Αμερικανικοί οίκοι στοιχηματίζουν σε ευρωπαϊκά ΜΜΕ

Οι JP Morgan, Merrill Lynch και Morgan Stanley στοιχηματίζουν υπέρ των ευρωπαϊκών εταιριών ΜΜΕ, ενώ η Lehman Brothers εστιάζει το ενδιαφέρον της κυρίως στο δεύτερο εξάμηνο, όπου συμπίπτουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το Πανευρωπαϊκό Κύπελλο Ποδοσφαίρου και οι αμερικανικές προεδρικές εκλογές.

Αμερικανικοί οίκοι στοιχηματίζουν σε ευρωπαϊκά ΜΜΕ
Τα πράγματα μπορεί να πάνε ακόμη καλύτερα, εκτιμά η τελευταία έκθεση της JP Morgan για την πορεία των εταιριών των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας στην Ευρώπη.

Οι αναλυτές της Lehman Brothers από την πλευρά τους εκτιμούν ότι η άνοδος του κλάδου για το δεύτερο εξάμηνο θα εξαρτηθεί από ”πρόσκαιρα” φαινόμενα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το Πανευρωπαϊκό Κύπελλο Ποδοσφαίρου και οι προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ.

Οι επενδυτικοί οίκοι προτείνουν στους επενδυτές την αύξηση των θέσεων στο βρετανικό δορυφορικό κολοσσό BskyB, τη γερμανική συνδρομητκή ProSiebenSat1, την ιταλική Mediaset, την TNS και τον βρετανικό διαφημιστικό κολοσσό WPP.

Μετά από μια 3ετία πιέσεων, ο τομέας των ευρωπαϊκών ΜΜΕ φαίνεται να αποδεσμεύεται από την άμεση εξάρτηση του από τη διαφήμιση.

Οι επενδυτικοί οίκοι εμφανίζονται αρκετά επιφυλακτικοί σε αυτό το σημείo.

Οι θετικές εκτιμήσεις, όμως, της JP Morgan για τον τομέα των ευρωπαϊκών ΜΜΕ δεν αποτελούν εξαίρεση, αφού ανάλογες ”συλλογικές” προβλέψεις έχουν διατυπώσει η Merrill Lynch, η Lehman Brothers και η Morgan Stanley.

Κοινό βέβαια παρανομαστή των προτάσεων των επενδυτικών οίκων, αποτελεί η προειδοποίηση προς τους επενδυτές για επιλεκτικές τοποθετήσεις.

Οι αναλυτές της JP Morgan εκτιμούν ότι ο τομέας των ευρωπαϊκών ΜΜΕ, παρόλο που διανύει περίοδο υπερτίμησης overweight μετά από ένα ράλι που διήρκεσε τουλάχιστον ένα εξάμηνο, προσφέρει παράλληλα ικανοποιητικές ευκαιρίες.

Τα κέρδη των εταιριών θα συνεχίσουν να αυξάνονται, παράλληλα με την αύξηση των διαφημιστών εσόδων, διευκολύνοντας έτσι τη συνολική ανάκαμψη του τομέα.

Η JP Morgan προειδοποιεί όμως ότι το θετικό αυτό σενάριο επισκιάζεται από δύο αρνητικούς παράγοντες που θα επηρεάσουν τον τομέα της διαφήμισης.

Ο πρώτος παράγοντας αφορά στις τιμές των διαφημιστικών χώρων και την ανάγκη αναπροσαρμογής αυτών με βάση τον πραγματικό διαφημιστικό χώρο που προσφέρουν οι εταιρίες.

Ο δεύτερος κίνδυνος αφορά στις διαφημίσεις που μεταδίδονται διαμέσου των δορυφορικών συνδρομητικών τηλεοράσεων, αφού οι αποκωδικοποιητές επιτρέπουν την αυστηρή επιλογή των διαφημιστικών μηνυμάτων και των προγραμμάτων.

Οι δύο αυτοί ”κίνδυνοι” μπορεί να οδηγήσουν τους επενδυτές του τομέα να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους σε εταιρίες που καταγράφουν σταθερή απόδοση κερδών, αποφεύγοντας δυσάρεστες εκπλήξεις, αλλά αφαιρώντας σημαντική βοήθεια από τη δυναμική ανάπτυξη του κλάδου.

Παράλληλα, ορισμένοι επενδυτές αναμένεται να αυξήσουν τις θέσεις τους σε τίτλους που κατέγραψαν τη μικρότερη άνοδο το τελευταίο διάστημα, εκτιμώντας ότι διατηρούν ακόμη σημαντικά περιθώρια απόδοσης ικανοποιητικού κέρδους.

Ανάλογες εκτιμήσεις έχει διατυπώσει και η Morgan Stanley, η οποία παραμένοντας επιφυλακτική απέναντι στον κλάδο, υπογραμμίζει ότι τη μεγαλύτερη άνοδο θα καταγράψουν οι περισσότερο κυκλικές εταιρίες του κλάδου, που αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική άνοδο με άξονα το μεσοπρόθεσμο διάστημα.

Οι επενδυτικοί οίκοι εκτιμούν ότι η Mediaset, ο κολοσσός ΜΜΕ του Ιταλού πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι, έχει υψηλές πιθανότητες να οδηγήσει την περαιτέρω άνοδο του ευρωπαϊκού τομέα ΜΜΕ στις χρηματιστηριακές αγορές.

Η γερμανική ProSiebenSat1 αναμένεται να ακολουθήσει την εταιρία του Σ. Μπερλουσκόνι, εξαιτίας των αποστάσεων που διατήρησαν οι επενδυτές τους τελευταίες μήνες από την εταιρία εν μέσω διαρκών φημών για την εξαγορά της.

Η Merrill Lynch εκτιμά ότι ο τομέας θα καταγράψει τα υψηλότερα κέρδη κατά τους πρώτους μήνες του έτους, εξαιτίας της επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής οικονομίας που θα ενισχύσει την άνοδο των κυκλικών τίτλων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v