ΗΠΑ: Η εμπορική αγωνία της "Μαύρης Παρασκευής"

Σήμερα το βράδυ, μετά την ολοκλήρωση του εορταστικού δείπνου με την παραδοσιακή γαλοπούλα για την μεγάλη γιορτή των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, ανοίγει η σπουδαιότερη περίοδος πωλήσεων για το αμερικανικό εμπόριο.

ΗΠΑ: Η εμπορική αγωνία της Μαύρης Παρασκευής
Σήμερα το βράδυ, μετά την ολοκλήρωση του εορταστικού δείπνου με την παραδοσιακή γαλοπούλα για την μεγάλη γιορτή των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, ανοίγει η σπουδαιότερη περίοδος πωλήσεων για το αμερικανικό εμπόριο.

Οι μεγάλες προσφορές σε όλο το φάσμα του λιανικού εμπορίου αποτελούν το κύριο χαρακτηριστικό της φετινής «Μαύρης Παρασκευής», που θα κρίνει αν οι Αμερικανοί καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν, παρά την ατελείωτη ροή ανατριχιαστικών ειδήσεων σχετικά με την εύθραυστη κατάσταση στην ευρύτερη οικονομία και στην τσέπη τους.

Στην «Μαύρη Παρασκευή» μετά την Πέμπτη των Ευχαριστιών, οι έμποροι (θεωρητικά) ισοσκελίζουν τους ισολογισμούς τους για το έτος, ενώ τα έσοδά τους από τότε και μέχρι την λήξη του έτους εκπροσωπούν το ετήσιο κέρδος τους. Ονομάζεται έτσι γιατί οι ισολογισμοί περνούν από τα «κόκκινα», τις ζημίες, στα «μαύρα», δηλαδή τα κέρδη. Θεωρείται ότι αναλόγως με την εμπορική κίνηση στην Μαύρη Παρασκευή -και το σαββατοκύριακο που ακολουθεί, κατά το οποίο παραμένουν ανοιχτά τα εμπορικά- θα διαμορφωθούν οι πωλήσεις σε όλο το διάστημα των εορτών.

Εξαιτίας της καταναλωτικής στασιμότητας, η αγοραστική περίοδος προωθείται «διακριτικά» εδώ και αρκετές ημέρες, σε μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου, όπως η Wal-Mart Stores και η Toys R Us, που έχουν ήδη αρχίσει τις μεγαλύτερες προσφορές για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.

Αρκετές μεγάλες αλυσίδες έχουν ανακοινώσει ότι θα ανοίξουν τα καταστήματά τους νωρίτερα από την παραδοσιακή ώρα τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, σε μια προσπάθεια να «προλάβουν» τις αγοραστικές διαθέσεις του καταναλωτικού κοινού.

Η WalMart, η Old Navy της Gap και η K-Mart της Sears θα ανοίξουν από το βράδυ της Πέμπτης των Ευχαριστιών, ενώ η Toys R Us θα ανοίξει από το απόγευμα. Τα μεσάνυχτα, θα ανοίξουν τις πόρτες τους οι αλυσίδες Target Corp, Best Buy και Macy's. Αλλοι, όπως η J.C. Penney, θα ανοίξουν κανονικά την Παρασκευή το πρωί. Κατά κανόνα οι Αμερικανοί καταναλωτές συρρέουν κατά εκατοντάδες έξω από τα μεγάλα καταστήματα, προσδοκώντας να προλάβουν τις καλύτερες προσφορές.

Η αμερικανική ένωση λιανικού εμπορίου εκτιμά ότι 152 εκατομμύρια καταναλωτές θα βγουν για ψώνια στο τριήμερο, ένα μέγεθος αυξημένο κατά 10,1% σε σχέση με πέρσι.

Εκτιμά επίσης ότι πωλήσεις του κλάδου τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα είναι αυξημένες κατά 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και θα διαμορφωθούν στα 465,6 δισ. δολάρια. Αν και η εκτίμηση είναι μικρότερη από την βελτίωση 5,2% που είχε παρατηρηθεί πέρσι, είναι όμως μεγαλύτερη από τον μέσο όρο 10ετίας 2,6%.

Σε κάθε περίπτωση, το περιορισμένο ποσοστό αύξησης των πωλήσεων που προβλέπεται, δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού στον αγώνα των εμπόρων για πωλήσεις. Και σε αυτόν τον αγώνα προστίθεται και ο ανταγωνισμός των online πωλήσεων, που όσο πάει δυναμώνει: η εταιρία ερευνών comScore περιμένει ότι οι φετινές πωλήσεις αγαθών μέσω του διαδικτύου θα είναι αυξημένες κατά 15%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v