Επέκταση του δικτύου καταστημάτων του σε καλές τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και στο εξωτερικό, περιλαμβάνει η στρατηγική ανάπτυξης του Τυροκομείου Κωσταρέλου, που πιστεύει στην αξία του ποιοτικού ελληνικού τρόφιμου.
O ιδιοκτήτης του τυροκομείου και των καταστημάτων «Κωσταρέλος», Κυριάκος Κωσταρέλος, μιλάει στο Euro2day.gr για τον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας και τον εξωστρεφή προσανατολισμό της επιχείρησης, η οποία βρίσκεται σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης την τελευταία 3ετία, επωφελούμενη και από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward.
Το Τυροκομείο Κωσταρέλου, εδώ και τρεις γενιές, έχει καθιερωθεί για τα εκλεκτά τυριά και γαλακτοκομικά προϊόντα που παράγει, με βάση το ελληνικό φρέσκο γάλα.
Κύριε Κωσταρέλο, το τυροκομείο σας μετρά δεκαετίες ζωής. Είναι, όμως, από τα λίγα που επέλεξαν να επεκταθούν με δίκτυο καταστημάτων. Εξηγήστε μας τη στρατηγική πίσω από αυτή την κίνηση.
Από το ξεκίνημα της εταιρείας, διαθέταμε τα προϊόντα του Τυροκομείου μας μέσω καταστήματος λιανικής πώλησης. Πιστεύουμε πως η επαφή με τον πελάτη και η συνολική εμπειρία του προϊόντος που μπορεί να δοθεί μέσα από ένα κατάστημα είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες όταν έχει κάποιος να διαχειριστεί ένα τρόφιμο υψηλής ποιότητας. Την εποχή που ξεκινήσαμε την ανάπτυξη της εταιρείας δεν υπήρχε κάποιο οργανωμένο δίκτυο καταστημάτων με ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, ένα δίκτυο δηλαδή ελληνικών Deli και νομίζω πως ακόμα δεν υπάρχει. Λόγω των παραπάνω θεωρούμε πως η ανάπτυξη ενός δικτύου λιανικής είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες επέκτασης.
Τα νέα σημεία της αλυσίδας είναι στο W Costa Navarino και το αεροδρόμιο. Γιατί επιλέξατε αυτά τα σημεία;
Είμαστε αρκετά εξωστρεφείς, πιστεύαμε και πιστεύουμε στην αξία του ποιοτικού ελληνικού τρόφιμου και πως πρέπει να ταξιδέψει σε όλη τη Γη. Η επιλογή των παραπάνω σημείων έγινε για να μπορέσουμε να απευθυνθούμε σε επισκέπτες από το εξωτερικό, οι οποίοι θέλουν να κάνουν ένα ταξίδι γευσιγνωσίας σπάνιων ελληνικών γεύσεων. Η ανάπτυξη του τουρισμού συνδέεται άμεσα με τη γαστρονομία, τη γευσιγνωσία και το τρόφιμο υψηλής ποιότητας. Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος για όλο αυτό. Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα που είναι η ανάπτυξη σε καλές τουριστικές περιοχές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ποιο είναι το οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας σε επίπεδο εσόδων και κερδών. Κοιτώντας μπροστά ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις;
Τα τελευταία 3 χρόνια η εταιρεία έχει αυξήσει αρκετά τα οικονομικά της μεγέθη. Έχει σχεδόν διπλασιάσει τους τζίρους της και το EBITDA. Η ανάπτυξη βασίστηκε κυρίως στην ανάπτυξη του δικτύου λιανικής εντός της Αττικής. Τα επόμενα βήματα είναι η ανάπτυξης του δικτύου τόσο σε αστικές όσο και σε τουριστικές περιοχές. Στα σχέδια μας, επίσης, είναι το άνοιγμα κάποιων καταστημάτων σε αγορές του εξωτερικού. Το παραπάνω θα ακολουθήσει την ανάπτυξη του καναλιού των εξαγωγών, η οποία ήδη έχει ξεκινήσει και θα είναι ο δεύτερος βασικός πυλώνας ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια.
Πώς αποφασίσατε τη συμμετοχή στο πρόγραμμα OΠΑΠ Forward; Ποια είναι η εμπειρία που αποκομίσατε από τη συμμετοχή σας σε αυτό;
Υπήρχε μια πολύ καλή ενημέρωση για τα οφέλη που μπορεί να έχει μια εταιρεία με όραμα και αναπτυξιακό πλάνο. Μιλήσαμε επίσης με ανθρώπους που ήταν ήδη στο πρόγραμμα και το feedback ήταν πολύ θετικό. Η εξειδικευμένη γνώση αλλά και η επαφή, η αλληλεπίδραση και η ανταλλαγή ιδεών με επιτυχημένους επιχειρηματίες σε διάφορους κλάδους έκανε την συμμετοχή μας μια πολύ ωραία εμπειρία, ένα ταξίδι γνώσης και φρέσκων ιδεών.
Πόσο σας βοήθησε η συμμετοχή στο πρόγραμμα για να σχεδιάσετε τα επόμενα βήματα της εταιρείας;
Ανακαλύψαμε εργαλεία των οποίων η λειτουργία μπορούν να βοηθήσουν μια εταιρεία να αναπτυχθεί. Μιλήσαμε, επίσης, με ανθρώπους που έχουν κάνει ήδη τα βήματα αυτά. Τα παραπάνω μαζί με τις συναντήσεις, τα workshops, οι συζητήσεις και όλο το οικοσύστημα που τα περιλάμβανε βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τις δυσκολίες, τις ευκαιρίες και τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε για να φτάσουμε στον στόχο μας.