Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέο marketing για Coca Cola με στροφή στην υγεία

Η Coca Cola απαντά στην κριτική που δέχεται για ενίσχυση της παχυσαρκίας. Αλλάζει συσκευασίες, προχωρά σε νέες διαφημιστικές καμπάνιες, προωθεί αναψυκτικά με λίγες θερμίδες και σταματά να πουλά σε παιδιά.

Νέο marketing για Coca Cola με στροφή στην υγεία
Στροφή 180 μοιρών στην πολιτική marketing πραγματοποιεί η Coca Cola καθώς αποφάσισε να απαντήσει με δράσεις στην κριτική που δέχεται για ενίσχυση της παχυσαρκίας.

Βάσει των νέων κανόνων, θα υπάρχουν μεγαλύτερες ενδείξεις των θερμίδων σε κάθε συσκευασία Coca Cola, θα προωθούνται περισσότερο τα διαιτητικά ροφήματα της εταιρείας ενώ ανανεώνεται η δέσμευσή της να μην πουλά προϊόντα σε παιδιά κάτω των 12 ετών, δέσμευση που διατυπώθηκε πρώτη φορά το 2007.

Η μεγαλύτερη εταιρία αναψυκτικών στον κόσμο, όπως και οι ανταγωνιστές της, δέχονται έντονη κριτική στις ΗΠΑ από επιστήμονες του κλάδου υγείας, αλλά και αξιωματούχους. «Χρειάζονται να προχωρήσουν κατά μέτωπο δεδομένων των πιέσεων που δέχονται, ειδικότερα από τις ρυθμιστικές αρχές αλλά και από την πλευρά των καταναλωτών» αναφέρει ο Ali Dibadj αναλυτής της Bernstein. Ο ίδιος επισημαίνει ότι οι πωλήσεις τέτοιου τύπου αναψυκτικών έχουν μειωθεί στις ΗΠΑ καθώς ακόμη και οι Αμερικανοί καταναλωτές γίνονται πιο συνειδητοί σε θέματα υγείας. «Προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν εν τη γενέσει του. Εάν αμαυρωθεί η εικόνα τους, τότε δεν θα έχουν την στήριξη της κοινωνίας και των τοπικών κυβερνήσεων που πραγματικά χρειάζονται για να προχωρήσει αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, από πλευράς διανομής και βιομηχανίας».

«Πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας διενεργείται μεγάλη προσπάθεια lobbying. Παλεύουν ενάντια σε κάθε προσπάθεια πολιτείας να περιορίσει τις πωλήσεις των προϊόντων τους» εξηγεί o Marion Nestle καθηγητής δημόσιας υγείας στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Πριν από μερικούς μήνες, η Coca Cola κέρδισε την πρώτη μάχη καθώς δικαστήριο απέρριψε αίτημα του δήμου Νέας Υόρκης να απαγορευτούν τα «υπερμεγέθη» γλυκά αναψυκτικά. Επίσης έχουν αποτύχει προσπάθειες σε άλλες πολιτείες των ΗΠΑ να επιβληθούν φόροι στα αναψυκτικά, στο παράδειγμα του δασμού που επέβαλε το 2011 η Γαλλία.

Η Coca Cola δηλώνει τώρα ότι θα προτρέψει τους καταναλωτές να ακολουθήσουν ένα τρόπο ζωής πιο ενεργητικό και τονίζει πως τα νέα μέτρα θα εφαρμοστούν και στις 200 χώρες όπου δραστηριοποιείται. Η εταιρεία προσπαθεί να αναλάβει ηγετικό ρόλο στη μάχη κατά της παχυσαρκίας, με διαφημίσεις που καλούν τους καταναλωτές να καίνε περισσότερες θερμίδες και που θα τους στρέφουν στα αναψυκτικά με λίγες ή καθόλου θερμίδες.

«Υπάρχει χώρους για όλα τα αναψυκτικά μας σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Muhtar Kent προσθέτοντας ότι δεν εγκαταλείπει το πρωταρχικό brand της κλασικής κόκκινης Coke.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v