Όταν ένα ναυπηγείο του Ουισκόνσιν κέρδισε τη σύμβαση για την κατασκευή μιας νέας κλάσης φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ το 2020, το έργο είχε σκοπό να αντιμετωπίσει μια ενοχλητική πραγματικότητα: Η χώρα είναι πλέον πίσω στην κατασκευή πολεμικών πλοίων, γράφει η WSJ.
Εφοδιασμένο με όπλα υψηλής τεχνολογίας για προστασία από εχθρικά υποβρύχια, πυραύλους και drones, το USS Constellation αναμενόταν να είναι έτοιμο το 2026. Αυτό συνέβη επειδή οι ΗΠΑ επέλεξαν ένα δοκιμασμένο σχέδιο από την ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri, σε μια προσπάθεια να επιταχύνουν τη διαδικασία.
Τότε το Πολεμικό Ναυτικό άρχισε... τα δικά του.
Το κύτος επιμηκύνθηκε κατά 24 πόδια για να φιλοξενήσει μεγαλύτερες γεννήτριες και αναδιαμορφώθηκε εν μέρει επειδή ο σχεδιασμός βασίστηκε στις σχετικά καλές καιρικές συνθήκες στη Μεσόγειο, ενώ η έλικα άλλαξε για καλύτερη ακουστική απόδοση.
Το αποτέλεσμα: Όπως όλα σχεδόν τα άλλα πλοία του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, το Constellation είναι ήδη χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα και εκατομμύρια δολάρια πάνω από τον προϋπολογισμό.
Η φυσική κατασκευή ξεκίνησε στα μέσα του 2022 και μετά από περισσότερα από 2,5 χρόνια, το έργο έχει ολοκληρωθεί μόλις κατά 10%, σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει το χρονοδιάγραμμα.
Με αυτόν τον ρυθμό, συμπεριλαμβανομένων των δύο ετών σχεδιασμού πριν από την έναρξη της ναυπήγησης, το πλοίο θα ολοκληρωθεί σε συνολικά εννέα χρόνια -περίπου το διπλάσιο από όσο χρειάστηκε ένα ιταλικό ναυπηγείο για να ναυπηγήσει τα πλοία στα οποία βασίζεται. Το Constellation, το πρώτο από αυτά που αναμένεται να κατασκευαστούν (περίπου 20), προβλέπεται να κοστίσει τουλάχιστον 600 εκατομμύρια δολάρια περισσότερο από την αρχική του εκτίμηση για 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η αργή παραγωγή και το πρόσθετο κόστος του Constellation (σ.σ. για το οποίο έχει επιδείξει ενδιαφέρον η Ελλάδα) εξηγούν γιατί σχεδόν κανείς δεν θέλει να αγοράσει νέα αμερικανικά πολεμικά πλοία -ακόμα κι όταν οι σύμμαχοι ενδιαφέρονται για αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη και άλλα όπλα.
Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόβλημα για τις ΗΠΑ καθώς η παγκόσμια τάξη πραγμάτων αλλάζει γρήγορα και το Πεντάγωνο προετοιμάζεται για μια πιθανή σύγκρουση στην Ασία, που οι ειδικοί πιστεύουν ότι θα διεξαχθεί σε μεγάλο βαθμό στις θάλασσες.
Το θέμα είναι στο επίκεντρο της προσοχής του προέδρου Τραμπ, ο οποίος αγωνίζεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, παρότι οι δασμοί του στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου πιθανότατα θα αυξήσουν το κόστος για τα ναυπηγεία.
Ο Τραμπ είπε στην ομιλία του στο Κογκρέσο αυτόν τον μήνα ότι η κυβέρνησή του θέλει να δημιουργήσει ένα νέο Γραφείο Ναυπηγικής, με στόχο την παραγωγή περισσότερων εμπορικών και στρατιωτικών πλοίων. Η κυβέρνηση ετοιμάζει επίσης εκτελεστικό διάταγμα με στόχο την αναζωογόνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ και τον περιορισμό της κινεζικής κυριαρχίας στη βιομηχανία.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin«Κάθε καθυστέρηση ναυπήγησης, κάθε καθυστέρηση συντήρησης και κάθε αναποτελεσματικότητα είναι ένα άνοιγμα για τους αντιπάλους μας να αμφισβητήσουν τη [ναυτική] κυριαρχία μας», είπε ο Τζον Φέλαν, υποψήφιος του Τραμπ για υπουργός Ναυτικού, στην Επιτροπή Ενόπλων Υπηρεσιών της Γερουσίας τον περασμένο μήνα.
Η προτίμηση του Τραμπ
Ο κλάδος αντιμετωπίζει μυριάδες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού κόστους χάλυβα που θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω, εν μέσω ενός συνεχιζόμενου εμπορικού πολέμου. Οι ΗΠΑ δεν διαθέτουν επίσης μια ναυπηγική βιομηχανία για εμπορικά πλοία, κάτι που σημαίνει ότι τα στρατιωτικά πλοία δεν μπορούν να μοιράζονται αλυσίδες εφοδιασμού για πολλά από τα ίδια ή παρόμοια εξαρτήματα ή για πρώτες ύλες ή εργάτες.
Τα ναυπηγεία παλεύουν επίσης με τον παλιό εξοπλισμό -που μερικές φορές χρονολογείται πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο- και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, ειδικά στα ειδικευμένα επαγγέλματα, που επιδεινώνεται από μια σχεδόν πλήρη απαγόρευση εισόδου ξένων εργατών.
Το χειρότερο είναι η τάση του Πενταγώνου για ανάμειξη στα σχέδια. Το Πολεμικό Ναυτικό έχει κάνει τόσες πολλές αλλαγές στο Constellation, που ένα πλοίο που υποτίθεται ότι μοιράζεται το 85% του σχεδιασμού της ιταλικής μητρικής του έχει τώρα μόλις 15% κοινά στοιχεία, σύμφωνα με τον Eric Labs, ανώτερο αναλυτή για Ναυτικές Δυνάμεις και Όπλα στο Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου.
Ο πιο πρόσφατος στόχος του Πολεμικού Ναυτικού είναι να αυξήσει τα πολεμικά πλοία από 295 σήμερα σε 390 έως το 2054. Λαμβάνοντας υπόψη τα πλοία που θα αποσυρθούν σε αυτό το διάστημα, τα ναυπηγεία των ΗΠΑ θα πρέπει να παράγουν σημαντικά περισσότερα από αυτά που παράγουν τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με έκθεση του Ιανουαρίου του CBO. Ορισμένες εκτιμήσεις υποδηλώνουν ότι οι ΗΠΑ πρέπει να διπλασιάσουν περίπου τον ρυθμό παραγωγής τους.