Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

H Cosmote έχει τον Γερμανό της!

Η αλυσίδα καταστημάτων Γερμανός αναδεικνύεται σε βασικό στυλοβάτη της ανάπτυξης της Cosmote, όπως απέδειξαν τα χθεσινά αποτελέσματα του 2ου τριμήνου. Όμως, η ώρα για την πλήρη δικαίωση της επιλογής της διοίκησης της Cosmote να εξαγοράσει τη Γερμανός δεν έχει έρθει ακόμη.

H Cosmote  έχει τον Γερμανό της!
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους και η διοίκηση της Cosmote έχει κάθε λόγο να τα διαφημίζει.

Άλλωστε, η ίδια βρέθηκε πριν από αρκετούς μήνες στο επίκεντρο των επικρίσεων από πολιτικούς και άλλους για την εξαγορά της αλυσίδας Γερμανός και ειδικότερα για το υψηλό τίμημα που πλήρωσε.

Σύμφωνα λοιπόν με τη χθεσινή ανακοίνωση της εταιρίας, η αλυσίδα Γερμανός συνεισέφερε το 63% περίπου των συνολικών καθαρών νέων συνδέσεων του ομίλου της Cosmote το 2ο τρίμηνο, εξαιρουμένης της Αλβανίας, και ”το σύνολο σχεδόν των καθαρών νέων συνδέσεων συμβολαίου” στην Ελλάδα.

Οι καθαρές νέες συνδέσεις το 2ο τρίμηνο στην Ελλάδα ανήλθαν σε 254.708 έναντι 132.153 το 2ο τρίμηνο του 2006.

Για ένα ακόμη τρίμηνο λοιπόν η Γερμανός αποτέλεσε τον βασικό τροφοδότη του ομίλου της Cosmote σε νέους συνδρομητές εντός και εκτός Ελλάδας.

Ακόμη κι αν το περσινό 3ο τρίμηνο δεν θεωρηθεί πλήρως αντιπροσωπευτικό, υπάρχουν τρία συνεχόμενα τρίμηνα που δείχνουν το ίδιο πράγμα.

Η Γερμανός συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη της Cosmote, ενώ η πελατεία της δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί από την προ μηνών διακοπή της συνεργασίας με τη Wind.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά λιανικής λειτουργεί με μικρότερα περιθώρια κέρδους οπότε αυτό έχει αρνητική επίπτωση στο περιθώριο λειτουργικού κέρδους (EBITDA) του ομίλου της Cosmote.

Όμως, η διαφορά στο περιθώριο κέρδους μεταξύ της Γερμανός και της Cosmote δημιουργεί ένα δίχτυ ασφαλείας για τα κέρδη του ομίλου, παίρνοντας μια μορφή αντιστάθμισης κινδύνου.

Η αξία του νέου πελάτη που φέρνει η Γερμανός στην Cosmote είναι ισοδύναμη με αρκετά μεγαλύτερο αριθμό πελατών που θα πρέπει να χάσει η Γερμανός για να έρθει ο όμιλος ”ίσα βάρκα ίσα νερά” με κριτήριο τα κέρδη.

Υπενθυμίζεται ότι το περιθώριο κέρδους (EBITDA) της Cosmote κυμαινόταν από 36% μέχρι 42% στο παρελθόν, ενώ της Γερμανός από 9% μέχρι 13%.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι από στρατηγικής πλευράς, η εξαγορά της Γερμανός από την Cosmote είχε νόημα.

Ίσως γι’ αυτόν τον λόγο το ντιλ επικρίθηκε από τη χρηματοοικονομική σκοπιά με αφορμή το υψηλό τίμημα που πλήρωσε η Cosmote στον επιχειρηματία κ. Πάνο Γερμανό για να εξαγοράσει το ποσοστό του.

Υπό αυτή την έννοια, η σημαντική ενίσχυση των μεγεθών της Cosmote από το δίκτυο καταστημάτων Γερμανός τα τελευταία τρίμηνα αποτελεί μια πρώτη απάντηση στις διάφορες ενστάσεις για το ντιλ.

Όμως, η πλέον πειστική απάντηση για την ορθότητα του ντιλ ή όχι θα δοθεί όταν η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας σταματήσει να αναπτύσσεται.

Σ’ εκείνη τη φάση θα αποδειχτεί αν η εξαγορά της Γερμανός δικαιωθεί τελεσίδικα.

Ο λόγος; Θα έχει περάσει περισσότερος χρόνος και θα έχει φανεί αν η Cosmote κέρδισε μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές της δραστηριοποιούμενη σε μια πιο στατική αγορά.

Μέχρι τότε ισχύει η γνωστή αγγλική ρήση: So far, so good.

Dr. Money

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v