Moody's: Προβλέψεις για την ναυτιλία

Η πτώση των εισαγωγών πετρελαίου των ΗΠΑ και τα νέα σχέδια των πλοίων απειλούν να αλλάξουν το τοπίο στον ανταγωνισμό των παγκόσμιων ναυτιλιακών εταιρειών, λέει η Moody's.

Moodys: Προβλέψεις για την ναυτιλία
Τρεις αναδυόμενες τάσεις -η μείωση των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ, η επιστροφή κάποιας κατασκευαστικής δυνατότητας στις πλούσιες βιομηχανοποιημένες χώρες και η πρόοδος στον σχεδιασμό των πλοίων- θα μπορούσαν να αλλάξουν σημαντικά το τοπίο του ανταγωνισμού για τις παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες και να επηρεάσουν την πιστοληπτική τους ικανότητα τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με έκθεση της Moody’s.

«H πιστωτική επίπτωση που προκύπτει από κάθε μία από αυτές τις τάσεις είναι πιθανό να είναι διαφορετική, ανάλογα με το κομμάτι τις αγοράς -τα πετρελαιοφόρα, τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου», δήλωσε ο Marco Vetulli, ο οποίος συνέταξε την έκθεση. «Οι εταιρείες που αξιολογούνται και οι οποίες επηρεάζονται δυσμενώς από αυτές τις τάσεις, που δεν διαχειρίζονται προληπτικά αυτά τα ρίσκα, είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουν αυξανόμενες λειτουργικές και οικονομικές πιέσεις που μελλοντικά θα μπορούσαν να πλήξουν την αξιολόγησή τους».

Η Moody’s σημειώνει πως η συνεχιζόμενη μεταβολή των εμπορικών μοτίβων, λόγω της πτώσης στις εισαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ, έχει πιστωτικές επιπτώσεις για ολόκληρο τον κλάδο των tanker, καθώς είναι πιθανόν να πιέσει τις τιμές των ναύλων.

Όπως επισημαίνει, η μερική επιστροφή της κατασκευαστικής δυναμικότητας στις πλούσιες βιομηχανοποιημένες χώρες και τα αυξανόμενα επίπεδα μισθών στην Ασία αλλάζουν τα μοτίβα στο εμπόριο των ημιτελών προϊόντων, γεγονός που έχει πιστωτικές επιπτώσεις κυρίως για το κομμάτι των εμπορευματοκιβωτίων. Η Moody’s εκτιμά πως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα εμπορικά δρομολόγια Ασίας-ΗΠΑ θα μπορούσαν να επηρεαστούν αρνητικά, καθώς ενδέχεται να μειωθούν οι όγκοι μεταφοράς σε αυτά τα δρομολόγια.

Οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και τα υψηλά κόστη πετρελαίου αποτελούν ισχυρά κίνητρα για τους πλοιοκτήτες ώστε να επενδύσουν στη νέα γενιά των «πιο πράσινων» πλοίων, προκειμένου να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα, όμως η έλλειψη χρηματοδότησης είναι εμπόδιο. Αν και η τάση αυτή είναι κοινή σε όλους τους κλάδους της ναυτιλίας, συνιστά ιδιαίτερη πρόκληση για τον κλάδο dry-bulk, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι αρκετά υψηλός και οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες για τους περισσότερους «παίκτες», σχετικά αδύναμες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v