Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ακόμα και η Volkswagen "αισθάνεται" την κρίση

Ούτε οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που μέχρι τώρα έμειναν στο απυρόβλητο της κρίσης, μπόρεσαν τελικά να αποφύγουν την πτώση των πωλήσεων και των κερδών. Οι ελπίδες στρέφονται τώρα στην αγορά των ΗΠΑ.

Ακόμα και η Volkswagen αισθάνεται την κρίση
Η προβληματική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων πιέζει πλέον ακόμα και την Volkswagen, την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών, σύμφωνα με τους New York Times.

Μέχρι τώρα, η γερμανική Volkswagen ήταν κάπως πιο προστατευμένη από τις άλλες αυτοκινητοβιομηανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, λόγω του μεγέθους της και των ισχυρών πωλήσεων στην Βόρεια Αμερική και την Κίνα.

Όμως, τα συρρικνούμενα περιθώρια κέρδους της αντανακλούν τόσο την βαθύτατη πτώση που εμφανίζουν οι πωλήσεις του κλάδου στην Ευρώπη, όσο και τον έντονο ανταγωνισμό στις τιμές.

Η Volkswagen έρχεται να προστεθεί σε ένα όλο και μεγαλύτερο κατάλογο αμερικανικών και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν εντονότατα προβλήματα στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 10% το πρώτο τρίμηνο (με τις πωλήσεις σε Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία να εμφανίζουν διψήφια πτώση). Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν τις ελπίδες τους στις αυξανόμενες πωλήσεις στις ΗΠΑ προκειμένου να αντισταθμίσουν αυτές τις απώλειες.

Ο πρόεδρος της VW, Martin Winterkorn, προειδοποίησε ότι η εταιρεία δεν αναμένει να υπάρξει σύντομα βελτίωση στην Ευρώπη. «Οι επόμενοι μήνες δεν θα είναι εύκολοι», ανέφερε σε ανακοίνωσή του. «Το υφιστάμενο περιβάλλον αποτελεί οπωσδήποτε μια σκληρή πρόκληση για ολόκληρο τον κλάδο».

Η εταιρεία ανακοίνωσε πτώση 38% στα μετά από φόρους κέρδη της, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 1,95 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι ο τζίρος υποχώρησε κατά μόλις 1% στα 46,6 δισ. ευρώ.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat κατέγραψε πτώση 88% στα καθαρά της κέρδη το πρώτο τρίμηνο, στα 31 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της μειώθηκε κατά 2% στα 19,76 δισ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Sergio Marchionne, δήλωσε πως ο συνδυασμός των τιμολογιακών πιέσεων και της ισχνής ζήτησης, πιθανότατα θα συνεχίσουν να πιέζουν την κερδοφορία στην Ευρώπη για αρκετό καιρό. «Δυστυχώς η ευρωπαϊκή αγορά βρίσκεται σ’ αυτή την κατάσταση», δήλωσε σε δημοσιογράφους και αναλυτές κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης.

Πρόσθεσε πως ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούσαν πως είναι απρόσβλητες από την κρίση, όμως αυτό δεν ισχύει πλέον.

Την περασμένη εβδομάδα, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε προ φόρων ζημιές ύψους 462 εκατ. δολαρίων στην Ευρώπη ενώ προέβλεψε ότι στο σύνολο της χρήσης θα καταγράψει ζημιές ύψους 2 δισ. δολαρίων στην περιοχή. Και η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot Citroen ανακοίνωσε πως αναμένει πως οι ζημιές θα οδηγήσουν αναγκαστικά σε νέες διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους για να υπάρξει περικοπή κόστους και αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v