Η ευρωκρίση πλήττει τη διαφημιστική αγορά

Η Zenith Optimedia υποβαθμίζει για δεύτερη φορά μέσα σε 4 μήνες, τις προβλέψεις της για τη διαφημιστική αγορά. Στην Ελλάδα, βλέπει μείωση διαφημιστικών δαπανών κατά 33% μόνο για το 2012.

Η ευρωκρίση πλήττει τη διαφημιστική αγορά
Σημαντικό είναι το πλήγμα της ευρωκρίσης στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά. Η Zenith Optimedia, η εταιρία παροχής υπηρεσιών για τον κλάδο media, υποβάθμισε για δεύτερη φορά μέσα σε 4 μήνες τις προβλέψεις για τις διεθνείς διαφημιστικές δαπάνες επισημαίνοντας ότι η βασική αλλαγή είναι η επιδείνωση της κατάστασης στην ευρωζώνη.

Συγκεκριμένα, η Zenith Optimedia προβλέπει πλέον αύξηση των διαφημιστικών δαπανών διεθνώς κατά 3,8% για το 2012. Η απόσταση είναι μεγάλη από την πρόβλεψη για αύξηση κατά 5,9% που είχε διατυπώσει τον Ιούλιο, βασιζόμενη στο θετικό αντίκτυπο από τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου αλλά και των αμερικανικών εκλογών. Επίσης, αναθεωρεί επί τα χείρω τις προβλέψεις για το 2013 – βλέπει αύξηση 4,6% έναντι αρχικής εκτίμησης για 5,3% - και για το 2014 – με αύξηση 5,2% έναντι αρχικής πρόβλεψης στο 6,1%.

Ειδικότερα στην ευρωζώνη, οι διαφημιστικές δαπάνες εκτιμάται ότι θα μειωθούν φέτος κατά 3,1%, παρά την ήπια άνοδο κατά 1,1% που καταγράφεται στη Γερμανία.

Ζοφερή είναι η εικόνα που περιγράφεται για τη διαφημιστική αγορά στην Ελλάδα, όπου μόνο για το 2012 προβλέπεται μείωση των διαφημιστικών δαπανών κατά 33% μόνο για το 2012. Η Zenith Optimedia εκτιμά ότι μέχρι τα τέλη του έτους, η διαφημιστική αγορά στην Ελλάδα θα έχει υποχωρήσει στα 2,3 δισ. ευρώ, δηλαδή σε επίπεδα κατά 63% χαμηλότερα από τα υψηλά του 2007. Η αντίστοιχη μείωση για την Ισπανία υπολογίζεται στο 39% καθώς η διαφημιστική αγορά εκτιμάται ότι θα αγγίξει φέτος τα 4 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v