Η διαφήμιση στηρίζει τις ευρωπαϊκές μετοχές ΜΜΕ

Μετά τις αποδόσεις 12% στο 2003, οι μετοχές μέσων ενημέρωσης της Ευρώπης ενισχύθηκαν 10% τον Ιανουάριο, εμφανίζοντας την 2η καλύτερη εμφάνιση μετά την τεχνολογία. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας και οι προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ προοιωνίζονται περαιτέρω κέρδη στον κλάδο, καθώς αυξάνονται οι διαφημιστικές δαπάνες.

Η διαφήμιση στηρίζει τις ευρωπαϊκές μετοχές ΜΜΕ
Οι μετοχές μέσων ενημέρωσης της Ευρώπης έχουν εμφανίσει από τις καλύτερες αποδόσεις μέχρι σήμερα στο 2004 και αναμένεται να διατηρήσουν την κορυφαία θέση τους και στη συνέχεια, καθώς η βελτίωση των εσόδων επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις διαφημιστικές δαπάνες.



Ο δείκτης media του Dow Jones Stoxx 600 ενισχύθηκε κατά 10% τον Ιανουάριο και ήταν ο κλάδος με τις δεύτερες καλύτερες αποδόσεις μετά την τεχνολογία, σε σύνολο 18 βασικών βιομηχανικών κλάδων. Κατά την περσινή χρονιά, ο κλάδος ενισχύθηκε 12%, δύο μόλις ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από τον δείκτη Stoxx 600.

Οι ενδείξεις βελτίωσης στην εμπιστοσύνη και τα κέρδη των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων δημιουργούν την αισιοδοξία ότι τα σπουδαία γεγονότα της φετινής χρονιάς, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας και οι προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, θα βελτιώσουν περαιτέρω την ζήτηση για διαφημιστικά προϊόντα.

Ολες οι μετοχές του δείκτη ΜΜΕ, που καταρτίζεται από 35 εταιρίες, έχουν ενισχυθεί στη φετινή χρονιά, πλην της Pearson Plc. Τα κέρδη του δείκτη ΜΜΕ είναι τριπλάσια από εκείνα του Stoxx 600.

Οι μετοχές με την καλύτερη εμφάνιση στον κλάδο - η EMI Group που είναι η 3η μεγαλύτερη εταιρία μουσικών παραγωγών στον κόσμο και η Reuters Group που είναι η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρία οικονομικής πληροφόρησης - έχουν ενισχυθεί 35% έκαστη.

Οι μετοχές της κορυφαίας διαφημιστικής εταιρίας της Ευρώπης, της WPP, έχουν ενισχυθεί 11%. Την Παρασκευή η Deutsche Bank αναβάθμισε τις συστάσεις για την WPP σε ”αγορά” από ”διακράτηση” και αναβάθμισε τις συστάσεις για την RTL Group, την Granada Plc και την Carlton Communications Plc.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρίας εμπορίας διαφημιστικού χώρου Zenith Optimedia, οι διεθνείς διαφημιστικές δαπάνες θα αυξηθούν 4,7% στα 342,5 δισ. δολάρια το 2004. Κατά την εταιρία η διαφημιστική αγορά αναπτύχθηκε πέρσι 3,4% μετά από στασιμότητα στο 2002 και συρρίκνωση στο 2001.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v