Teresa De Luca (Bausch+Lomb): Η συνταγή για εύρεση και διατήρηση προσωπικού

Πως μπορεί μια εταιρεία να βρει και να διατηρήσει τα στελέχη της εξηγεί η Pharma & Consumer Marketing Manager για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς φαρμάκου.

Teresa De Luca (Bausch+Lomb): Η συνταγή για εύρεση και διατήρηση προσωπικού

Το 2023 η BAUSCH + LOMB Ελλάδας διακρίθηκε ως μια από τις κορυφαίες εργοδότριες εταιρείες, με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Κατέλαβε την 3η θέση, στην κατηγορία εταιρειών με 50-250 εργαζόμενους, στο πλαίσιο της έρευνας Best Workplaces, συμπληρώνοντας πέντε συνεχή χρόνια στις κορυφαίες θέσεις του θεσμού.

Η Teresa De Luca (φωτ.), Pharma & Consumer Marketing Manager Greece, Cyprus & Malta, περιγράφει την στρατηγική της εταιρείας σε ότι αφορά το προσωπικό και αναλύει τις ιδιαιτερότητες της εγχώριας αγοράς φαρμάκων.

Κα De Luca περιγράψτε μας τον όμιλο Bausch+Lomb. Ποιο είναι το προφίλ του, σε ποιους τομείς εξειδικεύεται και ποια είναι τα οικονομικά του μεγέθη;

Η Bausch+Lomb, μια πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1853, κατασκευάζει και εμπορεύεται ένα ευρύ φάσμα επώνυμων φαρμακευτικών προϊόντων με ή χωρίς ιατρική συνταγή, συμπληρωμάτων διατροφής και ιατροτεχνολογικών σκευασμάτων στους τομείς της Οφθαλμολογίας και της Γενικής Υγείας, σε περισσότερες από 100 χώρες. Mε έδρα την Νέα Υόρκη και 12.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, η εταιρεία είναι εισηγμένη στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Τορόντο, ενώ έχει 3,8 δις. $ κύκλο εργασιών. Παγκοσμίως, η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην υγεία των ματιών, με πάνω από το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού να έχει πρόσβαση στα προϊόντα Bausch+Lomb.

Ποια είναι η παρουσία του στην Ελλάδα; Πότε ξεκίνησε, ποιες χώρες καλύπτει η εγχώρια θυγατρική και ποιοι οι σχεδιασμοί για το μέλλον;

H παρουσία της εταιρείας καλύπτει την γεωγραφική περιοχή Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, ως θυγατρική του ομίλου Bausch +Lomb. Επιχειρεί σε αρκετές θεραπευτικές κατηγορίες και καταναλωτικές αγορές, με κύρια προϊόντα τα Biotrue®, Renu®, Niflamol®, Counterpain®, Ezixin®, Artelac®, Ocuvite®, Vidilac®, Yellox® & Dexamytrex®. Η Bausch + Lomb δεσμεύεται για τη συνέχιση του βιώσιμου επιχειρηματικού έργου της, τη δημιουργία επενδύσεων και νέων θέσεων εργασίας αλλά, πρωτίστως, υπόσχεται να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αναβάθμιση της δημόσιας υγείας και της ποιότητας ζωής των πολιτών στη χώρα μας, της ενίσχυσης της αυτοφροντίδας ως προσπάθεια στήριξης της Ελληνικής οικονομίας, μέσω της διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου της. Tο όραμά μας είναι να είμαστε ο έμπιστος συνεργάτης για την Υγεία, με την υπόσχεση ότι πάντα θα λειτουργούμε με τα πιο υψηλά standards ακεραιότητας και ηθικής. Θα ήθελα να αναφέρω ότι είμαστε η πρώτη φαρμακευτική εταιρία στην Ευρώπη, με πιστοποίηση για την καταπολέμηση της δωροδοκίας, στο πρότυπο ISO37001:2016. Μία ακόμη προτεραιότητα για το μέλλον που ξεκινάει όμως από το παρελθόν είναι το να ανήκουμε στις εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον. Και σε αυτό, η βασική μας σταθερή αξία είναι η πίστη στους ανθρώπους και η ανοιχτή επικοινωνία.

