Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο ”μικρός” πρέπει να είναι διαφορετικός

Από τη στιγμή που φροντίσαμε να βγάλουμε μόνοι μας τα μάτια μας, υπονομεύοντας την εγχώρια θεσμική βάση, τα οδοιπορικά (roadshows) των παρουσιάσεων σε ξένους θεσμικούς από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν μονόδρομο. Όμως, τα οδοιπορικά από μόνα τους δεν φέρνουν ξένο χρήμα.

Ο ”μικρός” πρέπει να είναι διαφορετικός
Όλες οι ανταποκρίσεις από το Λονδίνο, όπου διεξήχθη το διήμερο roadshow των 31 εισηγμένων εταιριών που διοργάνωσε το Χρηματιστήριο Αθηνών σε συνεργασία με το πρακτορείο Bloomberg, συμφωνούν ότι ήταν απόλυτα επιτυχημένο.

Προφανώς αναφέρονται στην οργάνωση του οδοιπορικού και στη συμβολή του στη βελτίωση της επενδυτικής ψυχολογίας σε μια στιγμή που το χρειαζόταν η ελληνική αγορά.

Η επιτυχία στην προσέλκυση νέων αγοραστών είναι κάτι που θα αποδειχθεί τις επόμενες μέρες και ασφαλώς δεν μπορούν όλες οι εταιρίες να μπουν στο ίδιο... τσουβάλι. Άλλωστε δεν είναι φρόνιμο να προκαταλαμβάνει κανείς τις κινήσεις των εκπροσώπων των ξένων θεσμικών χαρτοφυλακίων που είχαν κατ’ ιδίαν συνομιλίες με τις διάφορες εταιρίες.

Σε αντίθεση όμως με τις εταιρίες μεγάλης κεφαλαιοποίησης, π.χ. Εθνική, Eurobank, Coca Cola HBC, OΤΕ, CosmOTE, που έχουν καλύτερα οργανωμένα τμήματα επενδυτικών σχέσεων, καλύπτονται από αρκετούς αναλυτές και είναι γνωστές σ’ έναν ευρύτερο κύκλο ξένων θεσμικών επενδυτών, οι μικρομεσαίες εταιρίες δεν έχουν αυτό το πλεονέκτημα.

Η μικρή κεφαλαιοποίηση και η περιορισμένη ρευστότητα της μετοχής αποκλείει εξ ορισμού μια σημαντική ομάδα ξένων επενδυτών που δεν βάζουν στο... ραντάρ τους τέτοιες εταιρίες.

Επομένως, οι μικρομεσαίες εταιρίες έχουν πολύ πιο δύσκολο έργο. Οι μεγάλες εταιρίες μπορεί να πραγματοποιήσουν ένα οδοιπορικό παρουσιάσεων στο εξωτερικό και να δουν π.χ. 20 funds, γνωρίζοντας με τον νόμο των πιθανοτήτων ότι ένα η περισσότερα απ’ αυτά θα πεισθούν να αγοράσουν τις μετοχές τους.

Οι μικρές εταιρίες θα έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα είτε για να δουν αρκετούς ξένους θεσμικούς σ΄ ένα roadshow είτε να βρεθεί χρηματιστηριακή εταιρία η ξένος επενδυτικός οίκος που να διοργανώσει ένα απ’ αυτά στο εξωτερικό.

Υπό αυτή την έννοια η πρωτοβουλία του Χ.Α. να διοργανώσει ένα τέτοιο roadshow για μικρομεσαίες εταιρίες στο Λονδίνο, έστω κι αν παρεισέφρησαν μερικές μεγαλύτερες, π.χ. Τ.Τ., Intralot, Μυτιληναίος, είναι αξιέπαινη.

Επομένως, οι μικρότερες εταιρίες θα πρέπει να ”αρπάζουν” τέτοιες ευκαιρίες αν πράγματι ενδιαφέρονται να μεγιστοποιήσουν την αξία των μετόχων τους.

Αυτό όμως δεν πρόκειται να το κατορθώσουν αν δεν καταφέρουν να διαφοροποιηθούν από τις μεγάλες εταιρίες του κλάδου, παρουσιάζοντας ένα διαφορετικό στόρι.

Αν επιμείνουν στο αναπτυξιακό στόρι των μεγάλων του ίδιου κλάδου απλώς θα διαπιστώσουν ότι δεν θα μπορέσουν να ξαναδούν τον διαχειριστή του ξένου fund, αφού ο τελευταίος θα αισθάνεται ότι χάνει τον καιρό του μαζί τους.

Εκτός λοιπόν από την καλή οργάνωση και τους σωστούς ανθρώπους, οι μικρές εταιρίες θα πρέπει να μάθουν ότι είναι απαραίτητο να διαφοροποιηθούν από τους μεγάλους του κλάδου αν θέλουν να προσελκύσουν ξένα κεφάλαια.

Η εμπειρία όμως δείχνει ότι λίγοι το κατανοούν και ακόμη λιγότεροι το εφαρμόζουν.



Dr. Money

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v