Βερελής: Σημαντικές ευρω- αποφάσεις για μεταφορές

Τις αποφάσεις που λήφθηκαν κατά τη σύνοδο των υπουργών Μεταφορών και σχετίζονται με τον εθνικό προστατευτισμό στις μεταφορές, τη δημιουργία ευρωπαϊκού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού, αλλά και τη διέλευση φορτηγών αυτοκινήτων από τις Αυστριακές Άλπεις, παρουσίασε ο κ. Βερελής.

Βερελής: Σημαντικές ευρω- αποφάσεις για μεταφορές
Σε τρεις σημαντικές αποφάσεις, που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια του συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χρίστος Βερελής, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, με θέμα την εφαρμογή του ”Συστήματος Επικοινωνιών των Υπηρεσιών Επείγουσας Επέμβασης, μέσω γραπτών μηνυμάτων κινητής τηλεφωνίας, για τα άτομα με ειδικές ανάγκες”.

Το πρώτο θέμα αφορά στη δημιουργία του ευρωπαϊκού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού θέσης, το επονομαζόμενο ”Galileo”. Όπως τόνισε ο κ. Βερελής, είναι το αντίστοιχο του αμερικανικού GPS. Ο υπουργός επεσήμανε ότι το σύστημα δεν θα αφορά σε στρατιωτική εκμετάλλευση, αλλά θα είναι ένα σύστημα καθαρά πολιτικής εκμετάλλευσης, γεωγραφικού εντοπισμού θέσης μέσω δορυφόρων.

”Πιστεύουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση ότι δεν υπάρχουν πια τεχνικά θέματα που να δημιουργούν προβλήματα και ότι το σύστημα του δορυφορικού εντοπισμού γεωγραφικής θέσης μπορεί πλέον να προχωρήσει. Εκτιμούμε δε ότι σε περίπου 4 χρόνια από σήμερα θα έχει αρχίσει να αποδίδει”, είπε ο υπουργός.

Το δεύτερο θέμα το οποίο αντιμετωπίστηκε, όπως είπε ο υπουργός, ήταν το θέμα της αποδοχής του λεγόμενου δεύτερου σιδηροδρομικού πακέτου. Το δεύτερο σιδηροδρομικό πακέτο ”πέρασε” κατά πλειοψηφία, με αντίθετη άποψη της Γαλλίας, του Βελγίου και του Λουξεμβούργου. ”Όλες οι άλλες χώρες συμφώνησαν και έτσι από το 2006 και μετά απελευθερώνονται οι εμπορευματικές μεταφορές με τους σιδηροδρόμους, ενώ από το 2008 αίρεται το ”καμποτάζ” - ο εθνικός δηλαδή προστατευτισμός που προβλέπει ότι οι μεταφορές θα εκτελούνται από μέσα της χώρας στο εσωτερικό της οποίας αυτές εξελίσσονται.

Τέλος, ο κ. Βερελής αναφέρθηκε στο θέμα της διέλευσης των φορτηγών αυτοκινήτων από τις Αυστριακές Άλπεις - θέμα το οποίο είχε προκαλέσει οξεία αντιπαράθεση ανάμεσα σε Αυστρία και Ιταλία.

”Στο τέλος του 2002, στις 31 Δεκεμβρίου”, θύμισε ο κ. Βερελής, ”είχαμε υποβάλει μια συμβιβαστική πρόταση που έγινε δεκτή από όλους, με εξαίρεση την Αυστρία και την Ιταλία. Απόκλινε δηλαδή αυτή η μέση λύση την οποία είχαμε προτείνει από τις απόψεις των δύο χωρών”.

Η πρόταση αυτή, που είχε υποβληθεί από την ελληνική προεδρία, ψηφίστηκε, και το συγκεκριμένο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε από την πλευρά του συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το θέμα τώρα παραπέμπεται στο Ευρωκοινοβούλιο, το οποίο έχει ήδη εκφράσει σχετικές αντιρρήσεις στη ρύθμιση αυτή.

”Έχουμε εδώ δηλαδή διαφορά απόψεων μεταξύ Ευρωκοινοβουλίου και συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών”, είπε ο Έλληνας υπουργός.

Τα θέματα αυτά, σύμφωνα με τη διαδικασία η οποία υπάρχει, οδηγούνται στη διαδικασία της συνδιαλλαγής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v