”Μαύρα Χριστούγεννα” για τη Marks & Spencer

Η Marks & Spencer έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις πωλήσεις την εορταστική περίοδο, εξαιτίας της ανταγωνιστικής πολιτικής τιμών των αλυσίδων λιανικής τροφίμων, που επεκτάθηκαν στον τομέα των προσπωικών καταναλωτικών ειδών και οικοιακών προϊόντων.

”Μαύρα Χριστούγεννα” για τη Marks & Spencer
H Marks & Spencer, ο βρετανικός κολοσσός λιανικής, οδηγείται στο πέμπτο έτος απωλειών την τελευταία 6ετία, μετά την αποτυχία του προηγούμενου προγράμματος αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της και τις αρνητικές προβλέψεις για την πορεία των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.

Η εξέλιξη έρχεται παρά την επιθετική πολιτική τιμών που η M&S υιοθέτησε έναντι των ανταγωνιστών της στον τομέα λιανικής, με άξονα τις τιμές των ενδυμάτων.

Ο Λουκ Βαντεβέλντε, ο πρόεδρος της εταιρίας που είχε αναλάβει την εξυγίανσή της, αναγνώρισε ότι η αισιοδοξία για την πορεία των πωλήσεων την περίοδο των Χριστουγέννων περιορίστηκε, κάτι που εν μέρει αποδίδεται στη μείωση των τιμών, η οποία ακολούθησε την κατάρρευση των πωλήσεων στα χαμηλότερα επίπεδα του 8μηνου το Νοέμβριο.

Η μετοχή της εταιρίας καταγράφει σημαντικές απώλειες στο Σίτι του Λονδίνου. Από τις αρχές του έτους έχει απολέσει 13%, ενώ ακολουθεί πτωτική πορεία από το 1997, με εξαίρεση το 2001 που είχε εκτιναχθεί κατά 94%!

Οι πωλήσεις την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων αποτελούν για τις περισσότερες αλυσίδες λιανικής το εν τρίτο περίπου των ετήσιων πωλήσεων.

Ορισμένοι αναλυτές προειδοποίησαν ότι η άνοδος των επιτοκίων από την Τράπεζα της Αγγλίας το Νοέμβριο θα περιορίσει την χρήση των πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα αρκετές εταιρίες του τομέα να ελπίζουν στην άνοδο των πωλήσεων μόνο εξαιτίας της μείωσης των τιμών.

Η Marks & Spencer την προηγούμενη εβδομάδα μείωσε τις τιμές κατά 50% σε πολλά είδη της ελεγχόμενης φίρμας ένδυσης Per Una για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Ο Matthew McEashran, ο αναλυτής της Investec Securities, υποβάθμισε τη μετοχή της εταιρείας σε ”hold”, μειώνοντας παράλληλα τις προβλέψεις για τα προ φόρων κέρδη της και εκτιμώντας ότι ο ανταγωνισμός των αλυσίδων λιανικής τροφίμων θα περιορίσει σημαντικά την κερδοφορία των ”κλασσικών” κολοσσών λιανικής πώλησης καταναλωτικών προϊόντων.

Η Tesco, η Mal-Mart κα η Asda έχουν συμπεριλάβει στα προϊόντα τους είδη ένδυσης, υπόδησης και οικιακού εξοπλισμού δίνοντας πιθανόν την χαριστική βολή στην κυριαρχία των παλιών κολοσσών της βρετανικής καταναλωτικής αγοράς προσωπικών ειδών που άνθισε μα άξονα την Oxford Street.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v