Το αυξανόμενο αντιαμερικανικό αίσθημα στην Ευρώπη με φόντο τις πολιτικές Τραμπ εισάγει νέα δεδομένα στη συμπεριφορά των καταναλωτών σε ότι αφορά τη στάση τους απέναντι στα αμερικανικά προϊόντα, γράφει το Bloomberg.
Οι απειλές του Τραμπ να επιβάλει τιμωρητικούς δασμούς στην Ευρώπη, να καταλάβει εδάφη και να σταματήσει την στρατιωτική υποστήριξη - συμπεριλαμβανομένου του χειρισμού του στον πόλεμο στην Ουκρανία - έχουν εξοργίσει τους Ευρωπαίους καταναλωτές, τροφοδοτώντας εκστρατείες για μποϊκοτάρισμα των αμερικανικών προϊόντων.
Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει χώρα στην Ευρώπη όπου περισσότερο από το ήμισυ του πληθυσμού έχει θετική στάση απέναντι στις ΗΠΑ, σύμφωνα με δημοσκόπηση του YouGov που δημοσιεύθηκε στις 4 Μαρτίου. Οι αρνητικές γνώμες είναι πιο πολλές στη Δανία, όπου ηγέτες και κάτοικοι εξοργίστηκαν από τα σχέδια του Τραμπ να πάρει τον έλεγχο της Γροιλανδίας.
Ομάδες στο Facebook που παροτρύνουν το μποϊκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων έχουν εμφανιστεί και έχουν συγκεντρώσει χιλιάδες οπαδούς. Μια τέτοια στη Δανία, η Boykot varer fra USA (μποϊκοτάρετε προϊόντα από τις ΗΠΑ) έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 92.000 μέλη από τότε που δημιουργήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου.
Μια παρόμοια σουηδική ομάδα, η Bojkotta varor från USA, έχει αναπτυχθεί εξίσου γρήγορα. Περίπου το 70% των Σουηδών έχουν ή σκέφτονται να απόσχουν από την αγορά αμερικανικών προϊόντων ως μορφή πολιτικής διαμαρτυρίας, σύμφωνα με έρευνα της Verian που διεξήχθη για τον σουηδικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό SVT. Ένας στους 10 έχει μποϊκοτάρει εντελώς τα αμερικανικά προϊόντα τον περασμένο μήνα, ενώ το 19% έχει σταματήσει να αγοράζει μόνο ορισμένα αγαθά.

Η Salling Group AS, ο μεγαλύτερος όμιλος σούπερ μάρκετ της Δανίας άρχισε να καταγράφει εάν ένα προϊόν ανήκει σε ευρωπαϊκή εταιρεία στις ηλεκτρονικές ετικέτες των προϊόντων. Η κίνηση έγινε ως απάντηση στον αυξανόμενο αριθμό πελατών που ήθελαν να αγοράσουν από αποκλειστικά ευρωπαϊκές μάρκες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Anders Hagh σε ανάρτηση στο LinkedIn.
Η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών φάνηκε γρήγορα με δραματικό τρόπο στην Tesla. Τροφοδοτήθηκε από την αντίδραση των Ευρωπαίων στην ανάμειξη του CEO Ελον Μασκ με την ευρωπαϊκή πολιτική. Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 76% στη Γερμανία τον περασμένο μήνα, καθώς ο Μασκ ενεπλάκη στις εκλογές. Σε όλη την Ευρώπη, οι πωλήσεις οχημάτων Tesla μειώθηκαν κατά 45% τον Ιανουάριο και σημείωσαν πτώση 40% τον Φεβρουάριο.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin