Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γαλλία: Κόπηκε η όρεξη για σαμπάνια

O ήχος του φελλού από το μπουκάλι σαμπάνιας που με δύναμη εκτοξεύεται προς το ταβάνι ακούγεται όλο και λιγότερο στην Γαλλία, ενώ και οι πωλήσεις παιχνιδιών έχουν πάρει την κατιούσα.

Γαλλία: Κόπηκε η όρεξη για σαμπάνια
O ήχος του φελλού από το μπουκάλι σαμπάνιας που με δύναμη εκτοξεύεται προς το ταβάνι ακούγεται όλο και λιγότερο στην Γαλλία, ενώ και οι πωλήσεις παιχνιδιών έχουν πάρει την κατιούσα.

Οι αυξημένοι φόροι, η δοκιμαζόμενη οικονομία και η «έξοδος» από τη χώρα γνωστών ονομάτων, εξαιτίας του φόρου 75% έχουν πλήξει το… φρόνημα των Γάλλων.

«Υπάρχει μια δυσθυμία, μια θλίψη στο γαλλικό λαό που έχει οδηγήσει τους συμπατριώτες μου να πίνουν λιγότερη σαμπάνια φέτος», δηλώνει στους FT o Paul-Franois Vranken, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vranken Pommery Monopole, μιας εκ των γνωστότερων παραγωγών. «Η σαμπάνια ακολουθεί την διάθεση της χώρας. Σήμερα δεν υπάρχει κέφι για γιορτές», συμπληρώνει.

Από 1η Ιανουαρίου μπαίνει σε εφαρμογή ο φόρος 75% για τους πλούσιους, και ήδη αρκετοί έχουν εγκαταλείψει τη χώρα, μεταξύ αυτών ο γνωστός ηθοποιός Ζ. Ν. Παρτιέ και ο δισεκατομμυριούχος Μπ. Αρνό, επικεφαλής του οίκου LVMH και πλουσιότερος άνθρωπος στη χώρα.

Συνολικά, οι πωλήσεις των γαλλικών ποτών μειώνονται μετά και την αύξηση κατά 14% του φόρου στο αλκοόλ. Η Pernod Ricard αποδίδει σε αυτό το γεγονός την πτώση κατά 8% στις πωλήσεις από τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Εν τω μεταξύ οι πωλήσεις σαμπάνιας υποχωρούν 5% το πρώτο δεκάμηνο του 2012 στη Γαλλία και 6% στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της CIVC.

Ακόμα και η αγορά παιχνιδιών έχει πληγεί. «Για πρώτη φορά, τα παιχνίδια έγιναν ένα βάρος στον προϋπολογισμό των νοικοκυριών», λέει ο Serge Papin, επικεφαλής της αλυσίδας σουπερ μάρκετ Systme U. «Οι καταναλωτές δεν επιλέγουν μεταξύ τύπου παιχνιδιού, μόνο η τιμή μετράει», συμπληρώνει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v