Πτώση πωλήσεων για Ford και DaimlerChrysler

Η υποχώρηση των πωλήσεων της Ford και της DaimlerChrysler για το 2003, ενίσχυσαν τους φόβους για τους κολοσσούς του Ντιτρόιτ, ενώ δικαιώθηκε η επιλογή της General Motors να στοιχηματίσει στην Κίνα.

Πτώση πωλήσεων για Ford και DaimlerChrysler
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ ”πάγωσε” από την ανακοίνωση για πτώση των πωλήσεων της Ford και της Chrysler και την ”διάσωση” της General Motors, χάρις στην εκτίναξη των πωλήσεων της στην Κίνα.

Οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που σημάδεψαν την εποχή του καταναλωτικού καπιταλισμού και της κατάργησης των συμβατών ορίων για τη μέση οικογένεια τον προηγούμενο αιώνα, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν μια δομική κρίση, που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν διαμέσου της παρουσίασης νέων μοντέλων στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, της δραστικής μείωσης του λειτουργικού κόστους, αναζητώντας παράλληλα να καλύψουν την υποχώρησή τους στην αμερικανική αγορά με την κατάκτηση της αχανούς αγοράς του Πεκίνου.

Η General Motors, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, κατάφερε να εστιάσει πρώτη το ενδιαφέρον της στην αγορά αυτοκινήτου της Κίνας, με αποτέλεσμα να περιορίσει τις αρνητικές συνέπειες από τη συρρίκνωση της αμερικανικής αγοράς, ενισχύοντας στο Πεκίνο τον ανταγωνισμό της με την ευρωπαϊκή Volkswagen και την ιαπωνική Toyota.

Τη στιγμή που η Moody’s υποβάθμιζε τη General Motors, εξαιτίας της εκτίναξης των χρεών της πάνω από τα 19 δισ. δολάρια στη σκιά της κατάρρευσης των αποθεμάτων του συνταξιοδοτικού της ταμείου στη Wall Street, ο αμερικανικός κολοσσός στοιχημάτιζε ότι το μέλλον του θα εξαρτηθεί από την άλλη πλευρά του Ειρηνικού.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι πωλήσεις της General Motors αυξήθηκαν κατά 46,4% το 2003 στην Κίνα φθάνοντας στις 386.710 αυτοκίνητα, ενώ οι αναλυτές εκτιμούν ότι η άνοδος των πωλήσεων θα ακολουθήσει ανάλογα ποσοστά και για το τρέχον έτος.

Οι πωλήσεις της Ford υποχώρησαν κατά 4% το Δεκέμβριο φθάνοντας στα 292.209 αυτοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων υποχώρησαν στις 80.763 αυτοκίνητα το Δεκέμβριο, καταρρέοντας κατά 16,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2002. Αντίθετα οι πωλήσεις φορτηγών αυξήθηκαν στα 211.446 φορτηγά με άνοδο 1,8% για την αντίστοιχη περίοδο.

Η Ford, ελέγχει την Jaguar, τη Land Rover, τη Volvo και ορισμένες άλλες μικρότερες φίρμες, ενώ οι περισσότεροι αναλυτές προεξοφλούν ότι η ιαπωνική Toyota θα μετατραπεί σε δεύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, εκθρονίζοντας την εταιρία που γνώρισε στο ευρύ κοινό το αυτοκίνητο ως μαζικό μεταφορικό μέσο τη δεκαετία του ’20.

Οι πωλήσεις της DaimlerChrysler υποχώρησαν 4% το 2003, στα 3,82 εκατ. αυτοκίνητα, από τα 3,98 εκατ. αυτοκίνητα του 2002.

Οι πωλήσεις της ελεγχόμενης αμερικανικής Chrysler υποχώρησαν στα 2,61 εκατ. αυτοκίνητα το 2003, από τα 2,74 εκατ. οχήματα του 2002, ενώ οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 4% το 2003 στα 2,13 εκατ. αυτοκίνητα.

Οι πωλήσεις της Mercedes υποχώρησαν στα 1,22 εκατ. αυτοκίνητα και αυτές του Smart στα 1,23 εκατ. αυτοκίνητα για το 2003. Η Mercedes πούλησε 218.700 αυτοκίνητα το 2003 στις ΗΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v