Διακριθήκατε για το εργασιακό περιβάλλον. Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας στον συγκεκριμένο τομέα; Ασπάζεστε τις εκτιμήσεις ότι στη χώρα μας είναι δύσκολο να βρεθεί προσωπικό και πώς το αντιμετωπίζετε;

Το 2023, η BAUSCH + LOMB Ελλάδας διακρίθηκε ως μια από τις κορυφαίες εργοδότριες εταιρείες, με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας την 3η θέση, στην κατηγορία εταιρειών με 50-250 εργαζόμενους, στο πλαίσιο της έρευνας Best Workplaces™ 2023. Αξίζει όμως να πούμε ότι η εταιρεία μας βραβεύεται στις 4 πρώτες θέσεις του θεσμού, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Παράλληλα, φέτος, διακριθήκαμε στην έρευνα Best Workplaces™ For Women 2023, ως μια από τις 10 κορυφαίες εργοδότριες εταιρείες, με το καλύτερο περιβάλλον για να εργάζεται μια γυναίκα στην Ελλάδα.

Ξεκινώντας με επίκεντρο τους ανθρώπους μας, οι λόγοι που μας κάνουν ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον, συνοψίζονται στις έννοιες της Ελευθερίας της Έκφρασης, της Ανοιχτής επικοινωνίας, της Εμπιστοσύνης, της Ισότητας, της Δημιουργικότητας και της Χαράς στην εργασία. Το περιβάλλον αυτό δημιουργείται από τον κάθε έναν από εμάς ξεχωριστά αλλά και από όλους μαζί, μέσα από πολλές διατμηματικές ομάδες και πρωτοβουλίες εργαζομένων. Πιστεύουμε ότι ο άνθρωπος κάνει τη διαφορά, έχουμε πάθος για τη δουλειά, για την επίτευξη των στόχων μας και τη δημιουργία. Συμπληρωματικά, θα ήθελα να αναφέρω ότι οι προσωπικές αξίες των εργαζομένων της Bausch+ Lomb ταυτίζονται με τις αξίες της εταιρείας και αντίστροφα, καθώς συμβάλλουμε στην δημιουργία αυτών και είναι ωραίο να ξέρεις ότι κάποιος βρίσκεται πάντα εκεί για να σε στηρίξει σε οποιαδήποτε δυσκολία. Οι άνθρωποί μας είναι το κίνητρό μας! Και ως αποτέλεσμα αυτού, έχουμε ουσιαστικά μηδενίσει το turnover των υπαλλήλων.

Σχετικά με την δυσκολία εύρεσης προσωπικού, θα ήθελα να αναφέρω ότι δεν έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα ιδιαίτερα προβλήματα. Πιστεύω πως το σημαντικό είναι να είναι ξεκάθαρο το τι χρειάζεται η εταιρεία, αυτό να επικοινωνείται σωστά προς τον πιθανό μελλοντικό συνάδελφό μας. Να υπάρχει σωστή διαδικασία εύρεσης και απόφασης, να υπάρχει σεβασμός προς τον άνθρωπο και ενσυναίσθηση (κυρίως όταν διαφορετικές γενιές συναντιούνται) και επίσης, μία οικονομική και συνολική πρόταση που να ικανοποιεί και τις 2 πλευρές. Με αυτές τις προϋποθέσεις, πιστεύω πως μία εταιρεία μπορεί να βρει αυτό που θέλει. Εκεί που εστιάζουμε περισσότερο όμως είναι στο να δημιουργούμε αυτό το περιβάλλον εργασίας που να ικανοποιεί τον νέο εργαζόμενο, να του δίνει κίνητρα και να ξεπερνά την μεγάλη τάση της εποχής που είναι οι συχνές αλλαγές.

Ο όμιλος διαθέτει ένα ισχυρό portfolio προϊόντων. Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί για επέκτασή του και πως κινείται στην αγορά για την προώθησή του;

Το 2023 η Bausch+Lomb γιορτάζει 170 χρόνια καινοτομίας στον χώρο που δραστηριοποιείται! Πέρα από τις πολυάριθμες καινοτομίες μας στα φάρμακα και ιατροτεχνολογικά σκευάσματά μας, στους φακούς επαφής και στα ιατρικά εργαλεία και μηχανήματά μας, είμαστε η εταιρεία που, έχοντας την καινοτομία στο dna της, δημιούργησε τα Rayban το 1936. Μας έδωσε τις πρώτες φωτογραφίες της Σελήνης (1964) με τους φακούς μας Super Baltar, την ίδια στιγμή που όλοι οι πλαστικοί σκελετοί γυαλιών πάτησαν πάνω στους πρώτους δικούς μας το 1861. Οι σχεδιασμοί για το μέλλον αφορούν την κάλυψη των αναγκών που δημιουργούνται είτε στην αγορά είτε από την αλλαγή του περιβάλλοντος, κυρίως μέσω λανσαρισμάτων καινοτόμων προϊόντων όπως ένα φάρμακο για το ερεθισμένο κόκκινο μάτι που αλλάζει τα δεδομένα στην συγκεκριμένη θεραπευτική κατηγορία, είναι ήδη πολύ πετυχημένο στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες στον κόσμο και έρχεται σύντομα στην Ελληνική αγορά! Όσο για την προώθηση των προϊόντων, το επίκεντρο της Bausch+Lomb είναι ο πελάτης: οι επαγγελματίες υγείας αλλά και ο ασθενής/καταναλωτής. Ο τρόπος που επιχειρούμε βασίζεται στην πελατοκεντρική 360° προσέγγισή μας, στην νοοτροπία του νικητή, στο θάρρος για αλλαγές (“out of the box thinking”), στην ευελιξία και την αποτελεσματικότητα αλλά και στην επαφή μας με την κοινωνία και τους ανθρώπους μας.

Ποιες ευκαιρίες και ποια προβλήματα αντιμετωπίζετε δραστηριοποιούμενοι στην εγχώρια αγορά. Βλέπετε κάποιες ιδιαιτερότητες σε σχέση με άλλες αγορές στις οποίες κινείστε;

Όπως σας είπα, το χαρτοφυλάκιο της Bausch+Lomb αποτελείται από συνταγογραφούμενα φάρμακα αλλά και μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, ιατροτεχνολογικά προϊόντα και συμπληρώματα διατροφής. Οι τελευταίες κατηγορίες που αναφέρω μας δίνουν την ευκαιρία να μην εξαρτόμαστε από τους περιορισμούς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αποζημιούμενα φάρμακα, ως προς την εξάρτηση από το κρατικό εναγκαλισμό, τις τιμές, τα clawbacks, κτλ… Το καταναλωτικό portfolio που έχουμε, η ανάπτυξη νέων αγορών όπου δραστηριοποιούμαστε, το e-commerce όπου επενδύουμε όλο και περισσότερο, ο τρόπος που επιχειρούμε με την 360° προσέγγιση και το digitization είναι σημαντικοί πυλώνες στην προσπάθεια ανάπτυξής μας. Και πάνω από όλα, τα νέα μας προϊόντα αποτελούν το οξυγόνο του επιχειρήν μας.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, ή όπως προτιμώ να λέω, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, είναι κυρίως ο απαιτούμενος χρόνος έγκρισης για νέα φάρμακα, οι ελλείψεις προϊόντων ως ένα παγκόσμιο φαινόμενο και τέλος η καταναλωτική δύναμη ως αποτέλεσμα της 10χρονης οικονομικής κρίσης στην χώρα μας σε συνδυασμό με την παγκόσμια οικονομική κρίση. Άλλη μία πρόκληση για εμάς είναι ότι η αγορά είναι πολύ ρυθμιζόμενη ως προς την προώθηση των προϊόντων σχετικά με την διαφήμιση, με το e-commerce, με την προώθηση στους Επαγγελματίες Υγείας, συγκρινόμενη με άλλες αγορές όπως των ΗΠΑ και άλλων γεωγραφικών περιοχών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

* Η κα Teresa De Luca είναι μέλος του Your Directors Club.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v