Η Tesla θα μπορούσε να είναι νικητής από τους δασμούς αυτοκινήτων που ανακοίνωσε ο πρόεδρος Τραμπ -ή τουλάχιστον να υποφέρει λιγότερο από τους ανταγωνιστές της, εξηγούν οι New York Times.
Η Tesla, της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος Έλον Μασκ έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην κυβέρνηση Τραμπ, κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητα που πουλά στις Ηνωμένες Πολιτείες -στην Καλιφόρνια και στο Τέξας. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματά της δεν θα υπόκεινται σε δασμούς, αν και η εταιρεία θα δει το κόστος παραγωγής της να αυξάνεται λόγω των δασμών στα εισαγόμενα ανταλλακτικά.
Το σπορ όχημα Model Y της Tesla και το sedan Model 3 ήταν τα δύο ηλεκτρικά οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι. Ωστόσο, η εταιρεία χάνει μερίδιο αγοράς σε οχήματα όπως το Chevrolet Equinox EV της General Motors και το Mustang Mach-E της Ford.
Και τα δύο αυτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως, κατασκευάζονται στο Μεξικό και θα γίνουν σημαντικά πιο ακριβά, επειδή έχουν περισσότερα εισαγόμενα ανταλλακτικά από τα Tesla. Ο ακριβής αντίκτυπος είναι ασαφής επειδή η κυβέρνηση λέει ότι οποιοδήποτε υλικό κατασκευής σε αυτοκίνητα που συναρμολογούνται στο Μεξικό ή στον Καναδά θα εξαιρείται από τους δασμούς.
Ο κ. Τραμπ δήλωσε ότι ο κ. Μασκ δεν είχε επηρεάσει την απόφασή του να επιβάλει δασμούς. «Δεν μου ζήτησε ποτέ μια χάρη για τις επιχειρήσεις του», είπε ο κ. Τραμπ στον Λευκό Οίκο.
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, εισάγουν κινητήρες, μπαταρίες, πρώτες ύλες και άλλα ανταλλακτικά από άλλες χώρες. Αυτά τα εξαρτήματα θα υπόκεινται σε δασμούς, αυξάνοντας τις τιμές σε γενικές γραμμές. Ανταλλακτικά από τον Καναδά και το Μεξικό θα λάβουν προσωρινή αναστολή από τους δασμούς, έως ότου η κυβέρνηση Τραμπ μπορέσει να υπολογίσει και να απαλλάξει από δασμούς υλικά που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ.
Αναλυτές και στελέχη του κλάδου εξακολουθούσαν να υπολογίζουν τον οικονομικό αντίκτυπο. Αλλά είναι πιθανόν οι δασμοί να διαταράξουν σοβαρά τις αλυσίδες εφοδιασμού και να οδηγήσουν σε περικοπές παραγωγής και απολύσεις.
Οι τιμές των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά χιλιάδες δολάρια. Αναλυτές στο Bernstein είπαν ότι οι δασμοί θα προσθέσουν έως και 75 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στο κόστος της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο θα πρέπει να μετακυλίσουν στους αγοραστές αυτοκινήτων.
Στην αγορά pickup, ένα από τα πιο κερδοφόρα τμήματα του κλάδου, η Ford Motor θα μπορούσε να έχει πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων. Η εταιρεία κατασκευάζει τα pickup της σειράς F σε πολλά εργοστάσια στις ΗΠΑ. Η Toyota, η General Motors και η Ram, θυγατρική της Stellantis, κατασκευάζουν σημαντικό αριθμό οχημάτων στο Μεξικό.
Σχεδόν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εργοστάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες, επιτρέποντάς τους να παράγουν τουλάχιστον ορισμένα αυτοκίνητα που δεν υπόκεινται σε δασμούς για το τελικό προϊόν. Η BMW παράγει στη Νότια Καρολίνα, η Toyota στο Κεντάκι και σε πολλές άλλες πολιτείες και η Nissan στο Τενεσί. Η Mercedes-Benz στην Αλαμπάμα και η Honda στην Ιντιάνα και στο Οχάιο.
Η Hyundai εγκαινίασε την Τετάρτη ένα νέο εργοστάσιο στην Τζόρτζια, όπου θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα. Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία παράγει επίσης αυτοκίνητα στην Αλαμπάμα.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΑλλά η Hyundai, η Toyota και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εισάγουν επίσης εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα από την Ασία και την Ευρώπη, τα οποία θα υπόκεινται σε δασμούς 25%.