Ford: Επιστροφή στα κέρδη το 2003

Η Ford κατάφερε να αποκομίσει κέρδη το 2003, για πρώτη φορά μετά το 2000, παρά τις ζημίες του δ’ τριμήνου που οφείλονται στο κόστος αναδιάρθρωσης. Αισιοδοξία για δυναμική ανάκαμψη έως το 2006.

Ford: Επιστροφή στα κέρδη το 2003
Οι καθαρές ζημίες της Ford εκτινάχθηκαν στα 793 εκατ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο, εξαιτίας του κόστους της μείωσης του προσωπικού στην Ευρώπη και το κόστος για την εξυγίανση της Visteon.

Αντίθετα, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη έφθασαν στα 495 εκατ. δολάρια για το 2003, τα πρώτα μετά το 2000, με άξονα τη δραστική μείωση του προσωπικού και του λειτουργικού κόστους και την εκτίναξη σε επίπεδα ρεκόρ των κερδών του τομέα πιστώσεων της εταιρίας.

Οι πωλήσεις του τετάρτου τριμήνου εκτινάχθηκαν 11% στα 46 δισ. δολάρια, από τα 41,5 δισ. δολάρια της αντιστοίχου περιόδου του 2002.

Οι πωλήσεις της Ford σε ετήσια βάση, αυξήθηκαν 3,1% στα 138,4 δισ. δολάρια, από τα 134,3 δισ. δολάρια του 2002.

Η εκτίναξη των πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο, οφείλεται στην κυκλοφορία των νέων μοντέλων, την επιθετική πολιτική χρηματοδότησης των αγορών, την επιτάχυνση της οικονομίας και την πολιτική φοροαπαλλαγών του προέδρου Μπους, αφού οι καταναλωτές εισέπραξαν ταχύτατα τις επιστροφές φόρων.

Τα αποτελέσματα του τετάρτου τριμήνου ”υποφέρουν” από την απώλεια 2 δισ. δολαρίων, που χρησιμοποιήθηκαν για να στηρίξουν την Visteon, και το κόστος από τη μείωση του προσωπικού στην Ευρώπη, όπου η Ford συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα αναδιάρθρωσης.

Τα κέρδη της Ford οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην επιθετική πολιτική των οικονομικών κινήτρων και των ανταγωνιστικών πακέτων χρηματοδότησης στην αγορά αυτοκινήτου, που εκτίναξαν τα κέρδη της ελεγχόμενης Ford Motor Credit στα 1,8 δισ. δολάρια.

Φαίνεται ότι η Ford οδηγείται στην επιτυχία των στόχων της για αύξηση της κερδοφορίας της, τόνισε ο Brian Bruce, o διευθυντής της επενδυτικής PanAgora Assett Management της Βοστόνης, που διαχειρίζεται χαρτοφυλάκιο 13 δισ. δολαρίων, το οποίο συμπεριλαμβάνει και 1,1 εκατ. μετοχές της Ford.

Ο William Clay Ford Jr., o διευθύνων σύμβουλος της Ford, που ανακοίνωσε πριν από δύο χρόνια το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρίας διαμέσου της δραστικής μείωσης του προσωπικού, του κλεισίματος σειράς εγκαταστάσεων και της παραγωγής νέων μοντέλων, στοιχημάτισε σήμερα ότι η εταιρία θα καταγράψει κέρδη προ φόρων 7 δισ. δολαρίων το 2006, ξεπερνώντας πλέον τις ζημίες 6,4 δισ. δολαρίων το 2001 και το 2002.

Το ποσοστό της Ford στη αμερικανική αγορά αυτοκινήτων υποχώρησε στο 20,8% το 2003, από το 21,5% του 2002, ενώ οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 3,9% το 2003, σύμφωνα με την Autodata, η οποία εκτιμά ότι από την πτώση των πωλήσεων της Ford επωφελήθηκαν οι Ιάπωνες κατασκευαστές.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Toyota ανακοίνωσε, ίσως πρόωρα, ότι αποτελεί τη δεύτερη σε μέγεθος εταιρία παραγωγής αυτοκινήτου στον κόσμο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v