Κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην Κριμαία κήρυξε το Σάββατο η Ρωσία, την οποία κατέλαβε από την Ουκρανία το 2014, καθώς πολίτες καθαρίζουν τόνους μολυσμένης άμμου και χώματος εκατέρωθεν του στενού του Κερτς μετά την πετρελαιοκηλίδα στη Μαύρη Θάλασσα τον περασμένο μήνα.
Όπως αναφέρει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, ο Μιχαήλ Ραζνοζχάεφ, ο διορισμένος από τη Ρωσία κυβερνήτης της πόλης της Σεβαστούπολης, δήλωσε ότι τα νέα ίχνη μικρής ρύπανσης απαιτούν επείγουσα εξάλειψη και κήρυξε την πόλη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, δίνοντας στις αρχές μεγαλύτερη εξουσία να λαμβάνουν γρήγορες αποφάσεις, όπως η εντολή στους πολίτες να εκκενώσουν τα σπίτια τους.
Ο Πορθμός του Κερτς εκτείνεται μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και Θάλασσας του Αζόφ και χωρίζει τη χερσόνησο Κερτς της Κριμαίας από την περιοχή Κρασνοντάρ της Ρωσίας.
Τα σωστικά συνεργεία έχουν πλέον απομακρύνει περισσότερους από 86.000 μετρικούς τόνους μολυσμένης άμμου και χώματος, ανακοίνωσε το υπουργείο Εκτάκτων Αναγκών σήμερα Σάββατο. Το πετρέλαιο διέρρευσε από δύο γερασμένα δεξαμενόπλοια που χτυπήθηκαν από καταιγίδα στις 15 Δεκεμβρίου. Το ένα βυθίστηκε και το άλλο προσάραξε.
Περισσότεροι από 10.000 πολίτες εργάζονται για να φτυαρίσουν το παχύρρευστο, δύσοσμο μαζούτ από τις αμμώδεις παραλίες μέσα και γύρω από την Ανάπα, ένα καλοκαιρινό θέρετρο. Περιβαλλοντικές ομάδες έχουν αναφέρει θανάτους δελφινιών και θαλάσσιων πτηνών.
Το υπουργείο Εκτάκτων Αναγκών ανέφερε στο Telegram ότι μολυσμένο με πετρέλαιο χώμα είχε συγκεντρωθεί στην ευρύτερη περιοχή του Κουμπάν στη Ρωσία και στην Κριμαία, η προσάρτηση της οποίας από τη Ρωσία δεν έχει αναγνωριστεί από τις περισσότερες άλλες χώρες.
Το υπουργείο δημοσίευσε βίντεο με δεκάδες εργαζόμενους με προστατευτικές στολές να φορτώνουν σάκους με χώμα σε εκσκαφείς και άλλους να απομυζούν χώμα από την άμμο με φτυάρια.
Το υπουργείο Μεταφορών της Ρωσίας δήλωσε αυτή την εβδομάδα, ότι εμπειρογνώμονες διαπίστωσαν ότι περίπου 2.400 μετρικοί τόνοι πετρελαιοειδών είχαν διαρρεύσει στη θάλασσα, μια μικρότερη διαρροή από ό,τι αρχικά φοβούνταν.
Όταν συνέβη η καταστροφή, τα κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι τα χτυπημένα δεξαμενόπλοια, και τα δύο άνω των 50 ετών, μετέφεραν συνολικά περίπου 9.200 μετρικούς τόνους (62.000 βαρέλια) πετρελαιοειδών.
Η διαρροή αφορούσε βαρύ μαζούτ κατηγορίας Μ100, το οποίο στερεοποιείται σε θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου και σε αντίθεση με άλλα πετρελαιοειδή, δεν επιπλέει στην επιφάνεια αλλά βυθίζεται στον πυθμένα ή παραμένει αιωρούμενο στο νερό.