφών Λασκαρίδη και του Ιταλού Γκριμάλντι, απέκτησαν αξιόλογα μετοχικά ποσοστά σε μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρίες της χώρας.

Ο όμιλος των αδελφών Λασκαρίδη ελέγχει πλέον πάνω από το 25% των Μινωικών, ενώ η συμμετοχή του στη Hellenic Seaways ξεπερνά το 33%.



Η ΑΝΕΚ ολοκλήρωσε μια μεγάλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με τον Ιταλό μεγαλοεφοπλιστή Γκριμάλντι να αποκτά σημαντική θέση στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Όλοι αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά τον κλάδο της ακτοπλοΐας και πού ακριβώς βάζουν τα λεφτά τους.

Προφανώς, διαβλέπουν κάποιες καλές προοπτικές που θα τους επιτρέψουν να αβγατίσουν τα χρήματά τους, βγάζοντας πολύ καλές αποδόσεις, γιατί διαφορετικά δεν θα είχε νόημα να επενδύσουν σ’ αυτόν.

Ασφαλώς, γνωρίζουν τόσο τα αρνητικά σημεία όσο και τα θετικά.

Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν είναι βέβαια καλό νέο, από τη στιγμή που οι δαπάνες για καύσιμα αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μέρος του λειτουργικού κόστους τέτοιων εταιριών.

Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχουν κάποιοι άλλοι παράγοντες που λειτουργούν θετικά.

Κατ’ αρχάς, οι εταιρίες προχωρούν ή έχουν προχωρήσει σε κινήσεις ορθολογικοποίησης των δραστηριοτήτων τους και σε εξυγίανση του δανειακού χαρτοφυλακίου τους.

Όλες αυτές οι κινήσεις έχουν ήδη θετικό αντίκτυπο στα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) των μεγάλων ομίλων. Η αύξηση των λειτουργικών κερδών εκτιμάται ότι ξεπερνά το 30%.

Υπέρ των επενδύσεων στον κλάδο δουλεύει το γεγονός ότι το καθεστώς στα ναύλα για δρομολόγια εσωτερικού έχει απελευθερωθεί.

Δεν είναι τυχαίο ότι σκέφτονται να προχωρήσουν σε παραγγελίες νέων πλοίων έπειτα από πολλά χρόνια για να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις.

Κι αυτές δεν συναντώνται μόνο στην ελληνική αγορά όπου το μεταφορικό έργο παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, ή στην αγορά της Αδριατικής όπου η είσοδος νέων παικτών έχει εντείνει τον ανταγωνισμό και έχει συμπιέσει τα περιθώρια.

Ο ορίζοντας των δραστηριοτήτων τους θα συμπεριλάβει αναπόφευκτα σε κάποιο σημείο την Ανατολική Μεσόγειο. Από την Τουρκία, τις αραβικές χώρες και το Ισραήλ μέχρι την Τυνησία.

Επιπλέον, η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου από την Τουρκία προς την Ιταλία μέσω Ελλάδος (Ηγουμενίτσας). Είναι κάτι που οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι περιμένουν.

Είτε όμως πρόκειται για νέα πλοία είτε για την εξαγορά άλλων ακτοπλοϊκών εταιριών, όχι αναγκαστικά μέσα στην Ελλάδα, χρειάζονται κεφάλαια.

Οι κινήσεις εκείνων που τα διαθέτουν δείχνουν ότι πιστεύουν στο μέλλον της ακτοπλοΐας που θα έχει αντανάκλαση στην τσέπη τους.

Dr. Money

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v