Ποιοι κολοσσοί «υπέκυψαν» στον Τραμπ και πάνε.. Αμερική

Δεν είναι λίγες -ούτε ασήμαντες- οι εταιρείες που φτιάχνουν εργοστάσια στις ΗΠΑ για να γλιτώσουν τους δασμούς. Κορυφαία ονόματα της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, από Ευρώπη και Ασία, ετοιμάζουν βαλίτσες.

Ποιοι κολοσσοί «υπέκυψαν» στον Τραμπ και πάνε.. Αμερική

Mεγάλος αριθμός εταιρειών ηλεκτρονικών και τεχνολογικών αγαθών επιχειρούν να αναβαθμίσουν τις δραστηριότητές τους στις ΗΠΑ, με κορυφαία ίσως τη Samsung, που ανακοίνωσε ότι μεταφέρει την κατασκευή στεγνωτηρίων από το Μεξικό στο εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα.

Η επίσης κορεατική LG Electronics εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει την κατασκευή ψυγείων από το Μεξικό στο εργοστάσιό της στο Τενεσί, σύμφωνα με εφημερίδα της χώρας που επικαλείται ο Guardian.

Η ταϊβανέζικη εταιρεία κατασκευής μικροστσίπ TSMC δήλωσε επίσης ότι επεκτείνει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ, σχεδιάζοντας να κατασκευάσει πέντε νέες εγκαταστάσεις στη χώρα τα επόμενα χρόνια, έχει δηλώσει από τον Μάρτιο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Ιταλικές εταιρείες, επίσης, καταρτίζουν σχέδια έκτακτης ανάγκης. Ο όμιλος αλκοολούχων ποτών Campari φημολογείται ότι αξιολογεί ευκαιρίες για επέκταση της παραγωγής του στις ΗΠΑ. Επιπλέον, η εταιρεία ποιοτικού καφέ Illy ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο κατασκευής εργοστασίου επί αμερικανικού εδάφους εφόσον πιαστεί στα δίχτυα των δασμών.

Η ανταγωνιστική Lavazza δήλωσε επίσης ότι θα συνεχίσει την επέκτασή της στις ΗΠΑ. Η εταιρεία σχεδιάζει να διπλασιάσει την υπερατλαντική παραγωγή της, ούτως ώστε τελικά να καλύπτει το 100% των προϊόντων που διοχετεύει στην αμερικανική αγορά.

Επιπροσθέτως, ο γαλλικός πολυεθνικός όμιλος του κλάδου της πολυτέλειας LVMH – ο οποίος κατέχει εμπορικά σήματα όπως Dior, Louis Vuitton και Givenchy – «σκέφτεται σοβαρά» να αυξήσει τις παραγωγικές του ικανότητες στις ΗΠΑ, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός του ήδη τον Ιανουάριο.

Η ελβετική πολυεθνική φαρμακοβιομηχανία Novartis σχεδιάζει να δαπανήσει 23 δισ. δολάρια για την κατασκευή και επέκταση 10 εργοστασίων στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε μόλις χθες, ενώ η σουηδική εταιρεία ειδών υγιεινής Essity ενδέχεται επίσης να μεταφέρει περισσότερη παραγωγή στις ΗΠΑ, από το Μεξικό και τον Καναδά, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της.

Κι αυτή είναι η κορυφή του παγόβουνου, καθώς υπάρχει και ο κλάδος κατασκευής κινητήρων, που έχει πληγεί κατά κόρον από τον εντεινόμενο εμπορικό πόλεμο.

Η BMW επεξεργάζεται αλλαγές στο εργοστάσιό της στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας προκειμένου να αυξήσει την παραγωγή του έως και 80.000 μονάδες, δήλωσαν στελέχη της εταιρείας χθες Πέμπτη. Η Honda θα παράγει την επόμενη γενιά του υβριδικού Civic στην Ιντιάνα αντί για το Μεξικό, ανέφεραν επίσης στο Reuters πηγές με γνώση του θέματος.

Η ιαπωνική Nissan δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει στις ΗΠΑ μέρος της παραγωγής οχημάτων που προορίζονται για την αμερικανική αγορά, ενώ αντίστοιχη κίνηση μελετά και η Hyundai, κατασκευάζοντας περισσότερα υβριδικά οχήματα στο νέο εργοστάσιό της στην Τζόρτζια.

Τέλος, η Stellantis, μητρική της Chrysler, δήλωσε ότι προχωρά τα σχέδιά της για κατασκευή νέου φορτηγού της στο Belvidere του Ιλινόις.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v