Μια νέα χαμηλότερης τιμής έκδοση της επί πληρωμή υπηρεσίας βίντεο, σχεδιάζει να παρουσιάσει το YouTube προσφέροντας την τεράστια βιβλιοθήκη του με podcasts και κλιπς χωρίς διαφήμιση.
Το πακέτο, με την ονομασία «premium lite», θα ανακοινωθεί σύντομα στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τη Γερμανία και την Ταϊλάνδη, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τα σχέδια και επικαλείται το Bloomberg. Η υπηρεσία θα απευθύνεται σε χρήστες που θέλουν κυρίως να παρακολουθούν προγράμματα εκτός από μουσικά βίντεο.
Αν και το YouTube μπορεί να είναι περισσότερο γνωστό για τα δωρεάν βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες, η εταιρεία προσφέρει επίσης μια σειρά από επί πληρωμή υπηρεσίες. Το YouTube Premium είναι ένα πακέτο με συνδρομή 13,99 δολαρίων το μήνα στις ΗΠΑ που επιτρέπει στους συνδρομητές να παρακολουθούν τα πάντα στην υπηρεσία, όπως τα μουσικά βίντεο, χωρίς διαφημίσεις.
«Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας να παρέχουμε στους χρήστες μας περισσότερες επιλογές και ευελιξία, δοκιμάζουμε μια νέα προσφορά YouTube Premium με τα περισσότερα βίντεο χωρίς διαφημίσεις σε αρκετές από τις αγορές μας», δήλωσε εκπρόσωπος του YouTube. «Ελπίζουμε να επεκτείνουμε αυτή την προσφορά σε ακόμη περισσότερους χρήστες στο μέλλον με την υποστήριξη των συνεργατών μας».
Η αλλαγή έρχεται σε μια εποχή ο ανταγωνισμός εντείνεται στο πεδίο των podcast, δεδομένου ότι οι χρήστες έχουν πολλαπλές επιλογές για το πώς και πού θα παρακολουθούν τις αγαπημένες τους εκπομπές.
Το premium lite πακέτο δοκιμάζεται σε αγορές του εξωτερικού εδώ και μήνες, σύμφωνα με το Verge. Όμως τώρα θα κυκλοφορήσει επίσημα ευρύτερα, μεταξύ άλλων και στις ΗΠΑ για πρώτη φορά.
Η νέα υπηρεσία θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί περιεχομένου, πιο γνωστοί ως YouTubers, κερδίζουν χρήματα στην υπηρεσία. Ιστορικά, τα έσοδα από διαφημίσεις αποτελούσαν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους στην πλατφόρμα. Αυτή η νέα υπηρεσία, αν υιοθετηθεί ευρέως, θα μπορούσε να καταστήσει τα έσοδα από συνδρομές μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος της δραστηριότητάς τους.
Το νέο σχέδιο έρχεται μετά τη στροφή του Spotify στο περιεχόμενο βίντεο. Τον περασμένο μήνα, η σουηδική εταιρεία ξεκίνησε ένα πρόγραμμα στο οποίο οι συνδρομητές σε ορισμένες περιοχές δεν βλέπουν πλέον δυναμικές διαφημίσεις σε περιεχόμενο βίντεο. (Τόσο στο YouTube όσο και στο Spotify, οι δημιουργοί βίντεο μπορούν προσωπικά να διαβάζουν διαφημίσεις κατά τη διάρκεια των βίντεο τους, οι οποίες δεν μπορούν να αφαιρεθούν).
Το Spotify δήλωσε ότι πάνω από το 70% των επιλέξιμων δημιουργών και δικτύων επέλεξαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, αλλά ένας σημαντικός αριθμός κορυφαίων podcasters δεν το έχει κάνει ακόμη λόγω ανησυχιών ότι το νέο μοντέλο εσόδων μπορεί να μην αντιστοιχεί στο ποσό που κερδίζουν σήμερα από τις διαφημίσεις.
Η συνδρομή του YouTube με χαμηλότερες τιμές μπορεί να βάλει σε πειρασμό τους φίλους ορισμένων εκπομπών που δεν θέλουν τις διαφημίσεις και να παραμείνουν αντί να μεταβούν στο Spotify για την έκδοση χωρίς διαφημίσεις.
Για να παρακολουθήσουν μουσικά βίντεο χωρίς διαφημίσεις, οι χρήστες του YouTube πρέπει να εγγραφούν στο YouTube Premium.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin