Ν. Πολίτης (CHB): Οι επενδύσεις που ανέβασαν στα €50 εκατ. τις πωλήσεις

«Το γεγονός ότι εξάγουμε σε πάρα πολλές διαφορετικές αγορές, μας δίνει τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε το ρίσκο», δήλωσε ο CFO της εταιρίας Χριστοδούλου μιλώντας στο Euro2day.gr. Ο εκσυγχρονισμός των παραγωγικών εγκαταστάσεων και η πράσινη ποιότητα.

Ν. Πολίτης (CHB): Οι επενδύσεις που ανέβασαν στα €50 εκατ. τις πωλήσεις

Για τις κινήσεις του ομίλου CHB μιλά στο Euro2day.gr ο Νίκος Πολίτης, CFO της εταιρίας Χριστοδούλου, τόσο στο πεδίο των επενδύσεων στα εργοστάσια όσο και στο επίπεδο σε επίπεδο μάρκετινγκ-νέων προϊόντων, καθώς και για παρεμβάσεις που έχουν γίνει ώστε να περιοριστεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Στην καρδιά της στρατηγικής για την αναπτυξιακή πορεία είναι η «εξωστρέφεια», η οποία ήταν «ιστορικά αλληλένδετη με τη λειτουργία της εταιρείας με το ποσοστό των εξαγωγών να ξεπερνά σταθερά το 75% των συνολικών πωλήσεων», εξηγεί ο Νίκος Πολίτης τονίζοντας την «ανθεκτικότητα» απέναντι σε «σημαντικές προκλήσεις» απέναντι σε έναν «πολύ ισχυρό ανταγωνισμό σε παγκόσμιο επίπεδο».

Παράλληλα μιλά για την προσήλωση στην παραγωγή ιδιαίτερα ποιοτικών προϊόντων με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ στέκεται και στο ζήτημα της  εμπορικής πολιτικής σε συνθήκες πληθωριστικών πιέσεων που είναι εμφανείς και στον αγροτικό τομέα.

Τέλος, ο CFO της CHB περιέγραψε το οικονομικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας, με γνώμονα  την απόλυτη αξιοποίηση των φρούτων που επεξεργάζεται σε πέντε κύριους τομείς δραστηριότητας. 

Πώς μια οικογενειακή επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον αγροτικό τομέα κατάφερε όχι μόνο να μείνει στην αγορά για δεκαετίες αλλά και να αναπτυχθεί;

Ο Όμιλος CHB ξεκίνησε την πρώτη επιχειρηματική του δραστηριότητα το 1955 στο Ναύπλιο, με την εξαγωγή φρέσκων φρούτων στην Ευρώπη ενώ σήμερα έχει ως κύρια δραστηριότητα την επεξεργασία περισσότερων από 15 φρούτων από την ελληνική γη στα δύο ιδιόκτητα εργοστάσια στην Αγία Τριάδα Ναυπλίου και στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης. Ιστορικά η εξωστρέφεια ήταν αλληλένδετη με την λειτουργία της εταιρείας με το ποσοστό των εξαγωγών να ξεπερνά σταθερά το 75% των συνολικών πωλήσεων. Αυτό βοήθησε την εταιρεία να αναπτύξει ανθεκτικότητα καθώς χρειάστηκε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις και έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό οδήγησε στην προσήλωση για την παραγωγή ιδιαίτερα ποιοτικών προϊόντων που να καλύπτουν τις πιο αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές και ταυτόχρονα να παραμένουν ανταγωνιστικά ως προς το κόστος παραγωγής τους. Τα τελευταία 20 χρόνια τα ηνία της εταιρίας έχει αναλάβει η 2η γενιά των αδερφών Χριστοδούλου που εξελίσσει την εταιρεία σε έναν Οργανισμό με σύγχρονες αρχές και μεθόδους εταιρικής διακυβέρνησης ο οποίος στηρίζεται στις αρχές μας που είναι το Ήθος, η Εμπιστοσύνη, η Υπευθυνότητα και η Ομαδική Εργασία.

Ποια είναι τα βασικά σας προϊόντα και ποιο το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα;

Ο Όμιλος CHB έχει σήμερα πέντε κύριους τομείς δραστηριότητας:

Ο πρώτος και αυτός που ιστορικά συνεισφέρει το μεγαλύτερο μέρος στο οικονομικό μας αποτέλεσμα είναι τα προϊόντα 1ης μεταποίησης, δηλαδή όσα παράγονται από την επεξεργασία του φρούτου και είναι κατά κύριο λόγο χυμοί, πουρέδες και αιθέρια έλαια.

Ο δεύτερος τομέας αφορά την παραγωγή κονσερβοποιημένων φρούτων (κομπόστας ροδακίνου) σε διάφορα μεγέθη και κοπές του φρούτου.

Επίσης, από το 2011 έχουμε λανσάρει στην λιανική αγορά μια σειρά εμφιαλωμένων χυμών, τόσο ψυγείου όσο και μακράς διάρκειας (σε δύο σειρές βιταμινούχων και βιολογικών χυμών) με το δικό μας brand «Οικογένεια Χριστοδούλου» αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για επιλεγμένους συνεργάτες μας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Παράγουμε επίσης βάσεις αλλά και μίγματα χυμών προσαρμοσμένα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις κάθε πελάτη. Τέλος, εδώ και 15 χρόνια παράγουμε φρουτοπαρασκευάσματα για χρήση από γαλακτοβιομηχανίες ενώ τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε αναπτύξει και μια σειρά προϊόντων για χρήση από εταιρείας που δραστηριοποιούνται στο χώρο της αρτοποιίας και της ζαχαροπλαστικής. Τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα προϊόντα στο σύνολο των δραστηριοτήτων μας είναι η ποιότητα, η υψηλή διατροφική αξία και η καινοτομία.

Πώς καταγράφει η εταιρεία την εικόνα της αγοράς υπό το πρίσμα των σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων που είναι εμφανείς και στον αγροτικό τομέα; Πώς διαμορφώνεται η εμπορική πολιτική;

Πράγματι τα τελευταία χρόνια τόσο διεθνώς όσο και στην ελληνική αγορά παρατηρείται μια σημαντική πληθωριστική τάση ειδικά στο κομμάτι των τροφίμων και ακόμα περισσότερο σε όσα στηρίζονται στον αγροτικό τομέα. Όσον αφορά τα προϊόντα μας εκείνα τα οποία αφορούν την B2B δραστηριότητά μας το γεγονός ότι εξάγουμε σε πάρα πολλές διαφορετικές αγορές μας δίνει την δυνατότητα να διαφοροποιούμε το ρίσκο, να προσεγγίζουμε τις αγορές εκείνες που υπάρχει υψηλότερη αγοραστική δύναμη για τα δικά μας προϊόντα ενώ ταυτόχρονα φροντίζουμε μέσω της χρήσης νέων πιο σύγχρονων και αποδοτικών μεθόδων παραγωγής (ως συνέχεια σημαντικών επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί) να ελέγχουμε το κόστος του προϊόντος χωρίς να θυσιάζουμε κάτι από την ποιότητά μας. Όσον αφορά τα προϊόντα λιανικής τα οποία κατά κύριο λόγο απευθύνονται στην ελληνική αγορά εφαρμόζουμε μια σειρά από προωθητικές και άλλες ενέργειες ώστε το προϊόν να παραμένει όσο το δυνατόν πιο προσιτό για τον τελικό καταναλωτή πάντα στα πλαίσια των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί σήμερα στην αγορά.

Ποιο είναι σήμερα το οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας; Πώς σκοπεύει να κινηθεί στο μέλλον σε ό,τι αφορά τυχόν επενδύσεις στα δυο εργοστάσια ή κινήσεις σε επίπεδο μάρκετινγκ-νέων προϊόντων;

Kατά την τελευταία οικονομική χρήση οι συνολικές πωλήσεις μας ξεπέρασαν τα 50.000.000 ευρώ ως αποτέλεσμα και των σημαντικών επενδύσεων που έχουν γίνει τα τελευταία 5 χρόνια και οι οποίες ξεπερνούν τα 15.000.000 ευρώ. Ο Όμιλος θα συνεχίσει να επενδύει για τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών του εγκαταστάσεων ώστε να παράγει εξαιρετικά προϊόντα από επιλεγμένα φρούτα του τόπου μας, τα οποία να διατίθενται τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά διατηρώντας ταυτόχρονα άρρηκτη την σχέση μας με πάνω από 3,000 παραγωγούς του τόπου μας με τους οποίους μας συνδέει μια σχέση συνεργασίας και εμπιστοσύνης 70 ετών και ταυτόχρονα να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας να μηδενίσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα κάνοντας απόλυτη αξιοποίηση των φρούτων που επεξεργαζόμαστε κάνοντας ταυτόχρονα χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την κάλυψη των ενεργειακών μας αναγκών.

Ποιες κινήσεις έχουν γίνει για να περιοριστεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ομίλου;

Όπως ανέφερα και νωρίτερα, είναι στις βασικές προτεραιότητες μας η διατήρηση του περιβάλλοντος έτσι ώστε και οι επόμενες γενιές να γνωρίσουν ένα ακόμη πιο όμορφο και φιλικό προς αυτές πλανήτη. Ως εταιρεία εφαρμόζουμε το σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ISO 14001 και στις δύο παραγωγικές μας εγκαταστάσεις χάρη στο οποίο παρακολουθούμε τους περιβαλλοντικούς μας δείκτες. Τα τελευταία χρόνια έχουμε πετύχει 46% μείωση στην κατανάλωση νερού, 23% μείωση στα απόβλητά μας τα οποία και ανακυκλώνονται στο 100%, και 35% μείωση στις εκπομπές αερίων ρύπων. Ειδικά για το τελευταίο αξίζει να αναφερθεί πως έχουν ήδη εγκατασταθεί στα εργοστάσιά μας δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικού ενεργειακού συμψηφισμού 2 MW ενώ έως το τέλος του Ιουνίου θα λειτουργεί και 3ος σταθμός με επιπλέον ισχύ 1MW. Με το σύστημα αυτό αποτρέπεται η εκπομπή 3.500 τόνων διοξειδίου του άνθρακα ανά έτος, όσο δηλαδή θα απορροφούσαν 670.000 τετραγωνικά μέτρα δάσους.

 

* Ο κ. Νίκος Πολίτης είναι CFO της εταιρίας Χριστοδούλου και μέλος του Your Directors Club.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v