GfK: Πτώση καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε Γερμανία

Η εμπιστοσύνη των Γερμανών καταναλωτών υποχώρησε το Φεβρουάριο στο 5, από το 5,3 του Ιανουαρίου, σύμφδωνα με την GfK, εξαιτίας της μείωσης των κοινωνικών παροχών. Η κυβέρνηση επιβεβαίωσε προβλέψεις για ανάπτυξη 1,7% το 2004.

GfK: Πτώση καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε Γερμανία
H καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γερμανία υποχώρησε το Φεβρουάριο, για πρώτη φορά από τον προηγούμενο Απρίλιο, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία των καταναλωτικών δαπανών το πρώτο τρίμηνο του έτους, υπογράμμισε η έκθεση της GfK, της έγκυρης γερμανικής εταιρίας ερευνών αγοράς.

Ο δείκτης για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών της GfK υποχώρησε στο 5 το Φεβρουάριο, σε σχέση με το 5,3 του Ιανουαρίου, στα χαμηλότερα επίπεδα του τελευταίου 5μηνου.



Η έρευνα της GkF διεξάγεται διαμέσου συνεντεύξεων σε δείγμα 2.000 καταναλωτ;vn.

Η υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία οφείλεται στην ανασφάλεια των καταναλωτών για βελτίωση των εισοδημάτων τους από τις φορολογικές απαλλαγές, μετά την πρόσφατη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος και της μείωσης των κοινωνικών παροχών υγείας και περίθαλψης.

Ιδιαίτερα αρνητικά επηρέασε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών η αύξηση των δαπανών για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, υπογράμμισε η GfK.

Το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών επιβεβαίωσε τις προηγούμενες εκτιμήσεις του Δεκεμβρίου για ανάπτυξη 1,7% το 2004, προβλέποντας ότι η ανάπτυξη της οικονομίας θα κυμανθεί μεταξύ 1,5 – 2% για το ίδιο διάστημα.

Παράλληλα εκτιμά ότι η μείωση της ανεργίας θα είναι οριακή, ενώ αντίθετα οι εξαγωγές αναμένεται να εκτιναχθούν κατά 5,8% το 2004, μετά από άνοδο 1,1% το 2003.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v