ΗΠΑ: "Μαύρη Παρασκευή" των μεγάλων προσφορών

Δεκάδες χιλιάδες Αμερικανοί κατασκήνωσαν έξω από μεγάλα πολυκαταστήματα, περιμένοντας να ανοίξουν οι πόρτες και να μπουν πρώτοι για να πετύχουν τις καλύτερες δυνατές προσφορές στην "Μαύρη Παρασκευή" του εμπορίου.

ΗΠΑ: Μαύρη Παρασκευή των μεγάλων προσφορών
Δεκάδες χιλιάδες Αμερικανοί καταναλωτές κατασκήνωσαν έξω από μεγάλα πολυκαταστήματα, περιμένοντας ώρες μέχρι να ανοίξουν οι πόρτες και να «μπουκάρουν» πρώτοι ώστε να πετύχουν τις καλύτερες δυνατές προσφορές στην «Μαύρη Παρασκευή» του αμερικανικού εμπορίου.

Τη Παρασκευή μετά την τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου, ημέρα της μεγάλης αμερικανικής γιορτής των Ευχαριστιών, οι έμποροι (θεωρητικά) ισοσκελίζουν τους ισολογισμούς τους για το έτος, ενώ τα έσοδά τους από τότε και μέχρι την λήξη του έτους εκπροσωπούν το ετήσιο κέρδος τους.

Ονομάζεται έτσι γιατί οι ισολογισμοί περνούν από τα «κόκκινα», τις ζημίες, στα «μαύρα», δηλαδή τα κέρδη. Θεωρείται ότι αναλόγως με την εμπορική κίνηση στην Μαύρη Παρασκευή -και το σαββατοκύριακο που ακολουθεί, κατά το οποίο παραμένουν ανοιχτά τα εμπορικά- θα διαμορφωθούν οι πωλήσεις σε όλο το διάστημα των εορτών.


Πέρσι βέβαια, μια χρονιά επίσης πολύ δύσκολη εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, μετά από ένα δυνατό άνοιγμα στο τριήμερο της Μαύρης Παρασκευής, το εμπόριο έμεινε σχεδόν στάσιμο μέχρι πολύ κοντά στα Χριστούγεννα.

Μεγάλες προσφορές, τεράστιες ουρές

Η φετινή Μαύρη Παρασκευή χαρακτηρίζεται από την παροχή πολύ μεγάλων εκπτωτικών προσφορών.

Ορισμένα πολυκαταστήματα, σε μια προσπάθεια να βγάλουν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος, άνοιξαν από τα μεσάνυχτα της Πέμπτης των Ευχαριστιών, ενώ κάποια ακόμη και το απόγευμα της μεγάλης αυτής εορτής.

Η WalMart, η Old Navy της Gap και η K-Mart της Sears θα ανοίξουν από το βράδυ της Πέμπτης των Ευχαριστιών, ενώ η Toys R Us θα ανοίξει από το απόγευμα. Τα μεσάνυχτα, θα ανοίξουν τις πόρτες τους οι αλυσίδες Target Corp, Best Buy και Macy's. Αλλοι, όπως η J.C. Penney, θα ανοίξουν κανονικά την Παρασκευή το πρωί.

Κατά κανόνα οι Αμερικανοί καταναλωτές συρρέουν κατά εκατοντάδες έξω από τα μεγάλα καταστήματα, προσδοκώντας να προλάβουν τις καλύτερες προσφορές.

Η στρατηγική της μάλλον απέδωσε, αν κρίνουμε από τους 300 ανθρώπους που είχαν κατασκηνώσει έξω από το παιχνιδάδικο Toys R Us που άνοιξε στις 9 το βράδυ της Πέμπτης, και τους 1.000 έξω από το Target, ενώ όλα τα μεγάλα εμπορικά παρατήρησαν αύξηση στις «ουρές» έξω από τα μαγαζιά.

Η αμερικανική ένωση λιανικού εμπορίου εκτιμά ότι 152 εκατομμύρια καταναλωτές θα βγουν για ψώνια στο τριήμερο, ένα μέγεθος αυξημένο κατά 10,1% σε σχέση με πέρσι.

Εκτιμά επίσης ότι πωλήσεις του κλάδου τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα είναι αυξημένες κατά 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και θα διαμορφωθούν στα 465,6 δισ. δολάρια. Αν και η εκτίμηση είναι μικρότερη από την βελτίωση 5,2% που είχε παρατηρηθεί πέρσι, είναι όμως μεγαλύτερη από τον μέσο όρο 10ετίας 2,6%.

Ο online ανταγωνισμός

Εν τω μεταξύ, οι online καταναλωτές έχουν ήδη ξεκινήσει την αναζήτηση προσφορών μέσω του διαδυκτίου, κι έχουν ήδη ανεβάσει τον όγκο των online δαπανών για αγορές κατά 14% μέχρι στιγμής στον Νοέμβριο, σε σχέση με πέρσι, σύμφωνα με την ComScore.

Σύμφωνα με την εταιρία ερευνών, οι αγοραστές δαπάνησαν 9,7 δισ. δολ. online στις πρώτες 20 ημέρες του μήνα, έναντι 8,5 δισ. δολ. στην αντίστοιχη περίοδο του 2010.

Η εταιρία ερευνών εκτιμά ότι οι φετινές πωλήσεις αγαθών μέσω του διαδικτύου θα είναι αυξημένες κατά 15% στο σύνολο της αγοραστικής περιόδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v