Ένα υψηλού επιπέδου ιαπωνικό γκρουπ που περιλαμβάνει έναν πρώην πρωθυπουργό έχει εκπονήσει σχέδια ώστε η Tesla του Έλον Μασκ να επενδύσει στην αυτοκινητοβιομηχανία Nissan, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσής της με την ανταγωνιστική Honda.
Η νέα πρόταση, με επικεφαλής το πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, Hiro Mizuno, υποστηρίζεται από τον πρώην πρωθυπουργό Yoshihide Suga και τον πρώην βοηθό του Hiroto Izumi, σύμφωνα με τρεις πηγές των Financial Times. Πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Nissan γνωρίζουν την πρωτοβουλία.
Η ομάδα ελπίζει ότι η Tesla θα γίνει στρατηγικός επενδυτής, καθώς πιστεύουν ότι η μεγαλύτερη αμιγώς κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο επιθυμεί να αποκτήσει τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τις πηγές. Τα εργοστάσια θα τη βοηθούσαν να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή, ως απάντηση στις απειλές για τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ.
Το σχέδιο προσέγγισης της Tesla έρχεται αφότου η Nissan αποχώρησε από την πρόταση συγχώνευσης 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Honda, πυροδοτώντας φόβους ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θα μπορούσε να πέσει σε δυνητικά εχθρικά ξένα χέρια, με την ταϊβανέζικη εταιρεία παραγωγής iPhone, Foxconn, ακτιβιστές και ιδιωτικούς ομίλους να φέρονται ως ενδιαφερόμενοι.
Η πρόταση προβλέπει μια κοινοπραξία επενδυτών, με την Tesla ως τον μεγαλύτερο υποστηρικτή. Οι μετοχές της Nissan σημείωσαν άνοδο έως και 11% στο Τόκιο την Παρασκευή, αφού οι Financial Times μετέδωσαν τα σχέδια.
Η Nissan και ο Izumi αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Οι Mizuno, Suga, Tesla και Musk δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχολιασμό.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Nissan είχε ξεκινήσει τη δική της αναζήτηση για στρατηγικό εταίρο στον κλάδο της τεχνολογίας, με ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου να προτείνουν την Tesla και την Apple ως ιδανικές επιλογές, σύμφωνα με δύο άλλα άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Τον Νοέμβριο, ξεκίνησε ένα σχέδιο ανάκαμψης έκτακτης ανάγκης που περιελάμβανε απώλειες 9.000 θέσεων εργασίας.
Με κεφαλαιοποίηση 1,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, η Tesla συγκαταλέγεται στις πιο μεγάλες εταιρείες στον κόσμο. Ιστορικά, δεν έχει επενδύσει σε εταιρείες αυτοκινήτων και ο Μασκ στρέφει την εστίαση της εταιρείας και τις δαπάνες των 36 δισ. δολαρίων στην αυτόνομη οδήγηση και τη ρομποτική.
Αλλά θέλει επίσης να ενισχύσει την παραγωγή στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των επαπειλούμενων δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Ο όμιλος συναρμολογεί όλα τα οχήματά του που πωλούνται στις ΗΠΑ τοπικά, αλλά προμηθεύεται ορισμένα από τα εξαρτήματά του από το Μεξικό και άλλα μέρη του κόσμου.
Η Nissan διαθέτει δύο εργοστάσια συναρμολόγησης στο Τενεσί και τον Μισισιπή, με συνολική ετήσια δυναμικότητα περίπου 1 εκατομμυρίου οχημάτων, αλλά παρήγαγε μόνο 525.000 μονάδες εκεί το 2024. Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για μείωση της παραγωγικής ικανότητας κατά 20% παγκοσμίως για να προσαρμοστεί στις μειωμένες πωλήσεις. Την περασμένη εβδομάδα, είπε ότι σχεδίαζε να μειώσει τις βάρδιες στα δύο εργοστάσια των ΗΠΑ.
Η Nissan μπορεί να μη δεχτεί εύκολα την πώληση των εργοστασίων των ΗΠΑ σε έναν ανταγωνιστή, δεδομένου ότι η τοπική αγορά αποτελεί βασικό τομέα ανάπτυξης.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin