Μείωση κερδών και για το Facebook

Αρνητική έκπληξη αποτέλεσαν για τη Wall Street τα αποτελέσματα του Facebook. Μείωση κερδών κατά 12% και σημαντική επιβράδυνση εσόδων. Προβληματισμός για την επιτυχία του IPO των 5 δισ. ευρώ.

Μείωση κερδών και για το Facebook
Αρνητική έκπληξη για τη Wall Street είναι η μείωση κερδών και η σημαντική επιβράδυνση εσόδων που ανακοίνωσε το Facebook για το πρώτο τρίμηνο του έτους, και μάλιστα λίγες μόλις εβδομάδες προτού προχωρήσει στην πολυσυζητημένη δημόσια εγγραφή του, τη μεγαλύτερη για τον χώρο του Internet.

Η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, που ιδρύθηκε από τον Mark Zuckerberg στους κοιτώνες του Harvard, ανακοίνωσε ότι ξεπέρασε τους 900 εκατ. ενεργούς χρήστες, ενώ το προσωπικό της αυξήθηκε τους τελευταίους 12 μήνες από 1.100 εργαζομένους στους 3.539. Οι δαπάνες της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν στο 12μηνο, όμως τα έσοδα αυξήθηκαν 45%. Σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2011, τα έσοδα του Facebook μειώθηκαν κατά 6%. Τα κέρδη της εταιρείας επίσης μειώθηκαν κατά 12% στα 205 εκατ. δολ. στο τρίμηνο, έναντι 233 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Η διοίκηση του Facebook υποστηρίζει πως είθισται το πρώτο τρίμηνο του έτους να υποχωρούν τα διαφημιστικά έσοδα. Οι αναλυτές, όμως, κάνουν λόγο για αρνητική έκπληξη. «Ήταν μεγαλύτερη η επιβράδυνση από ό,τι θα περιμέναμε», δήλωσε ο Brian Wieser της Pivotal Research Group. Είναι, άλλωστε, εμφανές ότι η μείωση των τιμών στη διαφήμιση κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά έπληξε τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης.

«Πιστεύουμε ότι το Facebook βρίσκεται σε μεταβατική φάση, που μπορεί να συνεχιστεί και το επόμενο τρίμηνο», είπε η Debra Williamson της eMarketer και συμπλήρωσε: «To Facebook κάνει τώρα συντονισμένες προσπάθειες να αντλήσει περισσότερα διαφημιστικά έσοδα και προσφάτως παρουσίασε νέα διαφημιστικά προϊόντα. Ακόμη δεν έχουμε δει τον αντίκτυπό τους».

Σε μερικές εβδομάδες, πάντως, το Facebook προχωρά στη δημόσια εγγραφή του με στόχο την άντληση 5 δισ. δολ. «Το μεγαλύτερο θέμα είναι ότι αντιλαμβανόμαστε πως δεν θα είναι τόσο εύκολο για το Facebook με τη δημόσια εγγραφή», υποστηρίζει και ο Jeff Sica της SICA Wealth Management.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v