Να αυξήσει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ για να επιτύχει τους στόχους της για το μερίδιό της στην αμερικανική αγορά και παράλληλα να μειώσει το κόστος στην Ευρώπη για να επιτύχει κερδοφόρα ανάπτυξη. Αυτοί είναι οι δύο στόχοι της Volkswagen, οι οποίοι εκφράστηκαν διά στόματος του οικονομικού της διευθυντή στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός σήμερα Πέμπτη (23/1).
Όπως αναφέρει το Reuters, ο Αρνό Άντλιτς σημείωσε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να «διπλασιάσει» το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ μέχρι το 2030, που σήμερα διαμορφώνεται περί του 4%, στόχος χαμηλότερος τον προηγούμενο για μερίδιο 10%.
Στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας, η σκληρή δουλειά για την εφαρμογή των μέτρων που αποσκοπούν στη μείωση του κόστους και τα οποία συμφωνήθηκαν με τα συνδικάτα τον περασμένο μήνα μόλις αρχίζει, σύμφωνα με τον ίδιο, τονίζοντας ότι το σχέδιο θα αποτύχει αν τα εργοστάσια δεν επιταχύνουν την παραγωγή τους.
Τα σχόλιά του αντικατοπτρίζουν το δύσκολο τοπίο των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Volkswagen στις βασικές αγορές της, με την απειλή των δασμών από τον νεοεισερχόμενο πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να έρχεται να προστεθεί στις ισχυρές πιέσεις των επενδυτών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στα εργοστάσια στη Γερμανία
Ο Άντλιτς, υπεύθυνος για τα οικονομικά του ομίλου Volkswagen από το 2021, δήλωσε ότι οι προκλήσεις της εταιρείας αντικατοπτρίζουν εκείνες που αντιμετωπίζει η Γερμανία και ο ευρύτερος βιομηχανικός κλάδος της Ευρώπης, από την εξασφάλιση πρόσβασης σε μπαταρίες και ημιαγωγούς μέχρι τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της απόδοσης των επενδύσεων.
Το σταθερό κόστος πρέπει να μειωθεί προτού η εταιρεία -και μάλιστα η Ευρώπη-, αρχίσει να γίνεται κερδοφόρα, πρόσθεσε.
«Είναι ένα μοτίβο: αυτό που είναι σωστό για τη Volkswagen μπορεί να είναι σωστό για τη Γερμανία και επίσης σωστό για την Ευρώπη», δήλωσε ο Άντλιτς.
Στόχος περισσότερη «προστιθέμενη αξία» στις ΗΠΑ
Ο οικονομικός διευθυντής αρνήθηκε να σχολιάσει πώς θα αντιδράσει η αυτοκινητοβιομηχανία εάν ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κάνει πράξη τις απειλές του για επιβολή δασμών στις εισαγωγές από την Ευρώπη, το Μεξικό και τον Καναδά, λέγοντας ότι είναι «πολύ νωρίς».
Η βορειοαμερικανική αλυσίδα παραγωγής της Volkswagen την τοποθετεί απευθείας στη γραμμή πυρός για πιθανούς δασμούς από τον Τραμπ.
Οι Audi και Porsche δεν έχουν παραγωγική βάση στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της VW στις ΗΠΑ αποτελούνται κυρίως από εισαγωγές από το εργοστάσιο της στο Μεξικό, και το υπό κατασκευή εργοστάσιο κατασκευής κυψελών μπαταριών στον Καναδά ήταν προγραμματισμένο να παραδίδει μπαταρίες στις ΗΠΑ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη δεσμευτεί για επενδύσεις περίπου 20 δισ. δολαρίων στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, συμπεριλαμβανομένων 10 δισ. δολαρίων στο εργοστάσιό της στην Τσατανούγκα, 5 δισ. δολαρίων για μια κοινοπραξία με την κατασκευάστρια εταιρεία EV Rivian και 5 δισ. δολαρίων για τη θυγατρική της Scout.
«Χρειαζόμαστε πρόσθετες πρωτοβουλίες ... για να διπλασιάσεις το μερίδιο αγοράς, πρέπει να είσαι ακόμα πιο τοπικός», δήλωσε ο Άντλιτς όταν ρωτήθηκε αν η Volkswagen σχεδιάζει να επεκτείνει το εργοστάσιό της στην Τσατανούγκα του Τενεσί.
«Είμαστε ισχυροί στην Ευρώπη, αλλά πρέπει να δημιουργήσουμε περισσότερη προστιθέμενη αξία στις ΗΠΑ», πρόσθεσε, αναφέροντας την έρευνα και την ανάπτυξη ως πιθανό τομέα για επενδύσεις.
«Όμως πρέπει πρώτα να αποφασίσουμε για το έργο», δήλωσε στο Φόρουμ Παγκόσμιων Αγορών του Reuters, αρνούμενος να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να εισαγάγει τις επεκτάσεις εμβέλειας, μικρούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που φορτίζουν μια μπαταρία EV για να επεκτείνουν την εμβέλειά της, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει πελάτες που διστάζουν να κάνουν τη μετάβαση στα EV.
Η τεχνολογία αυτή, η οποία κερδίζει δημοτικότητα στην Κίνα, έχει ήδη προγραμματιστεί για ορισμένα μοντέλα της Scout.