ΗΠA: Λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2003

Οι πωλήσεις της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτου αναμένεται ότι θα κινηθούν σε ικανοποιητικά επίπεδ,α δεδομένων των δυσκολιών του 2003, ενώ ο ”πόλεμος” τιμών και προσφορών θα περιορίσει τα κέρδη των εταιριών.

ΗΠA: Λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2003
Οι πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ για το 2003 κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα, με βοήθεια από την αύξηση των πωλήσεων νέων μοντέλων το Δεκέμβριο εξαιτίας των οικονομικών κινήτρων και της ανάκαμψης, χωρίς όμως να φθάσουν στα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2002.

Οι ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων εκτιμάται ότι έφθασαν σε εποχιακά προσαρμοσμένη βάση στα 17,9 εκατ. οχήματα το Δεκέμβριο, σύμφωνα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι αντιπρόσωποι εκτιμούν ότι οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων θα φθάσουν τα 16,6 εκατ. αυτοκίνητα, ενώ τα πλήρη στοιχεία για τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου θα ανακοινωθούν τη Δευτέρα. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων είχαν φθάσει τον προηγούμενο Δεκέμβριο στα 18,2 εκατ. αυτοκίνητα.

Τα στοιχεία αυτά έτυχαν διπλής και αντιφατικής, ερμηνείας από τους επενδυτές και τις αγορές.

Αρκετοί αναλυτές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις προβλέψεις των πωλήσεων αυτοκινήτων για το Δεκέμβριο και γενικότερα το τρέχον έτος, εκτιμώντας ότι διανύουμε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, εξαιτίας της γεωπολιτικής αστάθειας, του πολέμου στο Ιράκ, την προηγούμενη αύξηση της ανεργίας και τους χαμηλούς σχετικά ρυθμούς ανάπτυξης της αμερικανικής οικονομίας το πρώτο εξάμηνο.

Οι επενδυτές ερμήνευσαν αρνητικά τα στοιχεία, όμως, εκτιμώντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν σε πραγματικό πόλεμο τιμών, προσφορών και κινήτρων για να καταφέρουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, περιορίζοντας σημαντικά τα περιθώρια κέρδους τους.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι αμέσως μετά τη δημοσίευση των προβλέψεων οι μετοχές των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών στη Wall Street κατέγραφαν απώλειες, με άξονα τη General Motors, τη Ford και τη DaimlerChrysler.

Η General Motors, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, θα κατορθώσει να διατηρήσει το ποσοστό της στην αμερικανική αγορά, ενώ το Δεκέμβριο οι πωλήσεις θα σημειώσουν ικανοποιητική άνοδο σε μηνιαία βάση, εξαιτίας των ισχυρών οικονομικών κινήτρων που προσέφερε στους καταναλωτές, εκτιμά o John Casesa της Merrill Lynch.

Ο ίδιος αναλυτής υπογραμμίζει ότι οι χρηματιστηριακές αγορές θα έχουν την επιβεβαίωση για ισχυρή ανάκαμψη της αμερικανικής οικονομίας από την άνοδο των πωλήσεων αυτοκινήτων το Δεκέμβριο.

Η DaimlerChrysler ακολούθησε την πλέον επιθετική πολιτική τιμών από τις τρεις μεγαλύτερες κατασκευάστριες εταιρείες του Ντιτρόιτ, προσφέροντας στους καταναλωτές 6ετείς δόσεις με μηδενικό επιτόκιο και έκπτωση τιμών έως και 6.000 δολαρίων σε ορισμένα μοντέλα της.

Η Ford, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, προσέφερε τα λιγότερα οικονομικά κίνητρα στους καταναλωτές, συμπεριλαμβάνοντας όμως έκπτωση 500– 1.000 δολαρίων στα μοντέλα της και 5ετές πρόγραμμα χρηματοδότησης με μηδενικά επιτόκια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v