Οι δασμοί που ανακοίνωσε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές αυτοκινήτων θα μπορούσαν να προκαλέσουν ένα «σημαντικό» πλήγμα στις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων, σύμφωνα με τους αναλυτές της Bank of America (BofA).
Σε σημείωμά της προς τους πελάτες της, η τράπεζα επισημαίνει ότι μεγάλο μέρος των 16 εκατ. οχημάτων που πωλούνται ετησίως στις ΗΠΑ εισάγονται, που φτάνει έως και το 50% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων.
Περίπου 3,6 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ προέρχονταν από το Μεξικό και τον Καναδά το 2024, ενώ 900.000 οχήματα εισήχθησαν από την Ευρώπη, 1,3 εκατ. από την Ιαπωνία και 1,4 εκατ. από τη Νότια Κορέα, ανέφεραν οι αναλυτές με επικεφαλής τη Στέφανι Βίνσεντ.
«Έτσι, οι δασμοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τη ζήτηση στην τελική αγορά», δήλωσε η Βίνσεντ.
Ο Τραμπ δήλωσε ότι σχεδιάζει να επιβάλει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ από τις 3 Απριλίου, μετά την προηγούμενη δέσμευσή του να επιβάλει εμπορικό φόρο στους ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών.
Μιλώντας στο Οβάλ Γραφείο το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης (26/3), ο Τραμπ πρόσθεσε ότι οι δασμοί θα ισχύουν για «όλα τα αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται στις ΗΠΑ».
Η δήλωση φάνηκε να αποκλείει πιθανές εξαιρέσεις για το Μεξικό και τον Καναδά, δύο χώρες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία κατασκευής αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική και έχουν συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τις ΗΠΑ που υπογράφηκε κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ.
Ο Τραμπ έχει υποστηρίξει ότι οι δασμοί είναι απαραίτητοι για να αντισταθμίσουν τα χαμένα έσοδα από τις προτεινόμενες φοροαπαλλαγές και να βοηθήσουν στην αύξηση των θέσεων εργασίας στη βιομηχανία στις ΗΠΑ. Επί του παρόντος μένει να φανεί ποιες απαντήσεις θα δώσουν οι εμπορικοί εταίροι των ΗΠΑ, αν και οι ηγέτες του Καναδά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης επέκριναν τις εξαγγελίες του Τραμπ.
Οι μετοχές των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μεταξύ άλλων της Ford, της General Motors και της μητρικής της Jeep, Stellantis, υποχώρησαν την περασμένη Πέμπτη μετά τις δηλώσεις Τραμπ. Ωστόσο, οι αναλυτές της Bernstein προέβλεψαν ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να «έχουν μικρότερο αντίκτυπο» από τους δασμούς σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές τους.
Αντίθετα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που «δεν παράγουν αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, όπως η Mitsubishi ή η Tata Motors που ανήκει στην Jaguar Land Rover, θα υποστούν πιθανότατα απαγορευτικά επίπεδα δασμών που θα μειώσουν σοβαρά την κερδοφορία στις ΗΠΑ», επισήμαναν.
Το συνολικό κόστος των δασμών του Τραμπ στα αυτοκίνητα θα μπορούσε να ανέλθει σε περίπου 100 δισ. δολάρια, ή περίπου στο 14% των ετήσιων εσόδων του κλάδου, σύμφωνα με υπολογισμούς της Bernstein.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΟι αναλυτές της χρηματιστηριακής πρόσθεσαν ότι, αν διαιρεθεί το ποσό αυτό με τα περίπου 16 εκατ. αυτοκίνητα που αγοράζονται στις ΗΠΑ κάθε χρόνο, οι εισφορές θα μεταφράζονται σε περίπου 6.250 δολάρια επιπλέον κόστος για κάθε όχημα.
Ο Τραμπ δήλωσε ότι επίκειται φορολογική έκπτωση για τους τόκους των δανείων για αυτοκίνητα, αλλά η Βίνσεντ της BofA επισημαίνει ότι αυτό θα ισχύει μόνο για τα αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής.