Χρεοκόπησε η γερμανική Grundig

Δεν κατάφερε εν τέλει να αποφύγει τη χρεοκοπία η γερμανική εταιρία ηλεκτρονικών Grudig, ακολουθώντας την τύχη άλλων μεγάλων εταιριών της Γερμανίας, εντείνοντας τις πιέσεις που ασκούνται σε καταναλωτική και επιχειρηματική εμπιστοσύνη στη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης.

Χρεοκόπησε η γερμανική Grundig
Αίτηση χρεοκοπίας υπέβαλε μία από τις πλέον γνωστές εταιρίες ηλεκτρονικών της Ευρώπης, η γερμανική Grundig, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών για την εύρεση στρατηγικού συνεργάτη τόσο με την ταϊβανέζικη Sampo όσο και με την τουρκική Beko.

Στις αρχές του έτους η Grundig δήλωσε ότι εξασφάλισε το μέλλον της με τη συμφωνία συνεργασίας με τη Sampo, αλλά η συμφωνία ναυάγησε. Τότε η Grundig στράφηκε στην Beko, αλλά η δεύτερη αιφνιδιαστικά αποσύρθηκε από την εξαγορά του πλειοψηφικού μεριδίου της γερμανικής εταιρίας την προηγούμενη εβδομάδα.

Η Grundig ιδρύθηκε το 1945, το 1996 αυτονομήθηκε από τη μητρική εταιρία Philips, αλλά δεν κατάφερε να σταθεροποιήσει τα οικονομικά της. Το 2001, οπότε ήταν και η τελευταία φορά που ανακοίνωσε αποτελέσματα, είχε ζημίες 150 εκατ. ευρώ, με πωλήσεις 1,3 δισ. ευρώ.

Δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό το μέλλον των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της εταιρίας, συμπεριλαμβανομένων δύο εργοστασίων στη Γερμανία, ενός στην Πορτογαλία και ενός στην Αυστρία, και των 3.500 εργαζομένων της.

Η εταιρία προσέφερε υψηλή ποιότητα, αλλά σε αρκετά ”αλμυρή” τιμή, κάτι που δεν την καθιστούσε ανταγωνιστική έναντι των αντιπάλων της. Η Grundig προσπάθησε να μειώσει το κόστος της μεταφέροντας μέρος της παραγωγής της σε Ουγγαρία και Τουρκία, ενώ παράλληλα μείωσε δραστικά το προσωπικό της, που στα τέλη της δεκαετίας του 1980 έφτανε σχεδόν τους 40.000 εργαζόμενους.

Η χρεοκοπία της γερμανικής εταιρίας ηλεκτρονικών έρχεται σε συνέχεια χρεοκοπιών μεγάλων γερμανικών εταιριών, όπως του ομίλου ΜΜΕ Kirch, της κατασκευαστικής εταιρίας Philipp Holzmann, της εταιρίας κατασκευής αεροσκαφών Fairchild Dornier και της εταιρίας κατασκευής αεροπλανοφόρων Cargolifter.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v