Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κινεζικό αεροσκάφος φιλοδοξεί να μπει σφήνα σε Boeing-Airbus

Το C919 της κρατικής Comac γκαζώνει για να πετάξει και εκτός Κίνας, με αύξηση παραγωγής και νέα «σχέδια πτήσης», αρκεί να αποσπάσει τα απαραίτητα δυτικά πιστοποιητικά, πράγμα δύσκολο.

Κινεζικό αεροσκάφος φιλοδοξεί να μπει σφήνα σε Boeing-Airbus

Η Κίνα εντείνει την προσπάθειά της για να σπάσει το μονοπώλιο των Boeing και Airbus στην αγορά αεροσκαφών, καθώς η κατασκευάστρια του πρώτου εγχώριου επιβατικού αεροσκάφους αναζητά πιστοποιήσεις για να πετάξει πέρα από τους κινεζικούς αιθέρες.

Το επιδοτούμενο C919 της κρατικής Comac, το οποίο πραγματοποίησε την πρώτη του εμπορική πτήση το 2023, πετά σε εσωτερικά δρομολόγια των τριών μεγάλων κρατικών αερομεταφορέων Air China, China Eastern Airlines και China Southern Airlines. Από αυτόν τον μήνα, η China Eastern θα πετά με C919 και μεταξύ Χονγκ Κονγκ και Σαγκάης, στην πρώτη τακτική εμπορική διαδρομή εκτός ηπειρωτικής Κίνας.

Ο Γιανγκ Γιανγκ, αναπληρωτής γενικός διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων της εταιρείας, είπε στους Financial Times ότι η εταιρεία στοχεύει να πετάξει στη νοτιοανατολική Ασία έως το 2026 και να αποκτήσει ευρωπαϊκή πιστοποίηση ήδη από φέτος.

Το C919 είναι κομβικό έργο στο εγχείρημα του προέδρου Σι Τζινπίνγκ ώστε η Κίνα να σκαρφαλώσει περαιτέρω στην τεχνολογική αλυσίδα αξίας, με απώτερο στόχο την αμφισβήτηση της δυτικής πρωτοκαθεδρίας των Boeing και Airbus.

Τα οικονομικά προβλήματα και οι καθυστερήσεις παραδόσεων της Boeing, καθώς και τα ευρύτερα προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας στον κλάδο που είχαν συνέπεια ελλείψεις κινητήρων και εξαρτημάτων, έχουν επιβαρύνει τον παγκόσμιο αεροπορικό τομέα και έχουν προσφέρει ελπίδα σε νέους παίκτες.

Ο πλανήτης θα χρειαστεί 42.430 νέα αεροσκάφη τις επόμενες δύο δεκαετίες, σύμφωνα με πρόβλεψη της Airbus το 2024. Η ειδική συμβουλευτική IBA προβλέπει ότι η Comac μπορεί να αυξήσει την παραγωγή της από ένα έως 11 αεροσκάφη C919 τον μήνα έως το 2040. 

Η παγκόσμια πιστοποίηση και η υποστήριξη συντήρησης παραμένουν, όμως, σημαντικά εμπόδια στη φιλοδοξία της Comac για τις πτήσεις με C919 στο εξωτερικό.

Η πορεία μέχρι η Comac να αποκτήσει πιστοποίηση στο εξωτερικό, ιδιαίτερα από τον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα είναι δύσβατη, σύμφωνα με αναλυτές.

Η δε πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπορίας των ΗΠΑ είναι πιθανό να περιπλακεί από τις εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας.

Τα βασικά εξαρτήματα του C919 εξακολουθούν να είναι δυτικής κατασκευής. Οι κινητήρες του προέρχονται από τη γαλλοαμερικανική CFM International, ενώ οι βοηθητικές μονάδες ισχύος κατασκευάζονται από την αμερικανική Honeywell.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v