Τελευταία ευκαιρία για General Motors - Chrysler

Γιατί απέρριψαν οι αρχές τα σχέδια επιβίωσης των General Motors και Chrysler - τι ζητούν τώρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Παράταση 60 ημερών για νέο σχέδιο στην GM, 30 ημερών για συγχώνευση Fiat με Chrysler.

Τελευταία ευκαιρία για General Motors - Chrysler
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Barack Obama, δήλωσε ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Chrysler έχουν μια τελευταία ευκαιρία να αναδιοργανωθούν και να επιβιώσουν χωρίς να αναλάβει το κράτος την κηδεμονία τους.

«Δεν γίνεται, και δεν πρέπει, να αφήσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία μας απλά να εξαφανιστεί,» δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος, ανακοινώνοντας τις νέες και τελικές ημερομηνίες για την αναδιοργάνωση της Νο1 και Νο3 βιομηχανίας αυτοκινήτων της Αμερικής. «Αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε να εξαρτηθεί η επιβίωσή τους από μια ατελείωτη εισροή χρημάτων τα ων φορολογούμενων πολιτών.»

Μια ημέρα νωρίτερα, το σώμα της αμερικανικής κυβέρνησης που επιβλέπει την αναδιοργάνωση των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών, ανακοίνωσε ότι τα σχέδια τα οποία είχαν υποβάλλει η General Motors και η Chrysler δεν αποδεικνύουν την βιωσιμότητα των δύο επιχειρήσεων.

Ετσι, η GM έχει πλέον περιθώριο 60 ημέρες χρήσης κεφαλαίου κίνησης για να επιλύσει την κατάσταση και η Chrysler, η οποία ελέγχεται κατά 80% περίπου από το private equity Cerberus Capital Management, 30 ημέρες περιθώριο για να ολοκληρώσει την συμμαχία με την ιταλική Fiat.

Η υπηρεσία επόπτευσης του κλάδου ανακοίνωσε ότι μια εσπευσμένη διαδικασία χρεοκοπίας που θα βοηθήσει την GM και την Chrysler να μειώσουν τα αφόρητα βάρη από τα χρέη, ίσως είναι η καλύτερη λύση, εάν δεν καταστεί δυνατόν να συμφωνηθούν εκτός δικαστηρίου συμφωνίες αναδιοργάνωσης με τους πιστωτές.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι θα εισάγει σχέδιο κάλυψης των καταναλωτών που θα αγοράσουν νέα οχήματα της GM και της Chrysler κατά την επόμενη φάση της αναδιοργάνωσης.
Ειδικότερα, τα πορίσματα του σώματος είναι τα εξής:


GENERAL MOTORS

Συμπέρασμα: Το σχέδιο της GM δεν προσφέρει μακροχρόνια βιωσιμότητα, ούτε καν εάν βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση. Η GM θα μπορούσε να γίνει βιώσιμη με περισσότερη αναδιοργάνωση, οπότε δίνεται περιθώριο στην βιομηχανία 60 εργάσιμων ημερών για να αναπτύξει ένα πιο επιθετικό πρόγραμμα και «αξιόπιστη στρατηγική» για την εφαρμογή του.

Διοικητικές αλλαγές: Ο διευθύνων σύμβουλος της GM, Rick Wagoner, θα αποχωρήσει. Στους ερχόμενους μήνες, θα αντικατασταθούν επίσης η πλειοψηφία των εδρών στο Δ.Σ.

Περισσότερες περικοπές: Η GM πρέπει να περιορίσει αισθητά το χρέος και τις υπάρχουσες υποχρεώσεις της. Θα πρέπει να γίνει πλήρως ανταγωνιστική με τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ ταχέως και να επιβάλλει πιο επιθετική αναδιοργάνωση στην μεταποίηση, τον αριθμό προσωπικού, τα δίκτυα λιανικών πωλήσεων.


CHRYSLER

Συμπέρασμα: Η Chrysler δεν θεωρείται βιώσιμη μακροπρόθεσμα ως αυτόνομη επιχείρηση και το πρόγραμμά της περιέχει μια σειρά «μη ρεαλιστικές ή υπερβολικά αισιόδοξες» εκτιμήσεις.

Η νέα πορεία: Μια συμμαχία με την Fiat προσφέρει ευκαιρία βιωσιμότητας, αλλά η αρχική πρόταση δεν είναι αποδεκτή από πολλές πλευρές –όπως εκείνη που προβλέπει ότι η Fiat θα αποκτήσει την πλειοψηφία της εταιρίας πριν πάρουν πίσω τα χρήματά τους οι Αμερικανοί φορολογούμενοι. Δίνεται περιθώριο 30 εργάσιμων ημερών στην Chrysler για να ολοκληρώσει την αμυντική συμφωνία της με την Fiat και να εξασφαλίσει την υποστήριξη των απαραίτητων μετόχων.


Περαιτέρω χρηματοδότηση: Η κυβέρνηση θα μελετήσει περαιτέρω δάνειο 6 δισ. δολ. στην Chrysler εάν ολοκληρωθεί η συμφωνία της με την Fiat. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει η Chrysler να μηδενίσει την πλειοψηφία των εξασφαλισμένων δανείων της. Επίσης η Chrysler, η Fiat και το σωματείο των εργαζομένων United Auto Workers, θα πρέπει να επιτύχουν περισσότερες παραχωρήσεις απ’όσες ισχύουν για την παροχή των προηγούμενων δανείων. Chrysler και Fiat πρέπει επίσης να παρουσιάσουν ένα πιο λεπτομερές σχέδιο λειτουργίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v