Ο Έλον Μασκ απέρριψε τo σενάριο να βάλει χρήματα η Tesla στην ταλαιπωρημένη αυτοκινητοβιομηχανία Nissan, μετά από αναφορά ότι ιαπωνική ομάδα στελεχών αναζητά την επένδυσή του, εκτοξεύοντας τις μετοχές.
Η χρηματιστηριακή αξία της Nissan εκτινάχθηκε κατά 9,5% την Παρασκευή, μετά την πληροφορία ότι ο πρώην πρωθυπουργός Γιοσιχίντε Σούγκα ήταν μεταξύ εκείνων που θέλουν την αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως στρατηγικό επενδυτή, πιθανώς σε αντάλλαγμα για τα αμερικανικά εργοστάσια της Nissan.
Ο Μασκ απέρριψε αμέσως την ιδέα, μεταδίδει ο Guardian, αλλά νωρίτερα οι μετοχές της Nissan στο Τόκιο έκλεισαν στα 458,80 γιεν, στο υψηλότερο επίπεδο από τις αρχές Ιανουαρίου, όταν εξελίσσονταν οι βραχύβιες, ελπιδοφόρες πλην άκαρπες συνομιλίες συγχώνευσης με τη μεγαλύτερη ιαπωνική ανταγωνίστρια Honda.
Η πρόταση, με επικεφαλής το πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla Χίρο Μιζούνο, υποστηρίζεται από τον πρώην πρωθυπουργό και τον πρώην βοηθό του Χιρότο Ιζούμι, σύμφωνα με τρεις πηγές των Financial Times. Πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Nissan γνωρίζουν την πρωτοβουλία.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παλεύει τα τελευταία χρόνια με διοικητικά και οικονομικά προβλήματα, που έχουν υπονομεύσει τις προσπάθειές της να επενδύσει στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων. Η αναφορά για επενδυτική πρόταση της Tesla ακολούθησε τη διακοπή των συνομιλιών για συγχώνευση με τη Honda.
Τυχόν πώληση εργοστασίων θα μπορούσε να έχει νόημα για τη Nissan, η οποία βρίσκεται στη διαδικασία περικοπής 9.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, στο πλαίσιο προσπαθειών ανάκαμψης. Επιπλέον εργοστάσια στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Tesla, καθώς ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται έτοιμος να επιβάλει δασμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, παρά τη στενή του σχέση με τον Μασκ.
Ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου έχει πει εδώ και καιρό ότι η διαδικασία κατασκευής της Tesla είναι βασικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάληψη εργοστασίων μιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι ελκυστική.
Έχοντας διαφημίσει σημαντικές επενδύσεις όπως το πλήρως αυτόνομο ταξί Cybercab, έγραψε μετά την πληροφορία εξ Ιαπωνίας: «Το εργοστάσιο της Tesla ΕΙΝΑΙ το προϊόν. Η γραμμή παραγωγής Cybercab δεν μοιάζει με τίποτα άλλο στην αυτοκινητοβιομηχανία».
Η εύρεση άλλου επενδυτή είναι ελκυστική για τη Nissan, η οποία επιθυμεί -παρά τις δύσκολες οικονομικές της συνθήκες- να διατηρήσει τη θέση της ως μεγάλης παγκόσμιας φίρμας, χωρίς όμως να παραχωρηθεί ο έλεγχός της εκτός Ιαπωνίας.
Για την αυτοκινητοβιομηχανία εκδήλωσε πρώτα ενδιαφέρον η ταϊβανέζικη Foxconn, ενεργοποιώντας στη συνέχεια τις συζητήσεις με τη Honda. Άλλoι μνηστήρες της Nissan είναι οι κινεζικές Huawei, Xiaomi και Alibaba.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin